Informatieplicht school

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Ursela
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:36
Locatie: Amsterdam

Informatieplicht school

Bericht door Ursela »

Met de mentor van mijn dochter, heb ik telefonisch een afspraak gemaakt. In het gesprek heb ik mijn situatie uitgelegd en kreeg alle begrip. Alle informatie die naar de vader gaat, wordt nu ook naar mij verstuurd. Geen problemen daar.

Met de school van mijn zoon is het een heel ander verhaal. Via e-mail heb ik een verzoek ingediend om alle informatie die naar mijn ex gaat m.b.t. mijn zoon, ook naar mij toe te sturen, inclusief de inloggegevens voor het leerlingenportaal. Hier kan ik de vorderingen van mijn zoon bijhouden.
De school hanteert het volgende beleid: ik moet een officieel verzoek indienen met mijn gegevens en een verklaring waarom ik deze gegevens wil ontvangen. Als mijn ex het ouderlijk gezag heeft, dient hij hiervoor toestemming te geven.
Mijn antwoord was dat ik het er niet mee eens ben en dat ik hoop dat de meegestuurde informatie (informatieplicht van derden) voldoende zou zijn om mij de informatie te sturen waarop ik recht heb.

Hierop heeft de school mij uitgenodigd voor een gesprek. Inlogcodes van het informatieportaal moet ik nog steeds via mijn zoon krijgen. Ik kan wel een uitnodiging krijgen voor de 10-minutengesprekken krijgen, maar de exacte tijd zal ik ook via mijn ex of zoon moeten verkrijgen. Aparte gesprekken zijn niet mogelijk, ook niet telefonisch. Uiteindelijk afgesproken om een nieuwe afspraak met de mentor, mijn ex en eventueel mijn zoon rond de tafel te gaan zitten. Op deze manier proberen we dan tot een compromis te komen. Maar zoals te verwachten was, heeft mijn ex te kennen gegeven niet op mijn verzoek in te willen gaan.

Binnenkort krijg ik een brief van de bovenbouwcoordinator waarin de rol van de school wordt toegelicht.

Daar zit ik dan met mijn goeie gedrag. Als mogelijkheid heb ik nu om de klachtencommissie in te schakelen om te bemiddelen. Verkrijg ik hierbij niet het gewenste resultaat, dan kan ik een kort geding aanspannen tegen de directeur van de school...

Wat een moeite moet ik doen om informatie verkrijgen over de vordering van mijn zoon! Mijn ex werkt niet mee en zelfs de school niet. Ik word hier werkelijk hopeloos van!
Gesloten