Als je kind naar de rechter stapt

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Als je kind naar de rechter stapt

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 10 Okt 2005 02:58 pm Onderwerp: Als je kind naar de rechter stapt

--------------------------------------------------------------------------------
Ik zit al 3 jaar verwikkeld in een hele moeilijke echtscheiding zonder contact met mijn kinderen, zonder informatieplicht etc. Ik heb al ruim een jaar een omgangsregeling door de rechter op papier alleen er wordt geen gehoor aan gegeven. Ik heb eerst een aantal contacten gehad bij een omgangshuis waar mijn ex kwaad vertrokken is en sindsdien zie ik mijn kinderen wederom niet meer.

Inmiddels heb ik een rapport van de kinderbescherming waar in staat dat er zo snel mogelijk omgang moet komen. Ik heb een rapport van het omgangshuis dat er zo snel mogelijk omgang moet komen, maar helaas.. In Nederland werken bepaalde dingen nu eenmaal heel krom..
Ik zal jullie een heel lang verhaal met alle details besparen.

Nu is mijn oudste zoon in mei 12 jaar geworden en heeft zelf een brief geschreven naar de rechtbank. Deze brief mag ik niet zien van de rechtbank. Ik moet 3 november voor de rechter verschijnen omdat deze brief gezien wordt als een zelfstandig verzoek.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij advies geven wat te doen?

Peter


Anonymous Geplaatst: 01 Jan 2006 09:34 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
het is inderdaad in nederland krom geregelt ik heb ook een zoon en dochter die ik aljaren niet meer gezien heb moet wel alimentatie betalen aan m n ex omdat de rechter vind dat ik de biologische vader bent dat is oon zo maar ik kop er niks voor als de zoon een brief schrijft naar de rechter en hij geeft daarin te kennen niet meer te willen komen of geen kontakt meer met je te hebben dan heb je het nakijken
het enige advies wat ik je kan geven bewaar alles wat je voor hem gedaan hebty om hem bij je te krijgen want ik heb het zelfde meegemaakt en vroeg of laat willen ze toch antwoord hebben op vragen en komen ze aan bij je maar als man heb je gewoon het nakijken


Anonymous Geplaatst: 31 Jan 2006 06:12 pm Onderwerp: Verzoek

--------------------------------------------------------------------------------
Als tegenpartij heb je recht om te weten wat het verzoek aan de rechtbank inhoudt. Zo kun je je goed voorbereiden op de zitting en kom je niet voor verassingen te staan.
Het kan dus niet zo zijn dat je niet weet waarom je voor de rechter moet verschijnen.
Elke advocaat kan je dat vertellen.
Dat als eerste.

Als tweede is het inderdaad zo, dat wanneer een kind van 12 jaar of ouder aangeeft niet bij een ouder te willen zijn, de rechter dit zeer zwaar laat wegen.
Er zijn echter wel degelijk rechters die toch zo'n verzoek niet inwilligen, omdat ze van mening zijn dat zo'n kind er bijvoorbeeld niet voldoende over na heeft gedacht. Laat dus niet meteen alle hoop varen.

Als derde moet ik zeggen:
Zorg altijd dat je deur openstaat voor je kinderen.
Ook al willen ze nu niet, misschien denken ze er later anders over, als ze wat verstandiger zijn.

Succes.
Gesloten