Alimentatie en secundaire arbeidsvoorwaarden

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
sley
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:54

Alimentatie en secundaire arbeidsvoorwaarden

Bericht door sley »

Ik zit in een alimentatie strijd verwikkeld met mijn ex. Nu vraag ik mij af in hoeverre secundaire arbeidsvoorwaarden meegenomen mogen worden in een draagkracht berekening. Ik werk op dit moment bij een bank waardoor ik bijvoorbeeld korting krijg op mijn hypotheek lasten. Echter wanneer ik de bank verlaat vervalt deze korting. Welk bedrag moet ik nou meenemen in de draagkracht berekening, de hypotheeklast met korting of zonder?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie en secundaire arbeidsvoorwaarden

Bericht door Casper »

Sley, gaat het om partner- of kinderalimentatie (of allebei)? Gaat het om een eerste vaststelling of een herberekening? Misschien is het te overwegen om je vraag met iets meer achtergrondinformatie op http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/ te zetten (ook voor andere goede tips).
Casper
sley
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:54

Re: Alimentatie en secundaire arbeidsvoorwaarden

Bericht door sley »

Het gaat om herberekening van kinderalimentatie. Er is tijdens een mediation traject in een convenant kinder- en partneralimerntatie afgesproken. Echter deze bedragen waren gebaseerd op een inkomen als ZZP'er en zo hoog dat ik deze niet meer kan betalen nu ik in vaste dienst ben gegaan. Nu loopt er dus een procedure om de alimentatie aan te passen en uit de draagkracht berekening blijkt dat ik alleen nog maar kinderalimentatie kan betalen en er geen ruimte is voor partneralimentatie. Nu ik bij mijn werkgever een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden heb die ervoor zorgen dat ik lagere vaste lasten heb ben ik benieuwd in hoeverre deze meegenomen mogen worden in de draagkrachtberekening?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie en secundaire arbeidsvoorwaarden

Bericht door Casper »

Voor zover ik weet gaat de draagkrachtberekening uit van de netto bedragen [zie ook het Tremarapport; http://www.tremanorm.nl]. Dus als jij door gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden lagere netto maandlasten hebt, moeten die gebruikt worden in de draagkrachtberekening. Hierdoor komt dus het alimentatiebedrag hoger te liggen.
padre
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2011, 11:30

Re: Alimentatie en secundaire arbeidsvoorwaarden

Bericht door padre »

In de draagkrachtberekening wordt rekening gehouden met de woonlasten zoals die zijn wanneer de berekening wordt gemaakt. Op het moment dat u van werkgever verandert, veranderen uw woonlasten en is is er sprake van een wijziging in de situatie. Op www.echtscheidingportaal.nl en www.scheidlijn.nl kunt u zelf een bruto of netto alimentatieberekening (online en anoniem) maken volgens de Tremanormen voor 25 euro.
Gesloten