niet nakomen omgangsregeling / kan ik boete laten opleggen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

niet nakomen omgangsregeling / kan ik boete laten opleggen

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 27 Dec 2005 10:21 am Onderwerp: niet nakomen omgangsregeling / kan ik boete laten opleggen

--------------------------------------------------------------------------------
Al enige tijd komt mijn ex de omgangsregeling niet na. Zo worden niet altijd mijn kinderen gebracht en blijven ze thuis. Heeft iemand ervaring met het opleggen van een boete als de kinderen niet door de ex worden gebracht.
Ik moet wel steeds meer alimentatie betalen voor de kinderen. Daar heb ik op zich geen problemen mee. Maar kan ik als druk de alimentatie reserveren als een kind niet door de ex niet wordt gehouden aan de omgangsregeling.
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij van enige tips voorzien.


chaymo Geplaatst: 29 Dec 2005 01:00 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Er is een mogelijkheid om via de rechter een zaak aan te spannen en aan te geven dat zij haar afspraken niet nakomt en dan ook een verzoek doet voor het opleggen van een boete voor elke keer dat zij deze afspraken niet nakomt.
Helaas zijn de rechters in ons land hier niet zo happig op. Mijn broer heeft dit onlangs ook verzocht en bij de voorlopige voorziening is dit verzoek afgewezen, ondanks dat ze al een uitspraak van de rechter niet is na gekomen.
Het enige wat je kunt doen is alles via de rechter verzoeken en hopen dat je verzoeken worden ingewilligd.
Wat betreft het dreigen met inhouden van allimentatie dat zou ik niet doen want dat ziet iedere rechter los van de omgangsregeling.
Als je dan het lbio op je dak krijgt dan kan het alleen nog maar oplopen en alles wat je nu inhoud dat moet je gewoon terug betalen.

Ik hoop niet dat ik je heb ontmoedigd maar wij zitten nu in een echtscheidings zaak van mijn broer en dat volg ik op de voet en alles wat ik daar zie is alles behalve hoopgevend.

Ik wens je heel veel succes als je toch een verzoek indiend bij de rechtbank en hoop dat het voor jou beter uitpakt


Anonymous Geplaatst: 25 Mrt 2006 04:57 pm Onderwerp: Re: niet nakomen omgangsregeling / kan ik boete laten oplegg

--------------------------------------------------------------------------------
ik heb via mijn advocaat een dwangsom laten vaststellen bij de rechtbank. Elke keer dat ik mijn kinderen niet mee krijg moet deze dwangsom betaald worden. Hierna heeft ze tot nu toe goed meegewerkt.
hotchili@kabelfoon.nl schreef:Al enige tijd komt mijn ex de omgangsregeling niet na. Zo worden niet altijd mijn kinderen gebracht en blijven ze thuis. Heeft iemand ervaring met het opleggen van een boete als de kinderen niet door de ex worden gebracht.
Ik moet wel steeds meer alimentatie betalen voor de kinderen. Daar heb ik op zich geen problemen mee. Maar kan ik als druk de alimentatie reserveren als een kind niet door de ex niet wordt gehouden aan de omgangsregeling.
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij van enige tips voorzien.



Anonymous Geplaatst: 10 Apr 2006 05:45 pm Onderwerp: Re: niet nakomen omgangsregeling / kan ik boete laten oplegg

--------------------------------------------------------------------------------
Hee hoi,

Ik ken het zelfde probleem. Mijn zoontje heb ik al 7 maanden niet gezien. En ondank dat hij al ruim 10 maanden last heeft van Leukemie, wordt mij totaal niets verteld of medegedeeld. Zelfs niet even 5 minuten met hem alleen zijn.

Ik ben ook net bezig met een zaak aan te spannen met dwangsom. Dus als je adviezen hebt, of wilt inwinnen?!?!?! Misschien dat we samen sterker staan!!!

Barry


hotchili@kabelfoon.nl schreef:
Al enige tijd komt mijn ex de omgangsregeling niet na. Zo worden niet altijd mijn kinderen gebracht en blijven ze thuis. Heeft iemand ervaring met het opleggen van een boete als de kinderen niet door de ex worden gebracht.
Ik moet wel steeds meer alimentatie betalen voor de kinderen. Daar heb ik op zich geen problemen mee. Maar kan ik als druk de alimentatie reserveren als een kind niet door de ex niet wordt gehouden aan de omgangsregeling.
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij van enige tips voorzien.



Anonymous Geplaatst: 23 Mei 2006 07:58 am Onderwerp: omgangsregeling (plichten)

--------------------------------------------------------------------------------
Nu iets andersom: De vader komt de omgangsregeling niet na zoals hij vast staat in de gerechtelijke beschikking!


Anonymous Geplaatst: 23 Mei 2006 05:12 pm Onderwerp: Re: omgangsregeling (plichten)

--------------------------------------------------------------------------------
Wilma schreef:
Nu iets andersom: De vader komt de omgangsregeling niet na zoals hij vast staat in de gerechtelijke beschikking!



Dat bedoel ik, altijd zijn de moeders de slechterikken, en wat als het anders is en de vader komt niet opdagen om vervolgens na 6 jaar afwezigheid ineens denkt weer de omgangsregeling op te starten . Net of er geen 6 jaar tussen zitten........................lekker makkelijk zijn de vaders vaak


Sjaak Geplaatst: 25 Mei 2006 03:13 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Of het nou een vader of eem moeder is, het gaat om de kinderen en een omgangsregeling moet gewoon nagekomen worden. Het gaat hier ook niet op de 1e plaats om de vader of moeder, maar het kind. Als een ouder 6 jaar zijn/haar kind niet heeft willen zien, lijkt het me niet vanzelf sprekend dat hij/zij weer de goede ouder kan uithangen.
Dat ze moeders vaak de "slechterikken" zijn (niet mijn woorden) heeft waarschijnlijk te maken dat de moeders meestal de kinderen toegewezen krijgen en daardoor zullen er meer moeders zijn die de afspraken niet nakomen.

Ik weet wel dat als ik mijn kinderen krijg toegewezen, ik het heel belangrijk vind dat de moeder van mijn kinderen regelmatig de kinderen ziet, net als ik dat andersom belangrijk vind. Een kind heeft normaal 2 echte ouders die hij/zij zou moeten kunnen zien in een groete regelmaat.


pvs Geplaatst: 28 Mei 2006 08:07 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
En wat nu als de vader de kinderen heeft toegewezen en de moeder een omgangsregeling heeft en die niet nakomt? Dat is dus bij mij het geval. De rechter en de raad voor de kinderbescherming vonden het erg belangrijk dat de moeder de kinderen blijft zien via een omgangsregeling. Maar in plaats van elk weekend omgang met de kinderen, gaat ze liever feesten en andere dingen doen.

De kinderen willen graag naar hun moeder, dan ga ik er langs op de tijd dat de rechtbank heeft bepaald en geen moeder. Leg dat maar uit aan 2 kinderen, een van 2 (volgende maand 3) en een van 4.

Wat moet een vader dan gaan ondernemen volgens jullie dat de kinderen toch omgang krijgen met de moeder wat heel belangrijk is voor de kinderen.


Sjaak Geplaatst: 29 Mei 2006 04:56 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Dit is niet aan jou denk ik. Jij komt jou afspraak na, maar de moeder komt dit niet. Dit is niet jou fout! Wel jou probleem, dat begrijp ik want jij bent diegene die het de kinderen moet gaan uitleggen. Wel bewijs dat de rechter/raad voor de kinderbescherming gelijk hadden.
Heeft je ex geen familie die je nog spreekt? Ik rdelijk contact met mijn (ex) schoonouders waar ik soms mee kan praten. Misschien als een soort bemiddeling, ook al weet je dat dit niet de uiteindelijke oplossing is want borderliners zijn nou eenmaal vaak zeer egoistisch.


pvs Geplaatst: 29 Mei 2006 06:11 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet dat het niet aan mij ligt en dat het aan haar ligt. Maar ze maakt er wel mijn probleem van.

Ik heb prima contact met mijn (ex) schoonouders. De kinderen gaan daar om de beurt eens in de week te eten. Als ik ergens heen moet en heb oppas nodig kan ik altijd bellen. Ben ik ziek dan komen ze helpen als dat nodig is.

Mijn ex heeft haar ouders dus gezegt dat mijn (ex) schoonouders mij en de kinderen nooit meer mogen zien. Maar mijn (ex) schoonouders hebben gezegt dat ze het maar uitzoekt en dat hun gewoon hun kleinkinderen willen zien en dat liever hebben dan hun dochter. Ze zijn het totaal niet eens met wat hun dochter heeft gedaan.

Bemiddeling tussen haar en haar ouders heeft totaal geen zin. Het intereseert haar helemaal niets. Er is niemand die met haar kan bemiddelen. Ze leeft in haar eigen droomwereld en als je daar geen deel van uitmaakt dan intereseert het haar niet.


Sjaak Geplaatst: 30 Mei 2006 06:41 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Herkenbaar.
Ik kan me indenken dat dit heel moeilijk is.

Sterkte, meer kan ik ook niet bedenken.
Gesloten