Geen omgangsregeling / wel alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Geen omgangsregeling / wel alimentatie

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 31 Jul 2006 02:51 pm Onderwerp: Geen omgangsregeling / wel alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Kan iemand mij uitleg geven of het mogelijk is om indien er geen enkele vorm van omgang is met de kinderen. Indien dit word veroorzaakt door een ex-.

Is het dan mogelijk om de alimentatie te blokkeren of stop te zetten??

Mijn vriend heeft hier grote problemen mee. Hij ziet zijn kinderen structureel niet. De oudste al 7 jaar. En de andere 2 een jaar.
Door manipulatie door zijn ex.

Graag ervaringen.

M.vr.gr. Fleur


pvs Geplaatst: 01 Aug 2006 10:15 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Fleur,

Helaas ziet justitie de omgangsregeling en omgang als 2 totaal verschillende dingen. Het enigste want je zou doen als de ex de omgang blokeert is om een kortgeding aan te spannen en dan een dwangsom gaat eisen voor elke keer als de omgang wordt tegengehouden. Heel vaak werkt dit averechts maar omdat het bij jullie toch al helemaal tegengewerkt wordt kan het geen kwaad. De ex moet dan betalen en als ze dat niet doet, dan kan je beslag laten leggen op haar salaris en spullen. Als ze een uitkering heeft dan wordt het al minder. Misschien dat je dan bij de rechter kan regelen dat je de dwangsommen in mindering van de kinderalimentatie mag brengen. Maar hoe dat precies zit weet een goede advocaat.

Kort samengevat is het tot nu toe niet mogelijk om dus bij geen omgang de alimentatie te stoppen.


Sjaak Geplaatst: 02 Aug 2006 06:13 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Als die ex een uitkering heeft kun je ook in bewaring stelling eisen, als het zo heet. Politie komt dan als het nodig is de ex meenemen en zal worden vastgezet voor een bepaalde tijd. Ik weet niet of ik dit helemaal goed heb omschreven, maar zo heeft mijn advocaat dit weten uit te leggen.


Anonymous Geplaatst: 03 Aug 2006 02:49 pm Onderwerp: geen omgangsregeling/wel alimentatie betalen

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Fleur,

Helaas moet ik je teleurstellen als de ex de omgang met je kind op allerlei manieren frustreerd dan ben je als vader wel verplicht de alimentatie te blijven betalen! Jeugdzorg en de Raad van de Kinderbescherming doen hier niets tegen ze werken mee met de tegenpartij en jij moet betalen want die vrouwen zijn zó zielig!

Ik snap al die boze vaders héél erg goed het is toch belachelijk dat je wel verplicht wordt om alimentatie te blijven betalen als je dat niet doet kan moeder een beroep doen bij het LBIO die legt beslag op je loon ja, ja zó is het maar net maar als je ex je kind/kinderen bij je weghoudt uit boosheid en rancune dan is er géén enkele instantie die voor jou als vader opkomt!

Ha, ha, ha, wat een lachertje is dit! Het is té gek voor woorden wat er allemaal gebeurd als je eenmaal gescheiden bent.
Je bent hélemaal niet van elkaar af want dán pas begint de strijd! Als je geluk hebt dat je een ex hebt die je met rust laat en haar eigen weg vervolgd dán heb je geluk!

Als je pech hebt heb je een hoop ellende voor de boeg!
Ten eerste wordt je gemanipuleerd met je kind/kinderen jij ziet je kind/kinderen niet meer omdat mevrouw je dat niet gunt!
Owéé als je een nieuwe relatie krijgt dan is mama pas BÓÓSSSSSSSS!
Dan komt de advocaat op de proppen mama wil méééér alimentatie omdat ze gronisch ziek is en niet méér kan werken!

Haar kost het niets omdat zij weinig geld heeft maar als man moet jij dat geld wél ophoesten! Wat denken jullie van de 1 ouder/kinder korting kwijtschelding heffingen huursubsidie enz, enz. Zijn dit de zielige schepsels? Ik kan jullie verzekeren dat inclusief alimentatie deze dames die niet kunnen werken het beter hebben dan menigéén die hard voor € 1400,00 per maand moeten werken.

Het wordt tijd dat er snel wat aan deze malafide praktijken gedaan wordt
De wet is in deze niet eerlijk, gelijke monnikken gelijke kappen!
Een man moet óók na een scheiding door kunnen leven zonder deze ellendige situaties! Als je zóvéél alimentatie moet betalen je kinderen je ontnomen worden op een smerige manier wat rest er dan voor een man!
ALLEEN MAAR ELLENDE!

Ik denk dat dit niet de bedoeling is van onze heren RECHTERS toch?


Anonymous Geplaatst: 03 Aug 2006 03:01 pm Onderwerp: geen omgangsregeling/wel alimentatie betalen

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Fleur,

Helaas moet ik je teleurstellen als de ex de omgang met je kind op allerlei manieren frustreerd dan ben je als vader wel verplicht de alimentatie te blijven betalen! Jeugdzorg en de Raad van de Kinderbescherming doen hier niets tegen ze werken mee met de tegenpartij en jij moet betalen want die vrouwen zijn zó zielig!

Ik snap al die boze vaders héél erg goed het is toch belachelijk dat je wel verplicht wordt om alimentatie te blijven betalen als je dat niet doet kan moeder een beroep doen bij het LBIO die legt beslag op je loon ja, ja zó is het maar net maar als je ex je kind/kinderen bij je weghoudt uit boosheid en rancune dan is er géén enkele instantie die voor jou als vader opkomt!

Ha, ha, ha, wat een lachertje is dit! Het is té gek voor woorden wat er allemaal gebeurd als je eenmaal gescheiden bent.
Je bent hélemaal niet van elkaar af want dán pas begint de strijd! Als je geluk hebt dat je een ex hebt die je met rust laat en haar eigen weg vervolgd dán heb je geluk!

Als je pech hebt heb je een hoop ellende voor de boeg!
Ten eerste wordt je gemanipuleerd met je kind/kinderen jij ziet je kind/kinderen niet meer omdat mevrouw je dat niet gunt!
Owéé als je een nieuwe relatie krijgt dan is mama pas BÓÓSSSSSSSS!
Dan komt de advocaat op de proppen mama wil méééér alimentatie omdat ze gronisch ziek is en niet méér kan werken!

Haar kost het niets omdat zij weinig geld heeft maar als man moet jij dat geld wél ophoesten! Wat denken jullie van de 1 ouder/kinder korting kwijtschelding heffingen huursubsidie enz, enz. Zijn dit de zielige schepsels? Ik kan jullie verzekeren dat inclusief alimentatie deze dames die niet kunnen werken het beter hebben dan menigéén die hard voor € 1400,00 per maand moeten werken.

Het wordt tijd dat er snel wat aan deze malafide praktijken gedaan wordt
De wet is in deze niet eerlijk, gelijke monnikken gelijke kappen!
Een man moet óók na een scheiding door kunnen leven zonder deze ellendige situaties! Als je zóvéél alimentatie moet betalen je kinderen je ontnomen worden op een smerige manier wat rest er dan voor een man!
ALLEEN MAAR ELLENDE!

Ik denk dat dit niet de bedoeling is van onze heren RECHTERS toch?
Gesloten