Mijn zoons vriendin zwanger naar Kenia

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
DwazeUps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2023, 16:59

Mijn zoons vriendin zwanger naar Kenia

Bericht door DwazeUps »

Ik heb het verhaal al beschreven in een andere topic. Maar even kort mijn zoon(17) zijn vriendin(15) is zwanger van hem. Zij is net haar ouders naar Kenia vanwege haar vaders werk. Ze willen niet terug.

Gister hebben we weer een gesprek gehad met haar ouders en ik heb een gevoel dat ik tegen een muur aan lult. Mijn zoon zijn mening van dat hij het niet vindt kunnen dat zijn kind in een ander land opgroeid en dat hij vindt dat hij dus ook de recht heeft om bij zijn kinds opvoeding te zijn werd totaal de grond in geboord. Enige wat je als response krijgt is dat zij hebben besloten om hun leven daar op te bouwen. Ik had er nog over dat ik ook als grootouder mijn kleinkind wil zien. Dan gaan ze raar praten dat er ook vliegtuigen zijn. Net dat het de ov is. Ze vergeten voor hun gemak dat onze leven hier is. Ik nog een autistische zoon heb met angstaanvallen waar ik niet te lang weg voor kan gaan. En dan nog een paar redenen. En mijn zoon heeft hier zijn school, sport en andere dingen. Daarnaast kost het nog wel wat om naar Afrika te reizen. En als je dat dan zegt krijg je te horen dat hun leven overhoop ligt en dat het allemaal erger voor hun is. En dan gaat even een 15 jarig grietje vertellen wat mijn zoon moet doen. Hij moet gaan werken alles achter zich laten om naar Kenia te komen.

Ook veranderen ze constant eerst zou ze in Nederland bevallen dat gaat ook niet gebeuren. Want dan had mijn zoon het kind kunnen aangeven en hij op het moment 18 is ook gezag heeft.

Er moet toch iets tegen gedaan kunnen worden. Want 3 mensen kunnen toch niet over mijn zoons en mijn (klein)kind beslissen.

Iemand ideeën of weten jullie een advocaat die wel weet wat hij er tegen kan doen? Want tot heden toe loop ik elke keer vast omdat zij in een ander land leven.
markwitte
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2023, 18:25

Re: Mijn zoons vriendin zwanger naar Kenia

Bericht door markwitte »

beste,

het feit dat jouw kind(17) een ander kind (15) heeft bezwangerd is niet zo fraai. de ouders van het meisje zijn verantwoordelijk voor haar en kunnen dus ook bepalen wat er gebeurd. puur het feit dat er onbedachtzaam aan een zwangerschap is begonnen wil niet zeggen dat haar ouders hun leven maar moeten aanpassen naar uw kind. de beslissing om in kenia te gaan wonen zal niet van dag op dag zijn gebeurd. een advocaat kan hier eigenlijk niets mee. alleen een brief sturen of de ouders van het meisje mee willen werken aan bezoekmomenten. ze geven nog aan dat het vrij is om naar kenia te komen om daar elkaar weer te ontmoeten en ouder te kunnen zijn over het geboren kindje. uw kind kan dus alvast beginnen met sparen. als het meisje 18 word kan ze zelf bepalen wat ze wil.
.

het is een zure appel, en de wereld is groot. het leven gaat niet altijd als gewild

succes
DwazeUps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2023, 16:59

Re: Mijn zoons vriendin zwanger naar Kenia

Bericht door DwazeUps »

Ik wil toch even terug reageren. Misschien ben ik een klein detail vergeten te melden hun dochter heeft het probleem veroorzaakt. Zij heeft de pil niet ingenomen omdat zij niet naar Afrika wilde. Dus ergens hebben haar ouders het probleem zelf gecreëerd en nu doen ze of ze alles kunnen bepalen. Sorry, in mijn ogen is dit te debiel voor woorden.

En zoals je zei zij zijn verantwoordelijk voor hun dochter dus ook voor haar daden.

En sparen voor een 17/18 jarige is gewoon onmogelijk. Hij wordt vader dus hij moet zijn verantwoordelijk nemen voor het kind dus ook financieel. Wat blijft er dan nog over?
DwazeUps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2023, 16:59

Re: Mijn zoons vriendin zwanger naar Kenia

Bericht door DwazeUps »

Misschien dat mijn reactie een beetje te is. Ik ben op dit moment ook oververhit zeg maar. Gister belde de moeder van het grietje naar mijn zoon om te vertellen wat hij moet doen. En begrip moet hebben voor de keuze wat ZIJ gemaakt hebben en dan kreeg hij de verwijten dat het zijn schuld is dat hun dochter zwanger is. Ze hebben een klein beetje een blinde vlek.

Ik ving per toeval het gesprek op omdat we gelijkvloers wonen. Toen sloegen mijn stoppen door. En heb ik ze even de waarheid verteld. Dat hun meedenken bestaat uit wat zij willen. En dat ik alleen hoor. Onze droom, mijn werk en ons gezin. De mensen zijn zwaar egoïstisch en ze noemen mijn zoon zo.

Wij als ouders van de kinderen hadden dus ook een afspraak gemaakt dat het gesprek als 1 van de ouders wilde praten een ouder van het andere kind er bij is.

Daarnaast hebben ze mijn zoon een narcist genoemd en ja het grietje was zo slim om het op te nemen en naar mijn zoon te sturen. Dit helpt natuurlijk niet in heel de situatie.


En Mark jij weet net als ik hoe het is om je kinderen niet te zien. Ik heb de mazzel dat ik ze weer zie en dat ze nu bij mij wonen. En ik wil niet dat mijn zoon dit ook mee moet maken.
DwazeUps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2023, 16:59

Re: Mijn zoons vriendin zwanger naar Kenia

Bericht door DwazeUps »

Nu we een beetje naar het eind van de zwangerschap toegaan. Is er eigenlijk bitter weinig veranderd. De ouders van het grietje zeggen in gesprekken mooie dingen maar doen weinig.

Ze willen totaal nergens aan meewerken. En het grietje luistert naar alles wat haar pappie en mammie zeggen. Mijn zoon mag zijn kind niet erkennen omdat die ouders geen toestemming geven. Ze willen niet hebben dat het zijn achternaam krijgt want dat is te lastig voor hun om te reizen.

Het grietje wilde de helft betalen voor de reis naar Kenia voor mij zoon. Willen die ouders niet. Maar voor het gemak vergeten zij dat zij daar zijn gaan wonen.

Daarnaast bemoeien ze heel erg met mijn zoons leven. Telkens bellen met hem terwijl we een afspraak hadden dat we het gezamenlijk zouden doen. Ze vergeten voor hun gemak dat hij mijn kind is.

Er moet iets aan gebeuren maar ik weet niet wat. Mijn zoon gaat straks heel zijn leven op hold zetten om naar Kenia te gaan voor die lui. Terwijl zij eigenlijk gewoon terug moeten komen.

Gelukkig accepteert mijn zoon de situatie beter dan mij. En hij begrijpt niet dat ik er erg boos om ben. Dat komt tuurlijk omdat hij mijn kind is en zijn dochter mijn kleinkind is. Ik kan natuurlijk niet mijn kleinkind zien. Wat ik ook niet fair vind.

Dan praten ze over verantwoordelijkheid terwijl hun dochter weinig verantwoordelijkheid neemt. En als ze dat doet blokkeren de ouders dat. Ze vergeten voor het gemak dat zij haar met een jong heeft laten douwen. En dan kunnen ze roepen dat ze 15 is. Sorry, dat telt dan niet meer. Als je volwassen dingen doet moet je ook als een volwassene gedragen.

Ik heb dit geschreven als een hele boze vader/opa. Misschien dat iemand weet wat ik er nog tegen kan doen of hoe ik er mee kan omgaan. Belangrijkste is dat ik mijn zoon blijft supporteren maar op dit moment heb ik er veel moeite mee.
Plaats reactie