Kosten beugel en verhogen alimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Kosten beugel en verhogen alimentatie

Bericht door Condat47 »

Goedemorgen,

Ik heb twee vragen: moeder is vorig jaar gestopt met werken (ze is 45 jaar oud), ook heeft ze geen bijstandsuitkering aangevraagd. Ze leeft dus van alimentatie, kinderbijslag, kindgebondenbudget, huurtoeslag, zorgtoeslag en wat verkopen op Marktplaats. Betekend dit nu dat ze een wijziging van de kinderalimentatie mag aanvragen omdat ze zogezegd o inkomen meer heeft? Ik heb een andere functie gekregen en ben hierdoor wat meer gaan verdienen. Wel is de alimentatie ieder jaar netjes geïndexeerd.

En nou moet mijn kind een beugel, kan zij mij vragen om de extra kosten die zij hiervoor moet maken te betalen of moet zij op voorhand alvast een potje sparen van de alimentatie die ze nu maandelijks ontvangt? Ook is er nog een spaarrekening op naam van het kind waar ik in het begin zo'n €4000,- euro op heb gestort nog voordat we uit elkaar gingen. Deze spaarrekening zit gekoppeld aan haar bankaccount zodat alleen zij hier de beschikking over heeft.

Twee vragen waar ik me uiteraard zorgen maak, wie kan mij helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Kosten beugel en verhogen alimentatie

Bericht door ll2014 »

Als je ex vrijwillig is gestopt met werken, is dat geen reden voor alimentatieherziening, dit zal elke rechter zien als verwijtbaar.
rory
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2012, 11:58

Re: Kosten beugel en verhogen alimentatie

Bericht door rory »

Kosten beugel wordt toch vergoed door de verzekering. Ook kan je terecht bij acta voor een beugel in Amsterdam. Mijn beide kinderen zijn daar geweest en je hoeft vrijwel niets te betalen. Alleen wel naar Amsterdam reizen
Plaats reactie