studiefinancieering

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

studiefinancieering

Bericht door sdwv »

ruud en kim Geplaatst: 14 Aug 2005 06:29 pm Onderwerp: studiefinancieering

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo
Wie kan mij helpen met een antwoord op mijn vraag;
Ik heb een dochter van bijna 18 en het contact loopt erg stug!!!!!maar ik zie haar wel, nu vertelde ze laatst dat ze en studie financieering heeft, dit terwijl de alimentatie pas verhoogt was door de rechter, nu is mijn vraag; kan ik die studie financieering aftrekken van de alimentatie???ik betaal per maand 278,3 euro


wie o wie kan mij helpen




R. Ekkes


Anonymous Geplaatst: 28 Dec 2005 10:39 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi

Heb je al antwoord hier op.
Mjn zoon krijgt ook een flinke studie beurs.

Hoor van u

Erik

e.denruyter@zonnet.nl


Anonymous Geplaatst: 31 Jan 2006 05:57 pm Onderwerp: Alimentatie <> Studiefinanciering

--------------------------------------------------------------------------------
Aangezien alimentatie als tegemoetkoming voor de kosten voor het levensonderhoud moet worden beschouwd, kun je die dus niet verekenen met de studiefinanciering. Beide dienen namelijk een ander doel:
Studiefinanciering moet gezien worden als tegemoetkoming voor de kosten die gemaakt worden voor de studie. En alimentatie is een tegemoetkoming voor de kosten die gemaakt worden voor het levensonderhoud.
Pas op het moment dat je kind gaat werken, of vanwege leeftijd niet meer onder je alimentatieplicht valt, hoef je geen alimentatie meer te betalen.

Succes,
Maurice.


Anonymous Geplaatst: 12 Feb 2006 02:02 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
hallo
hoe zit dit dan met de studie-beurs?moet men dan door gaan met betalen
na de 21 jaar of stopt dat ook dan.


Anonymous Geplaatst: 16 Feb 2006 09:55 am Onderwerp: Studiebeurs

--------------------------------------------------------------------------------
Je betaalt alimentatie tot je kind 21 jaar is, tenzij een rechtelijke uitspraak anders bepaalt, of je met je ex-partner iets anders hebt afgesproken en op schrift hebt gezet.
Heeft, nogmaals, niets met studiefinanciering/studiebeurs van doen.

Vraag is echter wel: wil je je kind steunen, ook na haar/zijn 21e verjaardag ?

Succes,
Maurice.


Anonymous Geplaatst: 16 Feb 2006 04:01 pm Onderwerp: Studiefinanciering

--------------------------------------------------------------------------------
Inderdaad alimentatie moet je blijven betalen totdat het kind 21 jaar is en nog studeert. Als ze gaan werken houdt het echt op!
Wat betreft de studie financiering het bedrag dat ze ontvangen is afhankelijk van: of ze thuis wonen of uit huis.

Thuis krijgen ze minder en uit huis meer studiefinanciering.
Ze gaan hier van het inkomen van moeder en het inkomen van vader uit!

Dus zowel moeder als vader moeten een bijdrage betalen, dat toetst de studiefinanciering zelf! Als het goed is ontvang je een formulier van de studiefinanciering die jij moet invullen (inkomen) zij laten je dan weten wat jouw bijdrage wordt.


Groetjes en veel succes!


Anonymous Geplaatst: 16 Feb 2006 07:36 pm Onderwerp: studiefinaciering

--------------------------------------------------------------------------------
bedankt voor jullie reactie,ik denk dat ik hier wel wat aan heb.het zit n.l. zo.mijn dochter komt al 5 jaar niet meer bij ons langs laat staan dat ze contact zoekt of wil.nu wordt zij in oktober 21 jaar en komt nu pas met een aanvraag voor studiefinaciering.ja dan heb ik zo iets(als ik alleen maar goed ben voor het geld rot dan ook maar op)maar ik vul het formulier toch in.als eruit vandaan komt dat ik een bijdrage moet betalen dan ga ik daar zwaar tegenin,mocht er toch iets betaald moeten worden oke dan moet het maar,maar dan trek ik toch de stekker in oktober uit mijn portomonee.sorry maurice,maar ik heb het voor haar niet over.
groetjes bert


Anonymous Geplaatst: 16 Feb 2006 10:54 pm Onderwerp: studiefinanciering

--------------------------------------------------------------------------------
Bert,

Als je geen omgang met je dochter hebt ben je niet verplicht om je inkomen in te vullen, kijk op de sites voor scheiding en alimentatie daar vind je een hele hoop informatie.

SUCCES!


Anonymous Geplaatst: 18 Apr 2006 06:29 pm Onderwerp: studiefinaciering

--------------------------------------------------------------------------------
hallo allemaal
hier nog even de uitslag,ik heb de papieren van de ib-groep gekregen en daar kwam uit vandaan dat ik wel een eigen-bijdrage zou kunnen betalen.
ik zet hier(kunnen)want ik heb contact gezocht met de ib-groep,en ben niet verplicht om dit te betalen.en het kan rechtelijk ook niet vast gesteld
worden.dus dan begrijpen jullie wel wat ik met dit papier gedaan hebt.
groetjes allemaal
bert
Gesloten