alimentatieverlaging bij duurdere hypotheek

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

alimentatieverlaging bij duurdere hypotheek

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 31 Jul 2006 02:46 pm Onderwerp: alimentatieverlaging bij duurdere hypotheek

--------------------------------------------------------------------------------
Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het volgende.

Mijn vriend en ik willen misschien gaan samenwonen.

Omdat ik 3 kinderen heb kan het zijn dat mijn vriend een hogere hypotheek moet opnemen. ( Ruimer huis).

Heeft dat gevolgen voor de partneralimentatie??

Is het mogelijk dat hierdoor de partneralimentatie die hij voor zijn ex moet betalen word verlaagd.

Kan iemand mij mogelijkheden hieromtrent geven.

M.vr.gr. Fleur


Anonymous Geplaatst: 02 Aug 2006 05:27 pm Onderwerp: Alimentatie verlaging bij hogere hypotheek

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Fleur,

Helaas moet ik jullie teleurstellen met deze vraag je kan géén alimentatie verlaging aanvragen omdat je een hogere hypothhek gaat nemen t.b.v. samenwonen (grotere woonruimte).
De alimentatie is al een feit en moet betaald worden of je vriend moet minder inkomsten ontvangen zodat hij géén draagkracht meer heeft dan heeft hij misschien recht om alimentatieverlaging aan te vragen bij de rechtbank. Maar denk goed na vóórdat jullie iets ondernemen het kan óók anders uitpakken wat dacht je van de advocaatkosten die moeten jullie zelf betalen als je werkt! De ex kan ook meer alimentatie eisen dus bezint eer ge begint!
Als jullie een nieuw leven willen beginnen samen met je 3 kinderen moet je dat doen zonder de alimentatie hierbij te betrekken!
Je vriend had deze verplichting en dat wist je toch? Dit moeten jullie anders oplossen!
Trouwens deze site is niet bedoeld om deze malversaties aan de kaak te stellen!
Het gaat om vaders (moeders) die géén normale omgang met hun kinderen mogen onderhouden door leugens en malafide praktijken van de andere ouder!
Iris


Sjaak Geplaatst: 03 Aug 2006 10:33 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet zeker of dit zo is. Waarom bel niet een advocaat op? Die zien misschien wel kansen en het eerste half uur is meestal gratis.
Gesloten