Eerlijk zou zijn als beide ouders bij de belastingdienst de mogelijkheid zouden krijgen KGB aan te vragen voor een half kind, maar die mogelijkheid wordt helaas niet geboden. Nu krijgt de ene ouder meer dan de bedoeling is en de ander minder bij een co-ouderschap.Bertje schreef: 03 mar 2020, 18:19 Maar dan zou het toch ook eerlijker zijn dat mijn ex gewoon de helft zou betalen aan mij van het KGB wat zij krijgt voor ons kind.
Nu zou het normaliter bij een co-ouderschap wel zo moeten zijn dat ouders in goed overleg dit soort zaken samen oplossen.
Uit eigen ervaring weet ik dat dit niet altijd het geval is, mijn hex had geen problemen met co-ouderschap, maar probeerde wel op alle mogelijke manieren geld binnen te harken.
Uiteindelijke resultaat was dat ze via de rechter het hoofdverblijf van onze zoon verloor en ook het co-ouderschap werd beëindigd. Daarna kon ik ook aanvrager van kinderbijslag worden bij SVB en werd de kinderbijslag niet langer gedeeld, maar volledig op mijn rekening gestort.
Financieel is er dan duidelijkheid, maar het is wel schadelijk voor het betrokken kind, die blijft zitten met twee ouders die waarschijnlijk nooit meer samen door één deur kunnen.