naamswijziging

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

naamswijziging

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 16 Mei 2006 11:35 am Onderwerp: naamswijziging

--------------------------------------------------------------------------------
Wie kan ons advies geven?
Mijn man is 15 jaar geleden gescheiden, zijn zoon was toen een paar maanden oud.Zijn ex heeft waanzinnig dwarsgelegen , om een lang verhaal kort te maken, we betalen trouw iedere maand alimentatie, maar hebben geen bezoekrecht en hem ook al 15 jaar niet gezien.
We worden niet op de hoogte gehouden en krijgen heel af en toe minimale info via mijn man's ouders die er nog wel komen.
We begrijpen ook wel dat herstel van contact heel moeilijk is( hebben diverse pogingen gedaan), hij kent alleen het verhaal van zijn moeder.
Afijn, vanmorgen kregen we een aangetekende brief met verzoek om naamswijziging.
Onze eerste reactie, ok maar dan betalen we ook niet meer, helaas zit onze wetgeving zo niet in elkaar......
Zitten er ook aan te denken om niet akkoord te gaan ( hebben inmiddels gelezen dat hij , als hij het perse wil, dan toch haar achternaam kan krijgen) al is het alleen maar om aan te geven dat dit niet is wat WIJ willen.
Hopen nu maar dat de alimentatie op z'n 18e stopt ( weten per slot van rekening niet wat voor school hij doet, wil gaan werken etc) .Hij moet hier toch zelf om komen vragen vanaf zijn 18e??
Wie kan ons advies geven???????


Anonymous Geplaatst: 16 Mei 2006 03:27 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Jullie moeten betalen tot de 21ste , alleen vanaf de 18e kun je het op rekening het kind zetten. Hij hoeft niks komen te vragen, waarschijnlijk schakelt ie het LBIO in. Wat naamswijziging betreft, ik zou akkoord gaan, maar er duidelijk bij vermelden dat jullie akkoord gaan omdat hij dit wil.

Ga je op deze leeftijd dwars liggen, heb je nog grotere kans dat jehem nooit meer ziet.

succes
Gesloten