Contact met lotgenoten?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Anoniem9
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2019, 15:57

Contact met lotgenoten?

Bericht door Anoniem9 »

Hallo lotgenoten,

Ik heb mijn twee jonge kinderen bijna een jaar geleden voor het laatst gezien.
Over een paar maanden start jeugdzorg een onderzoek om te bepalen of er een omgangsregeling gestart kan worden en ik weer een ouder voor mijn kinderen mag zijn. Mijn ex heeft, richting de rechtbank, ernstige valse beschuldigingen gemaakt over dat ik een gevaar vorm voor mijn kinderen. Hopelijk neem jeugdzorg dat niet klakkeloos over.
Ik heb al zo veel instanties gebelt, maar die kunnen allemaal niets doen als de ex-vrouw niet mee wil werken. Maar daar zal iedereen zich hier wel van bewust zijn.

Het lukte me in het begin om positief te zijn en vol te houden dat alles uiteindelijk goed kwam, maar het duurt allemaal zo lang, ik mis zo veel en ik merk dat ik af en toe de hoop verlies dat het ooit weer goed komt. Ze zijn nog zo jong en herinneren zich misschien niet eens meer wie ik ben. En elke keer als ik denk dat er eindelijk wat gaat gebeuren, blijft alles hetzelfde. Maar ik wil het natuurlijk niet opgeven. Ze verdienen een band met beide ouders.

Ik wil op een openbaar forum liever niet teveel overal verder op in gaan. Is het mogelijk om prive contact te krijgen met een paar mensen die deze situatie ook meegemaakt hebben en mij misschien adviezen kunnen geven? Mijn vrienden en nieuwe vriendin proberen mij te steunen, en ik ben ze daar heel dankbaar voor en het helpt soms ook wel, maar het is lastig voor hen om zich in te denken hoe ik me voel en wat ze het beste kunnen zeggen. En adviezen kunnen ze natuurlijk al helemaal niet geven.
Ysae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2019, 17:43

Re: Contact met lotgenoten?

Bericht door Ysae »

Hallo Anoniem9,

Je mag wel via privé contact met mij opnemen. Dat jeugdzorg ook onderzoeken doet is voor mij dan weer nieuw. Ik dacht dat de RvdK dit deed. Vooral als de rechtbank er bij betrokken is. Ik zit zelf sinds bijna een maand in een situatie waarbij mijn 3 kinderen uit huis geplaatst zijn en ik snap wat je meemaakt.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Contact met lotgenoten?

Bericht door BetsLenie »

De jeugdbescherming kan bijvoorbeeld opvoedkundige ondersteuning inzetten om zicht te krijgen op de situatie. Dat is ook een soort van onderzoek. Of coaches voor de kinderen. Dat is dan niet onder de noemer onderzoek maar toch zelfs meer onderzoek als een Raadsonderzoek door de kinderbescherming omdat die alleen maar kort praten met ouders en kinderen terwijl die anderen er langer rondlopen of zouden moeten rondlopen. Die krijgen dan ook beter zicht op hoe de dingen zitten. De Raad zal wel adviseren wat zij nodig vinden in hun rapportage. Maar "onderzoek" en "onderzoek" zijn twee. Er is verschil maar het hangt vaak samen. De jeugdbescherming kan verder zelf bepalen welke hulpverleners zij willen en kunnen inzetten, vooral bij een OTS. Feitelijk kan al die inzet leiden tot rapportages die dan feitelijk ook een soort van onderzoek zijn wanneer het doel van de inzet ook zo wordt omschreven. Dus bijvoorbeeld "zicht krijgen op". Dat wijst op onderzoek en niet op ondersteuning of hulpverlening. Wordt meestal ook maar kort ingezet. Twee maanden bijvoorbeeld.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Contact met lotgenoten?

Bericht door Condat47 »

Hier de zelfde situatie: ex heeft september 2018 contactregeling eenzijdig opgezegd. Sindsdien kind niet meer mogen zien van haar, zelfs niet bellen. Kind is 8 jaar. Haar rede: omgangsregeling vond ze te belastend voor het kind. Ze wilde rust voor het kind en voor haar zelf.
Kind was thuis steeds meer opstandig en ook op school ging zijn gedrag achteruit. Kind gaat al 2 jaar naar een kinderpsycholoog (geen enkel resultaat).

Eerst zelf per mail tot 2 maal toe mediation voorgesteld. Moeder gaf per mail aan niet te willen meewerken.
In eerste instantie melding gedaan bij 'veilig thuis' en het CJG van de gemeente.
CJG heeft diverse malen een poging gedaan om beide ouders rond de tafel te krijgen, moeder weigerde.
CJG vraagt advies bij 'veilig thuis' Na zeer veel bellen en mailen hebben uiteindelijk beide ouders apart een gesprek gehad bij 'veilig thuis'.
Moeder is aangesproken op haar gedrag en men heeft haar duidelijk gemaakt dat enkel even rust willen voor het kind niet voldoende is om de omgang stil te zetten.

Vanuit 'veilig thuis' het dubbelzinnige advies gekregen voor beide ouders om een procedure te starten. Of terwijl, moeder het advies om een procedure te starten om omgang stil te zetten en vader advies om omgang af te dwingen. Toen ik om uitleg vroeg hoe het mogelijk was dat een moeder eenzijdig de omgang stil zet men dan toch het advies aan moeder geeft om een procedure te starten om de omgang stil te zetten was hun enige antwoord: dit recht heeft moeder nu eenmaal dus geven we beide ouders het advies om een procedure te starten :twisted: .

Na advies en weigering moeder om met vader rond de tafel te zitten is de zaak doorgezet naar KR8-Collectief Brabant voor een integraal overleg met het CJG, veilig thuis, vader en moeder. Moeder kwam niet opdagen en heeft achteraf de kant gekregen om per mail haar zegje te doen. Beide ouders hadden ook de standaard brief van veilig thuis gekregen waarin stond 'dat er zorgen waren rondom de opvoeding' .
Moeder heeft dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om per mail te reageren richting KR8-Collectief waarin ineens beschuldigingen stonden rondom de opvoedkwaliteiten van vader. Kind zou regelmatig met honger thuis komen en ongedoucht. Beschuldigingen die in nog geen enkel ander gesprek bij instantie's door moeder naar voren waren gebracht.

Bij het overleg van KR8-Collectief is er besloten dat er voldoende argumenten waren om een onderzoek aan te vragen bij de Raad van Kinderbescherming. Dit onderzoek is gestart en ja hoor, weer extra beschuldigingen van moeder richting vader zonder enig bewijs.
Raad stelt vast dan men moeder haar argumenten om de omgang stil te zetten niet kan onderbouwen en kind geeft gelukkig in het gesprek met de raad aan ook naar vader te willen. In de tussen tijd is vader dan toch maar een kort geding gestart tegen moeder om de omgang terug op te starten. Moeder start een bodemprocedure op om de omgang stil te zetten met weer de zelfde leugens over de opvoeding richting vader (leugens die er dus eerst helemaal niet waren maar aangezien 'veilig thuis' had aangegeven dat rust niet voldoende was om de omgang stil te zetten....). Toch is moeder geschrokken van het kort geding wat vader gaat opstarten en de Raad heeft moeder terug gekoppeld dat kind zelf heeft aangegeven contact te willen hebben met vader.
Ineens geeft moeder aan dat zij zal gaan mee werken en doet vader diverse voorstellen om de omgang terug op te starten steeds zonder opbouwregeling voor het kind en met de eis dan wel de kort geding procedure (met eis op dwangsom) te moeten intrekken.

Inmiddels is het onderzoek van de RvdK afgerond en adviseren zij een OTS. Deze moet via de kinderrechter uitgesproken worden.

Kort geding vind plaats en de rechter vraagt nogmaals aan vader of hij bereid is om naar het voorstel van moeder te kijken. Vader is moe van al het strijden en wil tijdens de rechtszaak niet met moeder over het voorstel in discussie. Moeder geeft bij rechter echter weer aan de bodemprocedure nog niet te willen intrekken ondanks dat zij heeft aangegeven om de omgang terug op te willen starten. Ook de dwangsom vind ze te hoog.

Uitspraak rechter op kort geding: Omgang moet maar terug opgestart worden via de OTS en dus met behulp van jeugdzorg maar de OTS is nog helemaal niet uitgesproken dus kan nog helemaal niet worden opgestart. Vader doet na de rechtszaak een voorstel tot omgang MET opbouwregeling maar moeder weigert ieder contact tussen vader en kind ondanks dat kind aangeeft dit juist wel te willen.

Soms sta je als ouder volledig machteloos. Kort geding heeft niets opgeleverd en heeft alleen maar veel geld gekost. Doelen in de OTS waren namelijk ook het contact terug opstarten en continueren.

Ik herken je frustratie en machteloosheid.
Marc keus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2020, 13:22

Re: Contact met lotgenoten?

Bericht door Marc keus »

Hier ook hetzelfde. Moeder heeft narcistische bedrag en beïnvloed de kinderen. Scheiding is nog niet afgerond. Moeder wilt mij alles afnemen omdat ik wilde scheiden. Verder is veilig verder team in beeld. Moeder heeft valse aangiftes gedaan terwijl ik mishandeld en bedreigd ben. Hier heb ik wel aangiftes voor gedaan. Bij een uitspraak voor voorlopige voorzieningen die door moeder is aangevraagd kreeg ik te horen om het huis te verlaten. Ik sta machteloos langs de kant en niemand doet iets. Graag tips of een naam van een goede advocaat in Den Haag
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Contact met lotgenoten?

Bericht door mrniemand »

Beste lotgenoot,

Zie de deze link: https://www.dwazevaders.nl/wetenregel/rtra.php
Daarin vind je een link naar goed advocaat team, omgeving Den Haag.

Sterkte en succes.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Lara
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mar 2021, 07:10

Re: Contact met lotgenoten?

Bericht door Lara »

Hallo allemaal,

Wellicht gek dat ik als stiefmoeder hier een verhaal deel, al noem ik mezelf liever een bonusmama.
Ik heb erg veel steun gevoeld de afgelopen 2 jaar door deze website en de verhalen die iedereen deelt.
Ik wil graag iets terugdoen.
Toen ik mijn inmiddels man ontmoette was er nog niet veel aan de hand, lekker liep het niet met de moeder van zijn kids maar geen extreme dingen. Dit veranderde al snel, het begon met de kids die dingen zeiden waaruit bleek dat ze dingen meekregen. Heel naar. Moeder wilde niet meewerken aan omgansregeling en dreigde de kids bij haar te houden,later voegde ze daden bij haar woorden en mijn man zag zijn kids niet. Uiteindelijk kwam er een rechtzaak en is er een omgansregeling uitgesproken, we dachten eindelijk rust voor iedereen, niks bleek minder waar tot onze schok kreeg mijn man ineens telefoon van iemand van veilig thuis met de mededeling er is melding tegen je gedaan en je mag volgens ons protocol je kids niet zien. Er kwam een onderzoek zelfs door politie, deze sloten gelukkig meteen dossier en de protocollen golden niet meer. Echter hield moeder nog steeds de omgang tegen. Ik heb in deze periode mijn man door een hel zien gaan, veel gelezen en geleerd. Lijkt leuk op papier ouderlijk gezag voor een vader, maar in de praktijk sta je met 10 - 0 achter heb ik gemerkt. Mijn man moet overal actief achteraan en word niet of nauwelijks geinformeerd. Ik heb heel wat geleerd over juridische regels om hem te helpen, een verdomd goede advocaat gevonden en ook hulpverlening waar je iets aam hebt, ze gaan verder en zetten door en zien mogelijkheden waar de meeste hulp stopt. Wat ik wil zeggen is er is hoop! Ik zou wie dit leest graag een hart onder de riem steken en zoals ik net al zei heel graag iets terug doen voor andere papa's hier. Liefs een Bonusmama
Buchison
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2020, 19:46

Re: Contact met lotgenoten?

Bericht door Buchison »

Hi Lara,

Klink inderdaad bekend. Zou je het advocatenbureau en de hulp die is ingezet kunnen delen?
Plaats reactie