Alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
PietPuk
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2012, 21:10

Alimentatie

Bericht door PietPuk »

Hallo Allen,

Ik heb het gevoel dat mijn vrouw tegen het onredelijke zit qua alimentantie. Ze wil graag 350 euro kinder en dan ook nog 350 partner alimentatie. In eerste instantie dachten we aan 350 kinderalimentatie en dat we zouden afzien van de parteralimentatie. Zij houdt dan het huis voor de komende 6 jaar en probeert hem dan binnen 5 jaar op naam te krijgen of te verkopen gezien de huidige woningmarkt en de onderwaarde van de woning. Ik denk dat het ook nat

Haar inkomen is op het moment ongeveer 1050 netto per maand, bruto hypotheek is rond de 900 en voor haar ook een lening van 100 euro per maand en een levensverzekering

Mijn inkomen is iets minder dan 1700 euro, heb nog geen huurwoning maar ik schat dat dit rond de 400 euro zal zijn. Daarnaast maandelijkse kosten van de lening op 100 en een andere lening op 50 euro (dit zou ik enkel op naam krijgen zodat er geen partner alimentatie betaald zou worden. ) Daarnaast ook nog 50 euro voor de levensverzekering gezien de woning samen op naam staat.

Ik kom zelf op 488 euro, waarvan 336 aan kinderalimentatie. Het is niet dat ik wil betalen, maar 700 euro is wel erg veel en met 1000 euro zonder recht op toeslagen vanwege mijn netto inkomen en daarbij de verplichtingen van de leningen kan ik never nooit een woning betalen, leven en ook nog mijn zoon

Ik kan dan geen auto betalen hierdoor waardoor het lastiger wordt om mijn zoon 1 dag te zien, want dan moet ik met het ov en dan met de woonplaats die ik in gedacht heb is het dan 1,5 reizen met de bus. Heb momenteel ook geen auto namelijk omdat de mijne defect is de andere heeft de zij nodig voor haar werk... Ze wil opbouwend beginnen qua ouderschapsplan en dat de dochter de eerste komende tijd "thuis" slaapt. Ze heeft geen handicap maar beschermend opgevoed en zo goed als nooit uit slapen geweest omdat het voor haar lastig is, daarom wil ze liever deze regeling.

Simpele berekening hou ik met eten en drinken van 150 euro, 24 euro over per maand. Ik denk zelf dat de 488 het meest redelijk is gezien de woning houden voor mij ook een risico is en dat ik over 6 jaar nog meer schuld erbij heb, bovenop de huidige leningen tenzij haar zzp zo goed loopt dat ze de woning op naam krijg of een andere partner. Dit is uiteraard zonder kosten van een auto. OV wordt volledig vergoed qua werk, wel voorschieten.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie

Bericht door Casper »

Piet, welkom en sterkte.

De situatie is helder. De vraag is dan hoe we dit op gaan lossen. Is je ex voor redelijkheid vatbaar? Zij moet toch ook inzien dat haar voorstel niet redelijk is. Bij een rechter krijgt ze die die 350 partneralimentatie zeker niet.

Hebben jullie deze bedragen zelf voorgesteld? Stap er anders mee naar een mediator en probeer allebei wat water in de wijn te doen. Een mediator heeft daar misschien creatieve oplossingen voor, bijv. in de belastingsfeer.
Gesloten