Valse aangifte+aanhoudings tip

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Valse aangifte+aanhoudings tip

Bericht door sdwv »

moedeloos Geplaatst: 26 Jan 2006 03:33 pm Onderwerp: Valse aangifte+aanhoudings tip

--------------------------------------------------------------------------------
Ik lees hier dat wat mij is overkomen maar al te vaak gebeurd. Daarom voor degene die een aanhouding boven het hoofd hangt de volgende tip, misschien overbodig, maar goed.

Als er om een omgang te dwarsbomen aangifte huiselijk geweld word gedaan, is het raadzaam hoe onschuldig je ook bent niks te beantwoorden tot je een advocaat heb gesproken. Dit advies had ik niet, en daar ben ik behoorlijk mee op mijn snuffer gegaan. Het is naar mijn weten niet bij de wet veplicht dat deze raadsman bij het verhoor aanwezig moet zijn op jou verzoek. Maar dat weet ik niet zeker omdat ik in het wetboek van strafvordering (materieel) wel staat dat dit mag.

Ondanks dat je misschien denkt, dat als je niet mee werkt dit je geloofwaardigheid benadeeld, moet je het volgende overwegen.
Huiselijk geweld is een 'hot' item. Het OM heeft hier een prestige kwestie van gemaakt. Ze kijken niet naar de personen alleen maar naar het succesvolle verloop van hun vervolging. Op begrip en steun of medewerking hoef je niet te rekenen. Alles wat je zegt word in justitie's woorden in je verklaring op genomen. Zinnen verdraaid, en als je iets niet weet, dikke ze dat aan met eigen toe spelingen.
Veel onwillige exen zijn hiervan op de hoogte, het word ze notabene door de hulpverleners in hun schoot geworpen.

Wees dus gewaarschuwd, en denk hier goed over na.


gr,

M


Anonymous Geplaatst: 08 Feb 2006 10:27 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo, wij zijn door een vriend op deze site gewezen..en ik schrik er nog al van.Mijn man zijn ex heeft ook een valse aangifte gedaan van huiselijk geweld.En we weten niet wat ons overkomt en wat we moeten doen..vandaar dat ik nu hier aan het lezen ben en zo nu en dan vragen misschien...maar wij weten ook niet wat we hier tegen kunnen doen.Afgelopen maandag zijn we bij de reclassering geweest.En daar word nu een rapport over hem opgemaakt en dan komt er een zitting.Werd ons al medegedeeld of 'zitten'of een geld boete. Onze mond viel open van verbazing.Op basis van een leugen kan zijn ex dus ons hele leven op zijn kop zetten?????????


geteisterd Geplaatst: 09 Feb 2006 11:30 am Onderwerp: zo'n vaart loopt het niet altijd

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,

Valse aangiftes zijn afschuwelijk dat voorop gesteld. De politie hoort hun tijd te kunnen besteden aan zaken die echt van belang zijn. Maar laat je niet bang maken. Ik ben meer dan een jaar geleden diverse malen echt op een afschuwelijke wijze mishandeld door mijn man. Hiervan zijn niet alleen aangiftes maar ook medische dossiers (ziekenhuis en huisarts) en foto's van de verwondingen, getuigenverklaringen etc. etc. Die zal jouw man zijn ex niet hebben als t om een valse aangifte gaat. Nou met al deze bewijsstukken is de zaak nog steeds niet voor de rechter gekomen. De vraag is of het nog zal gebeuren. Het ligt wel bij het OM en heeft inmiddels een parketnummer. Volgens het OM zal er wel "iets" (zijnde een transactie (=schikking) of voor de rechter komen) mee gebeuren maar het kan nog wel maanden duren. Ondertussen gaat de stalking gewoon door, mijn man heeft overigens wel omgang met onze zoon en kan zich dus geen dwaze vader noemen, niemand die ons in bescherming neemt. Ik kan me dus niet voorstellen dat het zonder al deze bewijzen zo'n vaart zal lopen. Ik hoop dat mijn teleurstelling jullie wat gemoedsrust kan brengen!
Gesloten