de narcistische ex

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
Pellepom
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver

de narcistische ex

Bericht door Pellepom »

Beste lezer,

Binnenkort studeer ik af op mijn eigen ellende. Cum laude met uitzicht op een goed lonende betrekking bij mezelf. Vaders als ik hebben vaders als ik nodig. Het gaat immers om de kinderen.

De leercurve die bij het scheiden van een narcistische echtgenote hoort, gaat vrijwel direct de afgrond in. Je hebt verloren, ookal bewijs je het tegendeel. De waarheid werkt niet en misleiding is troef.

Daarom hier mijn tips:
- een narcistische ex heeft de kinderen nodig, niet andersom.
- laat zien dat je er bent voor de kinderen en niet andersom.
- vecht nooit!
- negeer alles, behalve belang kinderen
- tel tot 1000 en bel iemand als het niet genoeg is.
- geef je ongenoegen nooit prijs aan ex. Bel desnoods een andere ex.
- ga niet uitleggen wat eerder niet klopte of fout was. Geef de narcistische ex haar podium anders zien anderen haar valsheid niet.
- koop een hond
- DOE NIKS

----
De cursus "je ex is geen heks, maar ziek" start op elk moment bij jezelf.

;-)
lessebesse
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Re: de narcistische ex

Bericht door lessebesse »

Ik herken hier veel in.
Hoezeer je ook in je recht staat, het maakt niets uit.
Het rechtssysteem is ook een grote farce, na een jaar en 10.000 euro ben ik nog geen stap verder.
Sterker nog, verder weg dan ooit.
Opgeven lijkt de enige overgebleven optie.
Maar hoe doe je dat als je je geweten schoon wilt houden?
Zeg het maar...
Pellepom
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver

Bericht door Pellepom »

Beste Lessebesse,
Je geweten schoon houden...
Opgeven...
Ons rechtssysteem....
Dat zijn de elementen waar ik ook mee vecht in het licht van de narcistische ex.
Het behouden van eigenwaarde is eigenlijk het enige dat je kunt doen. Moet doen!
Want jullie hebben kinderen.

Vergeet niet dat een narcistische moeder je kinderen in dezelfde schaduw zet als jou. Als jij opgeeft, wat moeten die kinderen dan? Ze hebben je keihard nodig met zo'n moeder.

Ik ben geen psychiater of psycholoog. Daarom heb ik me verdiept in wat anderen erover zeggen. Voor mij is het heel belangrijk te snappen wat het precies inhoud: een narcistische ex van het vrouwelijke soort. De inzichten helpen me sturen op dit onmogelijke terrein.

Maar heb vertrouwen! Geef niet op!

Hieronder wat bronnen die ik inzichtgevend vond.
- Dit artikel is een aardige eye-opener. Maar het betreft de situatie dat je nog een relatie met haar hebt.
https://dezieligenarcist.wordpress.com/ ... e-narcist/

- artikel over de effecten van zo'n moeder op kinderen:
https://www.ad.nl/gezond/hoe-weet-je-da ... oogle.com/

- op youtube is natuurlijk ook veel te vinden. Zelf kijk ik graag naar Dr. Todd Grande. Hij heeft veel items over narcisme.

::: laat je niet gek maken, maar maak jezelf wijs:::
lessebesse
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Dank je wel voor je tips!
Ga het eens rustig bekijken allemaal.
Pellepom
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver

Bericht door Pellepom »

Nog een Tip: Narcisten kunnen niet tegen zelfverzekerdheid. Bepaal voordat zij de kans krijgt.

voorbeeld: ------
Hoi Ex,

Het gaat dus nog wel even duren voordat we opgeroepen worden voor hulp. Ik begreep dat er nog heel veel gezinnen voor ons zitten. Of liggen.
Omdat we beiden inzien dat onze (toch?) kinderen schade ondervinden van onze manier van doen, is het afwachten van hulp misschien een luxe die we ons niet kunnen permitteren.
Vanuit deze gedachte heb ik de wens om ‘alvast’ een paar onderwerpen met je te bespreken (lees: te dicteren / door strot duwen). Specifiek de lopende zaken aangaande het welzijn, de toekomst en het geluk van onze (toch?) kinderen en andere recidiverende issues.
@Lopende zaken:
- Overdracht
- School
- Uitzonderingen
- Vakanties
- W.v.t.t.k.
@Recidiverende Issues:
- Opvoeding
- Stabiliteit
- Financien
- Partners
- Convenant
- Huiselijk geweld
- Seksueel grensoverschrijdend gedrag
- Psychische aspecten kinderen en ouders
- Et cetera

Het lijkt me zinvol om niet meer dan één issue tegelijkertijd te bespreken. En dat we bijvoorbeeld elkaar steeds een week geven om te reageren. En dat we duidelijke vragen proberen te stellen wanneer we een antwoord verwachten. En elkaar nergens toe verplichten. Alle bottlenecks die we op deze of soortgelijke wijze kunnen wegwerken, dient de kinderen (onze) dunkt me.
Wat vind je van mijn plan?

Met vriendelijke groet,
OTS - humor :wink:
lessebesse
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Het klopt dat ze niet tegen zelfverzekerdheid kan, maar daardoor raakt ze alleen maar extra gefrustreerd en gooit nog harder de deur voor me dicht.
Feit is dat ze geen omgang toelaat voor mij met onze dochter en intussen zonder mij dat mede te delen naar Italië is geremigreerd.
Omgang zonder haar afwezigheid staat ze niet toe ondanks dat de rechter dat heeft uitgesproken.
We komen niet eens aan het bespreken van praktische zaken toe omdat ik overal wordt buitengehouden.
Mijn dochter is 2 en groeit nu in Italië op, het Italiaans ben ik niet machtig dus communiceren met haar is nu al problematisch.
Alle seinen springen een voor een op rood, ik zie geen oplossing meer en zij komt overal mee weg.
Pellepom
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver

Bericht door Pellepom »

Je hebt dus een probleem in handhaven van de rechtelijke uitspraken begrijp ik.
...ze komt overal mee weg...

Dus je hebt een nieuwe set tools nodig.

Jouw belang is het welzijn van je dochter omdat de rechter óók het belang van je dochter bovenaan heeft.

Hoe ga je nieuwe muziek maken? Wat zijn je opties?

Je gelijk en de algemene redelijk hebben je niet gediend omdat je ex ...overal mee weg komt.

Ik heb geen antwoord, maar denk wel dat je nu recht hebt het welbevinden van je dochter te koppelen aan de uitspraak van de rechter.

Dat je de rechter verantwoordelijk maakt voor het welbevinden van je dochter.

Immers: jij hebt gedeelde zorg maar krijgt deze niet op het toneel. Daarom kun je niet verantwoordelijk zijn voor het welbevinden van je dochter. Mocht de rechter er juridisch vanuit gaan dat jij ook verantwoordelijk bent voor je dochter, dan kun je de rechter vragen hoe je dat vorm moet geven.

Ofwel: zet het belang van je dochter centraal. Vecht niet, maar speel uit.

Ik blijf graag met je meedenken hierin, omdat ik op 1100 meter de zelfde afstand in onredelijkheid voor mijn kiezen krijg.

We moeten krachten bundelen omdat de boosheid, het onrecht, de halfslachtige rechtspraak en jouw welbevinden als vader alle steun verdient.

Je bent goed in het zien van het probleem, maar krijgt die helderheid niet concreet.

Blijf schrijven!

Paul
lessebesse
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bedankt Paul

Voor nu is het wachten op de nieuwe rechtszaak die al door de rechtbank geprobeerd is te plannen.
Maar de tegenpartij heeft geheel juni, juli en augustus als verhindering opgegeven...
Dus nog genoeg tijd om me voor te bereiden...
Rinaldo
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door Rinaldo »

Tis moeilijk om zonder bewijs te beweren dat iemand een narcist is, wij zijn allemaal namelijk wat narcistische het is het zelfde als tegen iemand zeggen dat die arrogant is, dat zijn we namelijk ook wel eens allemaal door te denken dat we iets beter weten op een moment dat een ander. Je ziet het, je herkent het maar kan het niet waar maken of inbrengen. Wie beweert dat zijn ex een narcist is staat al op 1-0 achterstand. In familie recht is het heel gebruikelijk dat de hoogste machten retoriek ontkennen omdat ze niet aan enig waarheidsbevindingen doen. Dus hoe wil je aantonen dat er narcisme is als je ex niet meewerkt en de rechters het niet willen inzien? en advocaten brengen hun slachtoffer bewust naar de slachtbank om daarna hun verbazing te tonen, ze zijn zo verbaasd dat het erop lijkt dat je case uniek is, lol. Wat jij niet weet, deert hun niet. Deze mensen hebben meer dan 12 jaar gestudeerd om bv geen retoriek te erkennen, niet de wet te handhaven maar telkens hun eigen ego mee laten wegen. Tuurlijk zie je dat niet terug, maar als je gaat nakijken en opzoeken hoeveel zaken er zijn waarvan de vader eigenlijk alles goed doet maar er dan toch wordt verwezen naar luttele zaken en gezag wordt afgewezen , kan men zich wel afvragen of er niet toch iets van een daadwerkelijke voor en afkeur in voorkomt. Ik ben er heilig van overtuigd dat men dit veelvoudig zal terug vinden. Rechters , advocaten en instanties zullen elkaars fouten onderweg dekken. In het straf recht werkt het als volgt, wordt er een rapportage aangeleverd en wordt daarin een leugen ontdekt dan wordt het geseponeerd of het onderzoek moet opnieuw, in familie recht durft de rechter in hoger beroep te beweren dat ondanks deze fouten zijn ontdekt de rest nog wel waar kan zijn, lol. hoe is dit mogelijk, dit is afdoen en elkaars fouten indekken, als men nu het gezag had gegeven erkent men die fouten, maar door te stellen en dat is suggestief dat er wel '' iets '' waar kan zijn denkt men die eerder gemaakte fout in het dossier wat tevens nu wordt afgesloten. Hoppa hun fout is gedekt, komen er in de toekomst ontmoetingen zullen ze deze fout gewoon blijven inzetten als geldend. Dit soort praktijken getuigd dat het systeem door en door verrot is. Als dit de toekomst is van onze kinderen, dan is dat niet fijn. al 12 jaar komt de media met vaders moeten gelijk gesteld worden , maar nooit gebeurd er daadwerkelijk wat, maar dan heb je de nieuwe lichting vaders hoop gegeven, die denken dan dat ze kans maken op gezag, en hoppa het geld stroomt weer binnen.

Ik vraag me af of de mensen die dit soort praktijken naleven niet echt heel gevaarlijk zijn en dat nu anno ons oa de kost kopt. Deze rechters ect etc zitten op key posities maar bakken er niets van, dat is afbreuk van onze Nederland en aanval op gezinnen die zich in een zwak moment begeven. Dit is een heel gevaarlijke stroom. In hun vrije tijd zullen ze heel trost uitdragen wat ze doen, maar hoe ze het doen en met wat voor soort voor en afkeur zullen ze buiten wege laten. Ze zullen en moeten zelf heel narcistisch zijn, maar je kan het erkennen, maar niet bewijzen. Pas op in dit familie recht en bestuursrecht, die hebben hele andere belangen dan we zelf altijd hebben gedacht, wat deze zijn ben ik zelf echt niet uit, maar ze hebben niet het beste met ons voor, maar dit kan dus ook aan het individu liggen, laat ik het dan anders stellen van de 98 % mensen in die positie met het godscomplex zal hooguit 2% dit niet zijn en die moet je dan maar treffen.
lessebesse
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

De uitspraak in mijn zaak is morgen.
Voor mijn gevoel was de rechter uit het goede hout gesneden, ze maakte korte metten met de leugens van ex.
De uitspraak zal waarschijnlijk niet het grootste probleem zijn, wel de naleving.
We gaan het zien...
Pellepom
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver

Bericht door Pellepom »

Blijf op afstand van narcisten. Of handhaaf dat co-ouderschap tot ze 18 zijn.

De wet Duo regelt einde k×t samen
Plaats reactie