Hallo allemaal.
Even mijn huidige situatie:
Zoon. Bijna 14 jaar oud.
Ex. Bijna 14 jaar. 3 kinderen van 3 vaders
In het begin veel zittingen geweest. Na hoger beroep en diverse kort gedingen een redelijk stabiele zorgregeling gehad. 40% van de week is hij bij mij.
Altijd ellende. Nu ook weer.
Enkele huidige problemen/aandachtspunten:
Zoon blijft zitten. Geeft aan wat zijn voorkeur van school is want blijven zitten op 2 havo ziet hij niet zitten. Moeder wilt niet en communiceert niet met me. Geeft via hem antwoord op mail over schoolinschrijving. Hij wilt graag naar een school bij mij in het dorp. Ex meld hem graag ziek. Zo ook als er boodschappen bezorgd worden van de ah (die daadwerkelijk op 50m afstand zit) en ze niet thuis is.
Zoon moet geopereerd worden (of niet) wegens beenlengte verschil. Ik kan niet mee naar de arts want dat wilt ex niet. Ze is al een keer achter mijn rug naar een ander ziekenhuis gegaan. Ik kan geen oordeel vellen hierover want ik doe er niet toe.
Aankomende oktober heb ik tickets naar New York voor een korte week. Vertrek is vrijdag om 12:30 (weet ex niet). Ex reageert niet op toestemmingsverklaring. Ik heb het hem meegegeven maar krijg niets retour en geen reactie via mail.
Wat zou ik allemaal kunnen doen? Uiteraard is het elke keer choose your battles, maar neem van mij aan dat deze genoemde dingen slechts een paar druppels op een gloeiende plaat zijn.
Heeft iemand een idee?
Zal ik mijn gezag maar inleveren? Er wordt niet naar gevraagd behalve als ik iets zou willen.
Toestemming
Re: Toestemming
Gezag inleveren??
Interessante optie….
Wat vind je van de optie dat zij haar gezag inlevert en jij fulltime mag verzorgen???
Interessante optie….
Wat vind je van de optie dat zij haar gezag inlevert en jij fulltime mag verzorgen???
Re: Toestemming
Ik heb zojuist een hele mooie mailthread die aangeeft dat ex regelrecht tegen de school ingaat, regelrecht tegen de schoolwens van zoonlief ingaat en mij van alles de schuld geeft.
Ik kan aan haar beeld niets veranderen. Ze blijft wie ze is en wilt 180 graden tegen mij in, en daarbij dus ook tegen de wens van zoonlief.
Rest mijn vraag.. Wat kost een proces? Hoe lang duurt zo'n proces (inclusief hoger beroep) en het allerbelangrijkste.. hoe gehavend komt zoonlief er uit?
Hij is bijna 14. Ik twijfel en heb eerlijk gezegd weinig hulplijnen. Die laten het afweten na 14 jaar of ik laat ze met rust na 14 jaar.
Ik kan aan haar beeld niets veranderen. Ze blijft wie ze is en wilt 180 graden tegen mij in, en daarbij dus ook tegen de wens van zoonlief.
Rest mijn vraag.. Wat kost een proces? Hoe lang duurt zo'n proces (inclusief hoger beroep) en het allerbelangrijkste.. hoe gehavend komt zoonlief er uit?
Hij is bijna 14. Ik twijfel en heb eerlijk gezegd weinig hulplijnen. Die laten het afweten na 14 jaar of ik laat ze met rust na 14 jaar.