Relatie met man met een kind en ex (help)

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Relatie met man met een kind en ex (help)

Bericht door sdwv »

cindy Geplaatst: 09 Jul 2006 10:55 pm Onderwerp: Relatie met man met een kind en ex (help)

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een relatie met een leuke man. We zijn nu een half jaar verder en er komt een kink in de kabel. Deze problemen komen grotendeels door de vorige relatie, waarbij zijn zoontje is gekomen. Voorgeschiedenis; uit een vorige korte relatie is een kind gekomen, ze zijn nooit getrouwd geweest / samengewoond (relatie is verbroken door haar tijdens zwangerschap), hij heeft zijn zoontje wel erkend, door problemen voornamelijk van haar kant (frustraties) heeft hij zijn zoontje een jaar niet gezien. Inmiddels is er wel een bezoekregeling, zij heeft eenzijdig gezag en ze heeft een voogd aangesteld(ze wil niet zeggen wie, volgens mij kan hij daar toch aanspraak op maken??).Dit alles heeft bij hem veel pijn veroorzaakt en durft hij niets tegen haar te zeggen, geen eisen te stellen, gezien dat ze anders zijn zoontje bij hem weg zou houden (angst?). In onze relatie is dit een moeilijk onderwerp en ook met het tonen van gevoelens en emoties ondervinden we hier moeilijkheden. Wat kan ik doen om hem te helpen, kan het probleem niet voor hem oplossen, maar hij zou zo graag zijn eigen leven leiden (met zijn zoontje daarbij in). Geduld, doorvragen (dan gaat de muur soms erg hoog om hem heen)??? Wat kan ik doen??
Gesloten