alimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Marc35
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2020, 10:48

alimentatie

Bericht door Marc35 »

Beste allemaal,
In juni jl. is mijn echtscheiding uitgesproken. Deze is bemiddelt door een mediator, grotendeels in het voordeel van mijn ex echtgenote. De alimentatie, die ik wil en moet betalen, is onjuist berekend.Hier heb ik tegen geageerd maar de mediator zei dat dit via het NIBUD was berekend. Mijn ex heeft met haar werkgever een akkoord gesloten om uren na de scheiding uit te betalen, is op dit moment veel meer gaan werken. Nu blijken mijn kinderen ook te werken. Een kind werkt en verdiend 1100 netto, de ander heeft een bijbaan. Mijn ex houdt mij daar uiteraard niet van op de hoogte. Wat kan ik nu het beste doen? Graag jullie advies.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: alimentatie

Bericht door ll2014 »

Een forse wijziging in inkomenssituatie is op zich een reden om een alimentatiewijziging aan te vragen.
Een mediator die trouwens duidelijk in het voordeel van één van de partijen heeft gewerkt is ook niet echt netjes, tenzij deze er natuurlijk net als jij met open ogen is ingetuind.
Aangezien je ex dit vast niet per ongeluk zo heeft geregeld, geef ik je weinig kans dat je het buiten de rechter om kunt regelen.
Dan wordt het dus zaak om te gaan rekenen of het de moeite waard is om voor veel geld de rechter in te schakelen.
Plaats reactie