Opeisen spaargeld van kinderen en gebruik voor andere zaken

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
OJF
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2021, 08:00

Opeisen spaargeld van kinderen en gebruik voor andere zaken

Bericht door OJF »

Onlangs, net voor het pinksterweekend kreeg ik bezoek van een gerechtsdeurwaarder met het bevel om het door mij gespaarde geld voor de kinderen binnen twee dagen te voldoen, anders zou er beslag worden gelegd.

In het bevel wordt expliciet verwezen naar het punt in het covenant; dat moeder het vermogen zou beheren en dat vader een x-bedrag per kind per maand zou overmaken naar de op naam van de kinderen staande spaarrekeningen (welke ten tijde van geboorte door vader zijn geopend.

Nu had ik al een onderbuikgevoel dat het bedrag niet voor de kinderen zou worden gebruikt, aangezien mij diverse verhalen ter oren zijn gekomen over de situatie daar.

Dit werd uiteindelijk bevestigd in woord en geschrift door de advocaat van moeder; dat het moeder niet ging om het spaargeld maar om de restschuld op ons oude huis.

Ik vraag mij echter wel af of dit zomaar mag? Ik zou zeggen van niet, ergo dat moeder haar eigen al dan niet aanwezige financiële problemen over de rug van de kinderen wilt oplossen en door valse voorwendselen (fraude? Valsheid in geschrifte pleegd?) dit via vader tracht.

Daarbij wordt het spaargeld verhoogt met een wettelijke indexering, volgens en in het covenant staat dit alleen vermeld onder het kopje kinderalimentatie en niet bij spaargeld.

Wat kan ik hier aan doen?

Nogthans zijn wij in overleg met de advocaat van moeder; al ziet dat er niet positief uit. Nu komt dan de spreekwoordelijke aap uit de mouw en dat is dat zij eist dat ik het overgrote deel van de restschuld per direct inlos, ergo dat ik haar deel op mij neem, ook al hebben we een andere afspraak in het covenant laten vastleggen... wij hebben een voorstel gedaan dat we een x-bedrag (het (spaar)bedrag dat zij in eerste instantie eiste) overmaken op de restschuld, met als verdeling zoals afgesproken in het covenant. Tegenvoorstel was dat ik haar deel zou storten en dat het restbedrag aan haar zou storten, zou dus betekenen dat ik uiteindelijk ruim 2/3 in plaats van 3/5 zou betalen.
Moeder wil gewoon het geld hebben voor andere zaken, en wil ten alle tijde controle uitoefenen op vader... en erger, wil zijn leven kapot maken.

Ergens heb ik het gevoel, ook al heb ik vechtlust ik toch behoorlijk in het nauw wordt gedreven, en dat ik tegen de muur sta met alle consequenties van dien.. dat als dit to h doorgang vindt ik toch niets meer te verliezen heb... omgang weg, kinderen kwijt, enige binding (spaargeld) weg, een chronische ziekte opgelopen, en dan alle pesterijen, smaad en laster voor lief nemen (dit komt in een andere topic nog te lezen)

Maar de vragen blijven;

Kan dit zomaar?
Wat kan IK doen? (en ben zeker niet van plan om ja en amen te zeggen)
Plaats reactie