Achterstallige alimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
F1fan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 sep 2012, 19:29

Achterstallige alimentatie

Bericht door F1fan »

Beste,

Laatst heb ik met mijn ex opnieuw de alimentatie in onderling overleg afgestemd, alleen weigerde ze onze dochter te brengen en te halen. Hierop heb ik eigenhandig besloten om een aftrek te doen aan de alimentatie omdat dit voor mij een keer extra halen en brengen is.
Nu geeft ze aan het LBIO in te willen schakelen vanwege achterstallige alimentatie. Toch krom als zij weigert te rijden en ik een bedrag hiervoor inhoud, dat zij dan alsnog hierop aanspraak wil maken.
Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Mae
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2020, 17:39

Re: Achterstallige alimentatie

Bericht door Mae »

Hallo,

Afgelopen zondag deed ik mijn 1e bericht hier als vrouw🙈
Mijn man zit in dezelfde situatie. Helaas kan ik je vertellen dat je dat beetje alimentatie wat je niet betaalde beter alsnog kan betalen.
Dit deden wij ook vanuit zo een situatie en kregen het Lbio op ons dak. En dit is absoluut geen pretje,het lbio kijkt naar wat er afgesproken is en zijn absoluut niet schappelijk. Wij hadden er even maling aan en kregen vervolgens flinke boetes overheen. Van daaruit een deurwaarder die dreigde om langs te komen.
Nu moeten wij een half jaar via het lbio onze alimentatie overmaken plus 100 euro eroverheen.

Groetjes Mae.
F1fan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 sep 2012, 19:29

Re: Achterstallige alimentatie

Bericht door F1fan »

Ja, ik ben zo wijs geweest om gisteren toch mijn ex te compenseren.
Zwart/wit gezien staat zij in haar recht ondanks dat ze al jaren weigert om onze dochter te komen halen en brengen.
Zo is Nederland, genoeg voorbeelden op dit forum.
Flushyy
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:36

Re: Achterstallige alimentatie

Bericht door Flushyy »

Goedemiddag F1fan en Mae,

Wat heeft betaling van alimentatie te maken met rijden voor kinderen?

Is er wel een afspraak over halen en brengen gemaakt in het verleden?

LBIO komt alleen in het spel als men zich niet houd aan een "beschikking" van Rechtbank of Gerechtshof.

Uiteraard kun je iets terecht of onterecht vinden.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Achterstallige alimentatie

Bericht door ll2014 »

Zoals Flushyy ook al aangeeft heeft het betalen van alimentatie niets te maken met andere niet nagekomen afspraken.
De niet nagekomen afspraken zal je via de rechter moeten afdwingen als je het de moeite en vooral kosten waard vind.
Overigens is halen EN brengen wel zo'n slimme afspraak? Zou je dat niet beter kunnen verdelen?
Psychologisch voor het kind is brengen het beste, dus je ex brengt kind bij jou, en jij brengt het weer terug.
Plaats reactie