heb ik nu ouderlijk gezag of niet

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

heb ik nu ouderlijk gezag of niet

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 19 Jan 2006 08:47 am Onderwerp: heb ik nu ouderlijk gezag of niet

--------------------------------------------------------------------------------
hallo,ik heb een vraag ik heb mijn oudte kind erkend toen ze 8 mnd was dat omdat ik niet de biologische vader ben.2 jaar later zijn we getrouwd en nu zijn we ook gescheiden ben nooit na de rechtbank geweest voor een omgangs regeling sinds kort komt ze om de 14 dagen dat heb ik zo met de moeder afgesproken nu word ze binnenkort 12 nu wil ik haar officieel bij mij laten wonen maar ik lees dat ik geen ouderlijk gezag heb omdat toen ik haar erkende wij niet getrouwd waren wie kan mij zeggen of dat ik nu wel rechten of geen rechten heb op haar terwijl ze niet mijn biologische dochter is


michiel Geplaatst: 19 Jan 2006 11:33 am Onderwerp: hallo!

--------------------------------------------------------------------------------
Mh, als ik het goed begrijp ben je niet de bio-vader, heb je haar erkend toen ze 8 maanden was en heb je de kantonrechter nooit om gezag over je dochter gevraagd... ik denk dat je nu geen basis hebt om mee verder te gaan, ouderlijk gezag zal je(waarschijnlijk) niet krijgen omdat ma dat niet zal toestaan? en ja, ze mag kiezen als ze 12 is, maar mag dat ook als je geen ouderlijk gezag uitgesproken hebt gekregen? Dat zal je vraag zijn! Maar ik ben 'n Novice op dit terrein, die vraag moet 'n ander voor je beantwoorden..
als je o.k. bent met je Ex kan je gewoon (mede-) gezag aanvragen bij de kantonrechter(wel met 'n advocaat erbij voor de stukken). en dan bij de rechter of een notaris een bezoek regeling treffen met de bio-moeder. Tenminste, ik hoop dat ze daar ook graag is????!!
Iig veel succes en wijsheid, en vechtlust! Michiel
Gesloten