Ex wil niet meewerken aan verkoop huis

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
sley
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:54

Ex wil niet meewerken aan verkoop huis

Bericht door sley »

Hallo,
Ik ben sinds okt 2008 gescheiden (niet getrouwd geweest). Mijn ex woont nog in ons huis en er is afgesproken dat zij dit huis zal overnemen. Dit is ook in een kort geding door de rechter uitgesproken. De bedoeling was om alles met een gesloten beurs te doen,oftewel ik doe afstand van mijn deel en geef dat aan haar. De hypotheek is namelijk gelijk aan de verkoopwaarde. Echter in de uitspraak is nooit gesproken over een bedrag. Er staat alleen dat mijn ex het huis over zal nemen. Nu wil zij toch een taxatie en verwacht onderwaarde die ik moet compenseren. Ik ben het hier niet mee eens aangezien zij het huis wilde overnemen zonder taxatie. Inmiddels zijn we weer 1,5 jaar verder en de huis prijzen blijven dalen. Zij wil niet meewerken aan een verkoop. Hoe kan ik toch van het huis afkomen? Moet dit weer via de rechter? Kan ik haar verplichten tot verkoop?
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Ex wil niet meewerken aan verkoop huis

Bericht door Rob27 »

Als de rechter dit heeft uitgesproken, dan lijkt met dat je nakoming kunt verlangen van het vonnis zonder dat jij hoeft op te draaien voor schade die is ontstaan door uitstel die je ex in de hand heeft gewerkt.

Advies: ga terug naar je advocaat en leg dit voor. Heb je een indicatie van de waarde van het huis ten tijde van de uitspraak, neem dit dan mee. Daar zul je daar vanuit mogen gaan v.w.b. de overname. Ik neem aan dat als het huis nu 50.000 meer waard zou zijn geworden in de laatste anderhalf jaar dat zij dan ook niet bij je aan zou kloppen om jou jouw deel te geven.

Succes!

P.s. Staat het stukje over gesloten beurs ook in de uitspraak?
Gesloten