Ex blokkeert contact met kind na 10 jaar goede omgang

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Ex blokkeert contact met kind na 10 jaar goede omgang

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 24 Jan 2006 02:12 pm Onderwerp: Ex blokkeert contact met kind na 10 jaar goede omgang

--------------------------------------------------------------------------------
Hier dan eens een dwaze maar zeer wanhopige moeder...
Ik ben ruim 11 jaar geleden gescheiden.
Mijn dochter is toen bij mijn ex blijven wonen, hij had haar meer te bieden op dat moment en daarmee kon ik een vreselijk getouwtrek voorkomen. Wel delen we de ouderlijke macht en had ik een goede omgangsregeling. Dat bleef ook zo toen hij een jaar of 8 geleden hertrouwde.
Had, tot een week geleden...
Hij is vorig jaar op nieuwjaarsdag doorgedraaid en heeft gedreigd zelfmoord te plegen (met mijn dochter erbij!!!) Hij is toen in een gesloten inrichting opgenomen, onder druk van zijn vrouw. Daar was hij vlot weer uit. Zijn vrouw vond dat het allemaal mijn schuld was, het kwam nog door de scheiding zeg maar, en besloot mij te straffen via mijn kind. Na 2 week zei ze al dat mijn dochter maar wat minder vaak moest komen, waar ik natuurlijk niet akkoord mee ging.
Na wat gesteggel over en weer met een tweederangs mediator die hele andere belangen bleek te hebben (hij vertegenwoordigde mijn ex ook in zijn ontslagzaak) eiste mijn ex ineens 500 euro per maand alimentatie. (ik werk parttime, hij heeft geld zat.)
Om een lang verhaal kort te maken, de zaak is ineens geescaleerd. 2 weken geleden was mijn dochter nog een week bij ons, wat weer heel gezellig was, en waarin ze alweer zei dat ze tegen pappa had gezegd dat ze toch echt om de 2 weken wil blijven komen. Ook wou ze haar verjaardag bij ons komen vieren enz.
Dit weekend deden ze de deur niet open en riepen ze dat mijn dochter via hun 'advocaat' (dat is ie niet eens) had laten weten dat ze mij voorlopig (2 a 3 maand schrijft ze) niet wou zien. Politie erbij, heel drama...
En inderdaad, de brief kwam via mijn advocaat de volgende dag. Nou, ik lees de verwijten die zijzelf nooit gemaakt heeft maar haar stiefmoeder wel...
Ik ben al naar de advocaat geweest, die doet nog een bemiddelingspoging maar we gaan ervan uit dat we gaan procederen. Maar dan hangt het volgens mijn advocaat er heel erg af van of een rechter door dit verhaal van mijn dochter heenprikt en goed doorvraagt. Want ik kan na al die goede jaren niet geloven dat ze ineens zonder aanleiding geen contact met mij wil.
Ze heeft zelfs instructies om de hoorn erop te gooien als ik bel...

Ik kan maar niet begrijpen dat mensen zo slecht zijn dat ze iemand willen straffen over de rug van een kwetsbaar kind.
Nu weet ik niet wat ik moet doen...ik ben wanhopig. Moet ik bijv. via school toch contact met haar zoeken? Of drijf ik haar dan nog meer in een spagaat?


Anonymous Geplaatst: 04 Feb 2006 07:26 pm Onderwerp: Wat te doen

--------------------------------------------------------------------------------
Helaas kun je, ben ik bang, nu even niets anders dan wachten op de uitslag van de procedure. Het is zeer coulant dat je nog probeert te onderhandelen met de tegenpartij, want dat is feitelijk niet eens meer nodig. Als er een duidelijke omgangsregeling is, heeft de tegenpartij zich daaraan te houden, tenzij de rechter anders bepaalt. Houdt men zich niet aan zo'n regeling, kun je dat dus enkel via de rechter afdwingen.

Ik zou even geen kolen op het vuur gooien en even uit de "ring" stappen. Laat de vakmensen hun werk doen (de advocaten dus) en probeer je kind een beetje te ontzien. Als ik jou was (en ik zit in een soortgelijke situatie), zou ik geen contact met je kind zoeken, hoe moeilijk dat ook voor je is, als ouder. Je brengt er namelijk je rechtzaak mee in gevaar en je loopt zelfs kans dat het nog verder escaleert en dat gaat allemaal ten koste van je kind.

Succes,

Maurice.


Anonymous Geplaatst: 04 Feb 2006 09:32 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
het is nu nog verder uit de hand gelopen...
Mijn ex heeft aangifte gedaan tegen mij wegens huisvredebreuk.
zijn vrouw heeft een getuigeverklaring afgelegd waarin zij dat ondersteunt.
Ik ben vandaag op het bureau geweest om een verklaring af te leggen.
Ze hebben echt een verhaal verzonnen, ik zal de details maar achterwege laten maar het zijn dingen die ik fysiek niet eens kan.
het is echt een valse aangifte, ik heb letterlijk geen voet over de drempel gezet.
toen de politie kwam zaten wij braaf in de auto te wachten (wij hadden zelf ook gebeld) en wij zijn ook weer gelijk met de politie weggegaan.
het bijzondere is ook, dat toen de politie ter plekke was, zij geen woord gerept hebben over huisvredebreuk.
De aangifte kwam een paar dagen later uit de lucht vallen.
De politie heeft tegen mijn partner laten vallen dat ze de aangifte sterk ontraden hadden maar mijn ex was helemaal over de rooie en wilde de aangifte koste wat het kost doorzetten...


Anonymous Geplaatst: 06 Feb 2006 07:33 am Onderwerp: ??

--------------------------------------------------------------------------------
ik snap ut nie op deze werled maar dat zullen jullie ook wel allemaal hebben de toestanden met exen voor je kinderen wat een ...............
ik weet er alles van en het ergste het machteloze gevoel dat je dan voelt
sterkte en succes
Gesloten