Mijn zoons vriendin is naar Kenia

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
DwazeUps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2023, 16:59

Mijn zoons vriendin is naar Kenia

Bericht door DwazeUps »

Na een paar jaar geleden hier voor mijzelf gezeten te hebben omdat ik een periode mijn kinderen niet kreeg te zien. Wat gelukkig goed gekomen is. Beide knullen wonen nu bij mij nadat ze uit huis gezet zijn door hun borderline moeder. Dat was even mijn korte update.

Mijn knul is 17 en heeft een vriendin van bijna 15. Daar heeft hij hem er dus ingehangen en nu is zij zwanger van hem. Zoals het er nu voorstaat houdt zij het kind. Het probleem is dat zij minderjarig is en mee moest verhuizen naar Kenia omdat haar vader er heen moest voor zijn werk. Nu las ik een stukje over de nieuwe wetgeving over beide ouderlijk gezag als het kind geboren wordt met uitzondering als moeder minderjarig is. Als de baby geboren wordt is mijn zoon 18. Krijgt hij dan automatisch gezag of moet hij wachten totdat zijn vriendin 18 is.

Haar ouders kunnen wel leuk praten dat hij altijd welkom is daar in Kenia maar ze begrijpen ook wel dat hij niet even op zijn fiets stap om er naar toe te gaan. Ik vraag mij dus eigenlijk ook af of we ze kunnen verplichten om ze weer naar Nederland terug te krijgen. Want anders is het bijna onmogelijk dat hij zijn kind te zien krijgt. Alleen als zij hier zijn voor familiebezoek en dan is het ook de vraag of ze aan hem denken.

Het is een beetje rommelig geschreven maar dat is nu ook zo in mijn hoofd. Ik ben nu al informatie proberen aan het inwinnen en ook met advocaten gemaild. Eentje reageerde al dat zij er geen verstand van had omdat het een lastige situatie is.
DwazeUps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2023, 16:59

Re: Mijn zoons vriendin is naar Kenia

Bericht door DwazeUps »

Nu met een advocaat gesproken en nu vind ik heel de situatie nog krommer. Ik ben er achter dat mijn zoon recht heeft op gezag als zijn vriendin toestemming geeft. Nu komt het volgende probleem haar ouders willen niet dat mijn zoon gezag krijgt. Dus die mensen bemoeien zich er ook nog eens mee.

Zij willen daarnaast niet terug naar Nederland komen vanwege zijn baan belangrijker is dan dat mijn zoon zijn kind ziet. En wij kunnen pas handelen als zij in Nederland zijn. Nu sommige dingen zijn verbeterd in de wet zit aan de andere kant nog krom in elkaar. Grootouders hebben meer inbreng dan een vader. Alleen omdat zij dan nog minderjarig is.
Plaats reactie