hoogte van de studiefinanciering

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

hoogte van de studiefinanciering

Bericht door sdwv »

cees Geplaatst: 14 Mrt 2006 09:48 pm Onderwerp: hoogte van de studiefinanciering

--------------------------------------------------------------------------------
hallo, mijn dochter wordt volgend jaar 18 en wil zoals het ernaar uitziet nog een kappersopleiding gaan doen beginnende vanaf sept. 2006, hoeveel zou ik dan bij moeten dragen in haar studie kosten.
is daar een soort klein rekensommetje voor of kan ik ergens meer info vinden over wat me te wachten staat zodra ze 18 jaar wordt ? ik denk dan aan allimentatie en/of studiekosten...

wie weet of heeft hier ervaring mee, wat ben ik verplicht en waar wordt naar gekeken? hoe zou ik dus nu een globale schatting kunnen maken van de hoogte van het bedrag wat er aan zit te komen..

ideeen???

alvast bedankt.


Rick Geplaatst: 15 Mrt 2006 03:09 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Kinderalimentatie loopt door tot het kind 21 jaar wordt. Dit betekent dat de afspraak tussen uw ex-partner en u (de ouders) moet worden vervangen door een afspraak tussen de betalende ouder en het kind, als het kind 18 jaar wordt. Het kan zijn dat dan hetzelfde bedrag wordt afgesproken, maar er kan ook een andere afspraak worden gemaakt. Is het kind op het moment dat uw partner en u uit elkaar gaan 18, 19 of 20 jaar, dan moeten de betalende ouder en het kind samen afspreken welk bedrag het kind als bijdrage in de kosten van levensonderhoud en studie van de ouder krijgt.

Bij meerderjarige kinderen speelt de Wet studiefinanciering een rol. Als het kind studiefinanciering heeft en er wordt een relatief laag alimentatiebedrag afgesproken, kan het zijn dat het kind voor een hoger bedrag wordt gekort op de aanvullende beurs.


De rechter kan ook voor meerderjarige kinderen tussen 18 en 21 jaar een bedrag vaststellen dat de meerderjarige van de ouder(s) moet krijgen als ouder(s) en kind er niet samen uitkomen. In de beslissing van de rechter staat wanneer de eerste betaling moet worden gedaan. De rechter kan in de beslissing ook voorwaarden opnemen.
Gesloten