Ex wil alimentatie verhogen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Ex wil alimentatie verhogen

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 10 Apr 2006 08:13 pm Onderwerp: Ex wil alimentatie verhogen

--------------------------------------------------------------------------------
Sinds de ex-vrouw van mijn vriend weet dat hij een vriendin heeft begonnen de treitereien! Mijn vriend kreeg zijn zoon nauwelijks te zien als hij zoals afgesproken zijn kind ging halen dan wees ze met het bekende middelvinger en zei je krijgt hem niet.

Zo gezegd zó gedaan en wat nog het leukste is: géén enkele instantie krijgt het voor elkaar dat je je kind na een scheiding mag blijven zien. Sommige moeders zijn meesters in het manipuleren van kinderen ten koste van de kinderen zelf.

Nu ziet mijn vriend zijn kind al jaren niet méér, maar moeder eist nu meer alimentatie omdat haar ex een vriendin heeft die werkt dus kan hij meer alimentatie voor haar betalen! Zij werkt niet meer!

Zij heeft al 10 jaar een vriend maar ze wonen niet samen hij de hele week bij haar en zij van vrijdag tot zondag bij hem. Dit is pure alimentatiefraude maar wij zijn de sociale dienst niet dus kunnen ze zó jarenlang doorgaan en profiteren van een ander die hard voor zijn geld moet werken.

Kan iemand mij vertellen hoe zoiets gebeurd? Ben ik verplicht om mijn loonopgave bij de rechtbank te deponeren (met mijn billen bloot) zodat ze méér geld kan krijgen. Hoe maak je een draagkrachtberekening?
Wil iemand mij s.v.p. helpen?


Anonymous Geplaatst: 12 Apr 2006 10:09 am Onderwerp: verhoging alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
helaas bij ons is het ook zo gegaan
toen ik mijn huidige man ontmoette wilde zijn ex ook verhoging omdat ik ook een inkomen heb.
wij moesten al onze gegevens op tafel leggen onder het mom van dat mijn man zijn uitgave is gehalveert doordat ik bij hem woonde met inkomen
veel uitgave werd niet meegerekend zoals verzekeringen , want die zijn niet verplicht (maar wij moeten ze wel betalen)is de alimentatie schrikbarend verhoogd . de ex van mijn man heeft een partner die werkt zij werkt zelf ook
er komt dus veel geld binnen .dat blijkt ook wel want ze kopen regelmatig een nieuwe auto maakt dure reisjes . dat vind ik prima maar waarom moet de alimentatie zo hoog zijn bijna 450 euro wij zelf moeten de eindjes aan elkaar knopen en kunnen zelf amper op vakantie meestal een week op een goedkope camping we hebben zelf ook twee kinderen
we kunnen ook niet meer procederen de advocaatkosten zijn niet meer te betalen voor ons .
het ergste is dat de ex de kinderen ook tegen ons opstookt van dat wij veel meer geld hebben dan zij . en papa deugd niet
wij kunnen namelijk de kinderen niet om de veertien dagen halen dat is gewoon veel te duur voor ons. de ex wil ze niet meer brengen is ze niet verplicht zegt ze.
er was eerst een regeling zij brengt ze en wij brengen de kinderen weer thuis . maar dat wil ze niet meer.
wij wonen een uur rijden bij hun vandaan.


Anonymous Geplaatst: 12 Apr 2006 05:27 pm Onderwerp: verhoging alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Haloo Bo,
Bedankt voor je reactie, jullie boffen nog dat je de kinderen mag zien mijn vriend ziet zijn kind niet meer dit terwijl hij verleden jaar zomaar nadat we hem bijna 1 jaar niet kregen omdat het schadelijk was voor het kind voor onze stoep werd gedumpt door moeder en vriend en met de Noorderzon vertrokken. Ze hebben niets meer van zich laten horen zijn 2 weken naar Turkeije gegaan zonder een bericht voor het kind. Nadat ze het zat was heeft ze de Raad van de kinderbescherming het kind bij ons laten ophalen! Ja, ja je leest het goed dát héét kinderbescherming!!!!! Daarna zei moeder dat wij haar kind wilden afpakken! Wij zijn gewoon met het kind opgezadeld zodat moeder met vriend aan de haal kon gaan! Ze wonen pertinent niet samen hóór, hij is van maandag tot vrijdag bij haar en zij gaat vrijdags tot zondagavond naar hem toe. Weten jullie of iemand die dit leest of wij verplicht zijn als zij meer alimentatie vraagt bij de rechtbank of wij verplicht zijn onze belastingopgave van 2004 plus 2005 moeten inleveren aan haar advocaat??????
Alvast bedankt!


Anonymous Geplaatst: 14 Apr 2006 10:26 am Onderwerp: reactie alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
hallo iris
heel vervelend allemaal wat er bij jullie gebeurd
wat ik weet is dat je een eigen advocaat moet nemen en daar aan geef je je gegevens en die stuurt het naar een instantie die uitrekend hoeveel je maximaal kan bij dragen ,als je zonder rechter maar tussen de advocaten zelf
kan oplossen is er misschien eenkans dat je niet het maximalebedrag hoeft te betalen.
volgens mij hoef je niet je gegevens aan de advocaat van de tegenpartij geven (ik zou het iedergeval niet doen) hoe minder ze weten hoe beter het is
toen het kind van je vriend bij jullie werd geplaatst door de moeder en zij zomaar vertrok hadden jullie toen niet beter zelf de kinderbescherming in kunnen schakelen .want het getuigd niet echt van moederliefde om zomaar te vertrekken en het kind in onzekerheid te laten. want voor een kind is toch het ergst als je niet op je ouders kan vertrouwen
je deugd niet als ouder als je je kind laat lijden alleen om een ander ouder dwars te zitten. het is voor een kind toch het belangrijkst om beide ouders te zien en met beide een band opbouwt.
(uitzonderingen daargelaten natuurlijk zoals mishandeling en incest)
hoewel het volgens mij ook kindermishandeling is om je kind tegen de andere ouder optezetten een kind houd toch van beide ouders
zo even mijn hart gelucht ik wens jullie en de kind van je vriend heel veel sterkte toe


Anonymous Geplaatst: 28 Mei 2006 08:30 pm Onderwerp: Re: verhoging alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Bo, ik zag jou reactie staan, wij zitten nu in dezelfde situatie, mijn ex-vrouw wil ook een herberekening, ik ben zelf ook opnieuw getrouwd en heb 2 kinderen met deze vrouw. ik sta op het punt mijn papieren op te sturen naar haar advocaat, maar is dit nu wel zo verstandig, en als ik het niet doe wat zou dan de consequenties zijn. we willen ook alles opsturen van inkomen tot verzekeringen en woonlasten, wij moeten ook al de eindjes aan elkaar knopen en nu vraagt ze nog meer allimentatie. Ik zou graag in contact willen komen met u, of diegene wie ook in zo'n situatie zit of heeft gezeten, wij kunnen op dit moment alle hulp gebruiken.

Help ons aub..


Anonymous Geplaatst: 29 Mei 2006 11:06 am Onderwerp: Re: verhoging alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
max schreef:Hallo Bo, ik zag jou reactie staan, wij zitten nu in dezelfde situatie, mijn ex-vrouw wil ook een herberekening, ik ben zelf ook opnieuw getrouwd en heb 2 kinderen met deze vrouw. ik sta op het punt mijn papieren op te sturen naar haar advocaat, maar is dit nu wel zo verstandig, en als ik het niet doe wat zou dan de consequenties zijn. we willen ook alles opsturen van inkomen tot verzekeringen en woonlasten, wij moeten ook al de eindjes aan elkaar knopen en nu vraagt ze nog meer allimentatie. Ik zou graag in contact willen komen met u, of diegene wie ook in zo'n situatie zit of heeft gezeten, wij kunnen op dit moment alle hulp gebruiken.

Help ons aub..


hallo max
ik denk dat je zelf een advocaat moet nemen en die stuurt je gegevens naar een buro die berekend hoeveel alimentatie je moet en kan gaan betalen.
helaas is een advocaat duur maar je kan met een advocaat een vast bedrag afspreken wat je aan hem of haar betaald
ik zou als ik jullie was geen gegevens opsturen naar haar advocaat want het gaat jou ex en haar advocaat niets aan wat je inkomen en uitgaven zijn.deze advocaat is niet voor jou belang
als je ex een verhoging wil en jij kan of wil dat niet betalen moet je ex via de rechter het gaan eisen. en misschien kan jij als tegeneis verlaging aanvragen. als je moeite heb om te betalen( je moet tenslotte dan toch naar de rechter ) helaas is het zo dat is bij ons ook zo gebleken dan niet alle uitgeven wordt meegeteld zoals sommige verzekeringen die niet verplicht maar je wel moet betalen dat is het kromme van het hele verhaal.
laat je niet gelijk bang maken door haar advocaat want alleen een rechter bepaald de verhoging tenzij je akkoord gaat met de verhoging dan zit je er aan vast. wij zijn toen wel akkoord gegaan omdat wij de druk niet meer aankonden ik was toen zwanger met zwangerschapvergiftiging lag in het ziekenhuis mijn moeder stierf toen plotseling mijn mans ex was ons aan het lastigvallen met nachtelijke telefoontjes, hun kinderen tegen ons opstoken ,wij zaten daardoor ook nog midden in een verhuizing .
want we woonde toen nog dicht bij hun in de buurt.
maar goed mijn raad is neem zelf een advocaat en laat je goed voorlichten meestal is de eerste half of heel uur gratis.
heel veel sterkte laat even weten hoe het is afgelopen
succes Bo
Gesloten