Ex eist helft kgb op.

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Ik heb hem inderdaad verzocht om.dan naar zijn advocaat toe te moeten gaan. Ik heb inmiddels 2 verschillende advocaten gesproken en het juridisch loket en zij hebben neem.ik aan er toch echt verstand van. Zij zeggen allemaal dat ik niks moet delen , dat een rechter hier niet in mee zal gaan. Mijn ex heeft geen recht op toeslagen die ik krijg. Of ik nu wil delen of niet hij heeft er geen recht op. Daar tegenover betaald hij geen alimentatie ook en draag ik ook alle kosten . Wil hij de helft dan gaat hij maar naar zijn advocaat.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Wat ik al een tijdje zeg, jullie zijn beide onverbeterlijk en blijven ruzie maken.
Winnaars in deze zijn jullie advocaten, verliezers zijn jullie zelf en vooral jullie zoon!
Een advocaat zal altijd de kant kiezen van de klant, het is immers zijn of haar broodwinning.
Jouw advocaat zal zeggen dat jij bij de rechter gelijk krijgt, en zijn advocaat zal zeggen dat hij gelijk krijgt.
Als je dan pech hebt zal de rechter een uitspraak doen waar jullie geen van beide gelukkig van worden.
Eigenlijk is een co-ouderschap al gedoemd te mislukken als één van beide ouders een advocaat inschakelt, en jij hebt dat blijkbaar al gedaan.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Ik ben nog geen zaak begonnen . Ik heb alleen advies gevraagd. Heb ook gevraagd wat zijn kansen zijn en if hijnin zijn recht staat. Advocaat zei zelf mochtver iemand net dit voorstel komen ga ik zeggen wat betaal je nu en we kijken de financien na. Kijken of het wel eerlijk is dat u geen alimentatie betaald. En of hij met 2 inkomens recht heeft op kgb.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Kgb wordt door de belastingdienst geregeld, die hebben niet zoals svb dat wel heeft een regeling dat dit gedeeld kan worden net als de kb.
Het is dus gewoon toeval dat jij dit krijgt van de belastingdienst. Als je ex toevallig de aanvrager van de kb was geweest, had hij dit alleen kunnen krijgen en jij dus niet.
Nergens in een wetboek staat of jij of hij daar recht op heeft, dus bij een rechtszaak bepaalt de rechter uiteindelijk wat hij of zij redelijk vind, en dat maakt dat er onvoorspelbaarheid in zit.
Zonder alle gegevens te hebben van beide partijen valt er gewoon geen zinnige uitspraak te doen.
Ik weet helemaal niets van je ex, maar als jouw verhaal over hem klopt is hij net zo halsstarrig en hebberig als jij, dus bij een rechtszaak mag je er van uit gaan dat beide partijen flink met modder naar elkaar gaan gooien, en de rechter zich misschien zelfs wel af gaat vragen of jullie wel geschikt zijn als ouders om een co-ouderschap te hebben.
Het zou dus zo zijn voordelen kunnen hebben als jullie er samen uit zouden komen. Stel bijvoorbeeld voor om 1/6 van het totale bedrag wat je aan kgb/éénoudertoeslag wat je krijgt aan hem te geven na aftrek van de helft van de school en medicatiekosten. Blijft er dan iets over dan krijgt hij dat, is er tekort dan krijgt hij niets en verreken je het een volgende maand. Op die manier kan hij moeilijk zeggen dat er niet eerlijk gedeeld wordt en heb je hem de wind uit de zeilen genomen. Blijft er wel elke maand iets voor hem over, dan had hij dus eigenlijk gewoon gelijk...
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Het gaat erom dat mijn ex en vooral zijn vriendin steeds wat nieuws verzinnen om strijd te kunnen voeren. Het gaat niet helpen als ik hem iets geeft. Het zou een ander verhaal zijn dat hij alleenstaande ouderkorting hierdoor misloopt als hij ook alleenstaand is. Dat is hij niet dus op dat stukje heeft hij totaal geen recht. En ga ik hem niet geven ook. Mijn ex wil alleen de lusten en niet de lasten. Wat denk je nou dat ik verdien aan het bedrag wat ik per maand krijg? Nou dit gaat echt wel op aan mijn kinderen hoor. Mijn ex draagt op geen enkele manieren bij .
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Bertje »

Ik dit geval zou ik dus ook recht hebben op kgb. Mocht Caroline inderdaad de helft moeten afstaan aan haar ex.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 29 feb 2020, 18:17 Het gaat erom dat mijn ex en vooral zijn vriendin steeds wat nieuws verzinnen om strijd te kunnen voeren.
Wat dat betreft zijn ze precies net zo als jij!
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef: 29 feb 2020, 21:58 Ik dit geval zou ik dus ook recht hebben op kgb. Mocht Caroline inderdaad de helft moeten afstaan aan haar ex.
Weer zo iemand waar het alleen om geld draait en gesproken wordt over "recht hebben" en "moeten afstaan", zucht...
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

ll2014 schreef: 01 mar 2020, 13:10
Caroline schreef: 29 feb 2020, 18:17 Het gaat erom dat mijn ex en vooral zijn vriendin steeds wat nieuws verzinnen om strijd te kunnen voeren.
Wat dat betreft zijn ze precies net zo als jij!
Nee II2014

Het draait bij mij niet om strijd. Ik ben van mening dat hij zijn tijd beter in zijn kind kan steken. Mij steeds lastig te vallen met berichten dat hij geld moet krijgen. Ik heb de beschikking van de rechtbank liggen. Ex moest alimentatiebetalen , destijds was de berekening van kgb hier bij in meegenomen. Ex is gestopt met alimentatie betalen dus hij bespaard dit al uit. Daarnaast heeft hij geen andere kosten voor zijn zoon. Sport , medicatie school , gymspullen noem zijn allemaal kostwn die hij mij laat dragen. En je vind het gek dat ik niet de kgb deel? Nou sorry hoor, veel mannen lopen echter achter hun lul aan! Kom niet aan papa's centen! Het is een toeslag due ik ontvang en niet mijn ex. Hij moet erover stoppen. Daar vaat het om. Maar blijkbaar is dit geheel normaal. Als hij recht erop had gehad had hij dit wel gekregen van de belastingdienst. Helaas kan ik de wet ook niet veranderen .
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Caroline »

Bertje schreef: 29 feb 2020, 21:58 Ik dit geval zou ik dus ook recht hebben op kgb. Mocht Caroline inderdaad de helft moeten afstaan aan haar ex.
Helaas . Ik geef mijn ex niks. Ik weet niet wat jouw ex doet. Afdwingen hiervan is niet makkelijk , geef je weinig kans
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 01 mar 2020, 14:58 Het is een toeslag due ik ontvang en niet mijn ex. Hij moet erover stoppen. Daar vaat het om. Maar blijkbaar is dit geheel normaal. Als hij recht erop had gehad had hij dit wel gekregen van de belastingdienst. Helaas kan ik de wet ook niet veranderen .
Dat jij het ontvangt komt doordat jij toevallig de aanvraag kinderbijslag hebt gedaan. Zolang er geen sprake was van een scheiding werkt dat prima.
Nu ontvang jij dus meer dan door de regeling is bedoeld omdat de regeling uit gaat van volledige verzorging van het kind, en niet de halve verzorging. Jij krijgt dus ook een deel vergoed, waar je ex voor betaalt, namelijk de verzorging als je zoon bij je ex is.
Echter de belastingdienst maakt hier helaas geen uitzondering voor, zodat er nogal wat ruzie over gemaakt kan worden zoals je zelf merkt. In de wet staat nergens vastgelegd hoe dit zit. Als dit zo was, dan zou dit ook geen probleem zijn. Nu moet je het dus als ouders samen afspreken of door de rechter laten beslissen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 01 mar 2020, 14:58 En je vind het gek dat ik niet de kgb deel? Nou sorry hoor, veel mannen lopen echter achter hun lul aan! Kom niet aan papa's centen!
Met dit soort opmerkingen denk ik dat het beter is als je een ander forum opzoekt...
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef: 01 mar 2020, 16:19
ll2014 schreef: 01 mar 2020, 15:20
Caroline schreef: 01 mar 2020, 14:58 Het is een toeslag due ik ontvang en niet mijn ex. Hij moet erover stoppen. Daar vaat het om. Maar blijkbaar is dit geheel normaal. Als hij recht erop had gehad had hij dit wel gekregen van de belastingdienst. Helaas kan ik de wet ook niet veranderen .
Dat jij het ontvangt komt doordat jij toevallig de aanvraag kinderbijslag hebt gedaan. Zolang er geen sprake was van een scheiding werkt dat prima.
Nu ontvang jij dus meer dan door de regeling is bedoeld omdat de regeling uit gaat van volledige verzorging van het kind, en niet de halve verzorging. Jij krijgt dus ook een deel vergoed, waar je ex voor betaalt, namelijk de verzorging als je zoon bij je ex is.
Echter de belastingdienst maakt hier helaas geen uitzondering voor, zodat er nogal wat ruzie over gemaakt kan worden zoals je zelf merkt. In de wet staat nergens vastgelegd hoe dit zit. Als dit zo was, dan zou dit ook geen probleem zijn. Nu moet je het dus als ouders samen afspreken of door de rechter laten beslissen.
Mijn bedraagd aan niks mee in de kosten. Ik ben inderdaad de aanvrager van de kinderbijslag ja. Helaas ga ik dit niet wijzigen. Mijn vraagstelling was dan ook of hij er recht op heeft. Maar als het juridisch loket die totaal geen belang hebben bij hoe iets uit pakt , zeggen dat ik volledig in mijn recht sta . Dan hoef ik niks te geven en ben ik er wel klaar mee. Ik heb een poos terug een gesprek hierover met de vriendin van mn ex gehad en het bedrag wat zij opeisen die ik zou moeten afstaan van kgb is 2/3 deel. Daar begin ik niet aam klaar. Hun vinden alles te weinig. Ik ben het na gaan vragen bij advocatwn en het jurisdisch loket ze zeggen allemaal hetzelfde. Ik ben niet verplicht tot iets te delen.
Is dit nu een antwoord van Carolien als Bertje? Troll acounts?
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Ex eist helft kgb op.

Bericht door Bertje »

ll2014 schreef: 01 mar 2020, 17:57
Bertje schreef: 01 mar 2020, 16:19
ll2014 schreef: 01 mar 2020, 15:20
Dat jij het ontvangt komt doordat jij toevallig de aanvraag kinderbijslag hebt gedaan. Zolang er geen sprake was van een scheiding werkt dat prima.
Nu ontvang jij dus meer dan door de regeling is bedoeld omdat de regeling uit gaat van volledige verzorging van het kind, en niet de halve verzorging. Jij krijgt dus ook een deel vergoed, waar je ex voor betaalt, namelijk de verzorging als je zoon bij je ex is.
Echter de belastingdienst maakt hier helaas geen uitzondering voor, zodat er nogal wat ruzie over gemaakt kan worden zoals je zelf merkt. In de wet staat nergens vastgelegd hoe dit zit. Als dit zo was, dan zou dit ook geen probleem zijn. Nu moet je het dus als ouders samen afspreken of door de rechter laten beslissen.
Mijn bedraagd aan niks mee in de kosten. Ik ben inderdaad de aanvrager van de kinderbijslag ja. Helaas ga ik dit niet wijzigen. Mijn vraagstelling was dan ook of hij er recht op heeft. Maar als het juridisch loket die totaal geen belang hebben bij hoe iets uit pakt , zeggen dat ik volledig in mijn recht sta . Dan hoef ik niks te geven en ben ik er wel klaar mee. Ik heb een poos terug een gesprek hierover met de vriendin van mn ex gehad en het bedrag wat zij opeisen die ik zou moeten afstaan van kgb is 2/3 deel. Daar begin ik niet aam klaar. Hun vinden alles te weinig. Ik ben het na gaan vragen bij advocatwn en het jurisdisch loket ze zeggen allemaal hetzelfde. Ik ben niet verplicht tot iets te delen.


Ik wou reageren op het antwoord van Caroline maar er ontbreekt nu een stukje in de topic zie ik er is iets fout gegaan.
Ik begrijp iedereen zijn kant van het verhaal. Maar blijf het gewoon oneerlijk vinden dat je als vader achter het net blijft vissen.
Het is niet van zelfsprekend dat de vrouw de aanvrager is van de kinderbijslag. Nu is mijn ex dat ook . Ook omdat ik ruim voor de geboorte met mijn huidige vriendin ben gaan samenwonen. Mij is als vader vanuit de svb ook nooit iets gevraagd. Ik vind het allemaal erg naar dat een ex moeilijk verplicht kan worden tot betalen van de helft aan de ander.
Plaats reactie