Problemen met advocaten

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
MarvinW
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2023, 12:09

Problemen met advocaten

Bericht door MarvinW »

Helaas al jaren slachtoffer van een ex die haar strijd al die tijd via de kinderen heeft gevoerd. Heb in het begin een heel goede advocaat gehad, die zich ook echt inzette en geloof in mij had. Na jaren was er dan eindelijk de volledige erkenning: co-ouderschap en 50/50 omgangsregeling op wens van de kinderen. Maar de ots die toen nog gold mocht mijns inziens niet beindigd worden omdat mijn ex weigerde mee te werken aan een ouderschapsplan, waardoor onder meer mijn kinderen jaren lang niet naar een tandarts konden / konden beginnen met hun beugels bij de ortodontist. De voogd van destijds, op wiens vraag de kinderen hadden aangegeven de omgangsregeling bij mij uit te breiden zodat zij bij bleven slapen voortaan op dinsdag en woensdag na school naar hun moeder zouden gaan, had ook steeds als harde eis gesteld dat zonder ouderschapsplan de ots niet beindigd mocht worden.

Ik heb autisme en een ptss, mijn ex heeft opzettelijk jarenlang strijd gevoerd tegen het maken van afspraken omdat zij weet wat voor invloed onduidelijkheid en constante stress op mij hebben en maakte daar actief misbruik van om de kinderen te pogen tegen mij op te zetten.

Alsnog werd die OTS beindigd, omdat ook de RvdK een positief advies hierover uitbracht. Met als resultaat dus meer stress / onduidelijkheid / weigeren om afspraken te willen maken ( die recht deden aan mijn co-ouderschap ). Koste helaas maanden om RvdK te overtuigen hun advies te herzien, maar uiteindelijk werd er een nieuwe OTS uitgesproken.

De voogd die de ots had beindigd, gaf aan niet verder te willen. Een andere instantie, welke eerder van mijn casus is afgehaald na bij de rechter niet hun gewenste 'mama lief mama krijgt alles papa slecht' verzoeken van jaren terug had toegewezen en in plaats daarvan die instantie van mijn zaak had gehaald. Deze instantie, mocht ook met mijn toestemming, nu alsnog weer beginnen, en ik dacht dat dit wel zou kunnen gezien zij een heel beperkte opdracht van de rechtbank meekregen -> OUDERSCHAPSPLAN ( en expliciet niet over het eeuwige aanhoudende gejank van mijn ex over mijn 'thuis situatie' welke al jaren ontkracht waren ).

Helaas niet dus. Vanaf begin alleen bezig gedrag van 'moeder' waarvoor ze door andere instanties steeds is gecorrigeerd, nu met de mantel der liefde toedekken ( terwijl zelfs de Hoge Raad destijds 'moeder' al had aangesproken dat haar structurele, bewuste en met intentie uitgevoerde gedragingen neerkwamen op kindermishandeling ). En mijn klachten hierover negeren, tot het punt dat er regelrecht gelogen wordt over zaken die wel of niet besproken zouden zijn ( vandaar ook dat ik nu alles op neem, met alle instanties ). En ik kan helaas zelf geen verzoek wijziging GI indienen bij de rechtbank, dit moet een advocaat doen.

De goede advocaat die ik jaren lang heb gehad, had ik helaas wel een conflict mee gekregen uiteindelijk. Zoals eerder aangegeven, autisme en ptss en een ex die hier opzettelijk misbruik van maakt en jankt bij instanties dat 'kijk zijn reactie, ik ben zielig kijk maar want ik kan hem boos krijgen' ( misschien niet met je benen wijd bij de buurman gaan liggen terwijl je claimt bij andere buren 'kolonisten van catan' te gaan spelen maar daar eigenlijk nooit zit, zou helpen denk ik ).

Het vinden van een nieuwe advocaat is altijd al lastig met een lang lopende vechtscheiding, zeker als een van de reden dat er een nieuwe advocaat wordt gezocht een conflict is met de oude.

Helaas ook daarna geen goede ervaringen. Advocaten die niet zoals ik aangeef schriftelijk betoog in overleg met mij willen opstellen zodat ik ter zitting hiernaar kan verwijzen, maar die denken dat het 'slim' is om iemand die overspannen is ( ptss ) onder enorme druk in een rechtszaal 'open vragen' moet gaan beandwoorden. En die maanden lang WEIGEREN om dat verzoek wijziging GI in te dienen wat noodzakelijk was.

Dus laat ik mij een advocaat AANWIJZEN door de Deken ( Noord Holland ). MET OPDRACHT.. OPDRACHT GDVDME SORRY VOOR HET TAALGEBRUIK om dat verzoek wijziging in te dienen. Deze ...... advocaat maakt zich meer druk om mijn taalgebruik ( richting derden, tot het punt dat ik ook zijn 'inzet en motivatie' in twijvel moet gaan trekken ). Maanden lang LAAT HIJ NA WERK TE DOEN, en JANKT over mijn taalgebruik richting hem terwijl hij niet kan / wil beargumenteren waarom HIJ ZIJN WERK NIET DOET.

De Deken ondertussen JANKT ook over taalgebruik, en wijst mij er maar eens op dat een van de voorwaarden was dat ik mij neer moest leggen bij de 'mening' van de advocaat... ( maar hij was AANGEWEZEN voor het indienen verzoek wijziging GI, en had hier inmiddels BOEKWERKEN over aan materiaal wat hij ZOALS ZIJN WERK IS uit kon werken in een schriftelijk betoog om dit verzoek vervanging te onderbouwen... ).

NEE HOOR, ALLEEN JANKEN OVER TAALGEBRUIK


Mijn kinderen hebben inmiddels via de rechtbank een eigen advocaat gekregen. Deze speciaal curator dient, ook 'voor mij', een verzoek wijziging GI in. Wat zij onderschrijft met 'communicatie problematiek welke niet leiden tot het behartigen van de belangen van de kinderen' is precies de geste van wat mijn 'advocaat' MAKKELIJK aan de hand van alle FEITEN welke hem door mij ter kennisname waren aangeboden, kon onderbouwen en is ook een PERFECT GELDIGE REDEN oom zo'n 'voogd' te vervangen.

Maar zelfs DAAR, weigerde de door de Deken aangewezen advocaat ZIJN FFIN WERK TE DOEN, en met meer aan te sluiten bij het verzoek van de speciaal curator dan met 'wij sluiten ons hierbij aan'.

Zelfs de RECHTER sprak haar verbazing uit dat dit het enige was wat vanuit 'mijn advocaat' werd aangedragen. Zoals ik dus al van te voren bij mijn 'advocaat' aan had gegeven: HIJ SCHAAD MIJN BELANGEN DOOR ZIJN WERK NIET TE DOEN

Er was duidelijk geen enkele verbetering mogelijk als deze 'advocaat' dacht dat het niet schadelijk voor mij zou zijn als zelfs mijn eigen advocaat niet meer kan zeggen als : wij ook, bij een verzoek WAARVOOR HIJ GDVDMME IS AANGESTELD OM ZELF IN TE DIENEN

Ik heb deze advocaat dus ook te kennen gegeven dat hij zich terug mocht trekken. Dit heeft ook bij de rechtbank wat problemen veroorzaakt. stukken die ik niet tijdig binnen kreeg nu ik geen advocaat had ( moest naar mijn eigen address worden gestuurd maar dit werd 'vergeten' ).

Gezien de zaak nu door falen 'jeugdzorg' en ook de rechterlijke macht, is geescalleerd tot een mogelijke uithuisplaatsing, is het wettelijk verplicht sinds 1 october dat ik bijgestaan word door een advocaat. Hierop heb ik weer de Deken aangeschreven.

Deken heeft mij net laten weten dat zij mij 'geen advocaat toewijzen omdat ik mij niet gehouden heb aan de voorwaarden'.

Ik vind het niet te verkroppen dat ik zogenaamd een advocaat mij moet laten leiden met het innemen van stellingen of het onderschrijven hiervan. Zeker nu niet, dit gaat om mijn kinderen, zij hebben recht om gewoon de waarheid te horen ( als ze straks 18 zijn en alles zelf terug mogen lezen ).

Natuurlijk is het altijd beter om een advocaat te vinden dan om er een te laten toewijzen, maar ik heb meer als 40 advocaten kantoren in de omgeving aangeschreven en niemand had 'zin' ( danwel tijd ) om een vechtscheiding met jarenlange historie aan te nemen voor iemand via de gefinancieerde rechtsbijstand.

Ik zit met de handen in het haar hierzo

Ik MOET wettelijk voor de volgende zittingen een advocaat hebben. Maar ik ga het emotioneel niet trekken om weer 40 keer nee te moeten horen dan weet ik ook zeker dat de volgende 40 ook nee zullen zeggen want mijn aanmelding zal er ook niet in kwaliteit op vooruitgaan

Ben suicidaal, gelukkig nu begin van meer begeleiding en ik wil er zijn voor mijn kinderen in de toekomst daar probeer ik mij aan vast te houden
MarvinW
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2023, 12:09

Re: Problemen met advocaten

Bericht door MarvinW »

Dit 'forum' is een lachertje, waar haalt het zijn bestaansrecht vandaan als er alleen maar open vragen worden gesteld en er niemand is die reageert ( op mij, of op iemand anders hier ).
markwitte
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2023, 18:25

Re: Problemen met advocaten

Bericht door markwitte »

beste marvinW,

ik denk dat daar je probleem al zit in je comment van 4 oktober. er dienen hier zich vaders aan die ten einde raad zijn. die alles uit de kast hebben gehaald om hun kid terug te krijgen.
wat ik in jou verhaal lees is dat JIJ het graag voor het zeggen hebt en niet schroomt om je mening te uiten op wat anderen in jouw ogen fout doen. zo werkt deze kermis hier niet. erg voor je dat je autisme hebt en ptss maar je hoeft niet onbeschoft te doen. ik geef iedereen gelijk die zegt dat je op je taal moet letten, want dit is ook zo.

veel succes in je zoekwerk naar een marionette die jou kan begeleiden bij je zittingen.

groeten van een beleefde vader die ook zijn mening uit.
Plaats reactie