Recht op telefoonnummer dochter

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
michel1009
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2019, 11:20

Recht op telefoonnummer dochter

Bericht door michel1009 »

Hallo.

Korte vraag waar ik geen antwoord op weet te krijgen.
Dochter van 13 heeft sinds kort mobiel bij moeder. Had al eerder een mobiel bij mij waarin ze vrij met moeder mag appen.
Ik mag het telefoonnummer niet van mijn dochter en dus ook geen contact waar moeder dit wel mag.
Heb ik kans bij een rechter om het nummer te eisen en is dit een recht van mij als gezaghebbende vader?

Bvd
markwitte
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2023, 18:25

Re: Recht op telefoonnummer dochter

Bericht door markwitte »

beste michel,

vervelend dat je het nummer niet krijgt van je dochter.
geeft ze het niet omdat het een opdracht van moeder is? of wil ze het zelf ook niet?
in je ouderschapsconvenant staat waarschijnlijk dat ouders het contact met de andere ouder moeten bevorderen!
wat je nu omschrijft is geen bevordering maar het tegenwerken van contact.
in principe mag je een kort geding starten vanwege het feit dat er nu minder(of geen) contact mogelijk is.
maar pas wel op. als de rechter vind dat jullie als ouders kinderachtig doen en elkaar niets gunnen zal de raad voor de kinderbescherming worden ingezet.
hiermee ben je nog verder van huis.
je kan ook een formele brief naar moeder schrijven dat je je als vader gekwetst voelt doordat je geen contact mag opnemen, en jullie toch het beste willen voor jullie kind en dat jullie dochter het toch fijn moet hebben bij beide ouders en daar alletwee liefde van mag ontvangen.

als je ex bepaald dat er geen contact mag zijn tussen jou en je dochter is dat een afkeuring op de helft van jullie kind. want die twee helften (moeder/vader) is jullie eigen kind..

in het kort: je mag een kort geding opstarten. maar dat staat niet fraai op het gerechtshof dat twee ouders vechten over een telefonisch contact. en het niet als volwassenen kunnen oplossen.

mijn advies: blijf met je dochter in gesprek op andere manieren. een liefdevolle ouder trecht aan het langste eind op den duur :D

groeten van mark
Plaats reactie