vraag aan eenieder!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

vraag aan eenieder!

Bericht door sdwv »

michiel Geplaatst: 18 Jan 2006 10:33 pm Onderwerp: vraag aan eenieder!

--------------------------------------------------------------------------------
Aan ieder die er over na wil denken; hoe lang kan je doorgaan met moeilijk doen ten kosten van je kind?
Ik trek t zo langzamerhand steeds slechter.. vandaag moest m'n dochter Puk(3) heel hard huilen. Op de vraag of we overleg konden plegen over volgende maandag(Ik zou Puk graag een dag mee nemen). Was t onomwonden antwoord van m'n Ex.. Ik bel nog wel met je moeder!!!!!
ha! T moet toch niet veel gekker worden..
Ooit, n jaar of 1,5 geleden, heb ik wat(heel) doms gedaan.
Ik heb een joint gerookt waar Puk bij was. Man wat heb ik daar spijt van!
en ik heb ervan geleerd. nooit meer dus...
evenwel is het nu zo dat m'n Ex dit gebeurde als reden gebruikt om onze dochter te controleren.
Waar ze heen gaat, met wie en wanneer ze ergens moet zijn, alles is onder toezicht van m'n Ex. Ik slik dit maar, de goede vrede is me veel waard. Ik weet wat 't is om op te groeien met een pa+ma die niet door 1 deur kunnen.
vanmiddag was er evenwel een druppel die de emmer wel erg vol maakt.
zo'n grove trap in de ballen verwacht je nooit, helemaal omdat we toch relatief normaal kunnen overleggen over andere dingen..
Ligt het nu aan mij of is het "over the top" om te eisen dat je Ex-partner jullie kind alleen onder(door jezelf goedgekeurde) begeleiding mag zien?


Rick Geplaatst: 20 Jan 2006 08:53 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Als elke ouder op deze manier gestraft wordt voor het maken van 1 fout waren we geen van allen ouder meer vrees ik.

Het lijkt er meer op dat die ene fout wordt gebruikt om af te dwingen dat de bezoekregeling loopt volgens de wensen van je ex.

Ik heb zelf mijn meiden al 5 jaar niet gezien. Mijn ex haalt echt de meest waanzinnige redeneringen uit de kast om te voorkomen dat ik mijn kinderen zie. en de praktijk leert dat ze er mee wegkomt ook.

Al met al vindt ik dat mijn ik en mijn kinderen veroordeeld worden door de wrok c.q. haat van mijn ex. Ik zou je graag een antwoord geven dat waar je iets mee kan maar net als jij ben ik nog steeds zoekende naar die ene gouden oplossing.

Strekte, en geluk met dit alles


Anonymous Geplaatst: 31 Jan 2006 06:07 pm Onderwerp: begeleiding

--------------------------------------------------------------------------------
Een ouder kan enkel begeleiding via de rechter eisen.
Zij (of hij) moet dan aannemelijk maken dat de ander een gevaar zou kunnen vormen voor het kind. Als dat niet lukt, zal de rechter alsnog niet met de eis meegaan.
Ik begrijp dat je een schuldgevoel hebt over dat incident.
Lijkt me overigens ook niet onterecht.
Het is niet echt pedagogisch verantwoord wat je hebt gedaan, maar het gaat veel te ver om je daarom als een "gevaar" te bestempelen.

Zoals mijn voorganger ook al zei: we maken allemaal fouten, bijna dagelijks. Maar dat hoeft niet te betekenen dat we dan onder "curatele" van onze ex-vrouw moeten komen staan.

Succes en laat je niet te veel door haar meeslepen.
Maurice.
Gesloten