RvdK nieuwe stijl

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
DwazeStief
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2017, 11:17

RvdK nieuwe stijl

Bericht door DwazeStief »

Dag,

Heeft er iemand van jullie ervaring met het onderzoek van de Kinderbescherming in de nieuwe stijl? Wij hebben al eerder een onderzoek gehad, toen werden er kennismakingsgesprekken gevoerd, concept advies opgemaakt, reactie/toelichting in een tweede gesprek en advies ingediend bij de Rechtbank.

Nu hebben we aanstaande maandag een beraad met de onderzoekers en alle betrokken hulpverlening (IPT, SMW, jeugdzorg). Net kregen we een bericht van de secretaris dat moeder en partner niet aanwezig zijn. Dus kunnen we enkel ons eigen verhaal vertellen. Worden zij later nog uitgenodigd? Wat zijn jullie ervaringen en wat kan ik verwachten?

Bedankt hoor.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: RvdK nieuwe stijl

Bericht door Condat47 »

Ook wij hebben zo'n integraal overleg gehad. Moeder was daarbij ook niet komen opdagen. Integraal gesprek heeft gewoon doorgang gevonden waarbij vader mocht antwoorden op vragen. Moeder heeft echter de mogelijkheid gehad om achteraf een reactie te geven. Zij heeft gewoon haar verhaal blanco op papier kunnen zetten wat letterlijk werd overgenomen in de rapportage terwijl vader alleen antwoord kon geven op de vragen die ze stelde.

Zorg dat je je verhaal goed op papier heb, feiten, geen meningen of aannames. Zorg dat je je feiten kan onderbouwen indien nodig. Probeer een zo'n heldere mogelijke kijk op de zaak te hebben. Zorg dat de man zo veel mogelijk het woord voert, ze blijken er niet van te houden als de partner haar mond te veel opentrekt. Met een beetje pech vermelden ze dit namelijk ook nog eens in het rapport en geef je moeder weer een stok om mee te slaan.

Succes volgende week.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: RvdK nieuwe stijl

Bericht door mrniemand »

Wat mij enorm heeft geholpen was dat ik terugviel op de tijdlijn.
Tijd is namelijk een vast gegeven. Op een gegeven moment kon de instanties er niet om heen dat de conclusie was dat ex haar gezag misbruikte.

Stel een overzichtelijke tijdlijn op, met daarin de ontwikkelingen onderbouwd met feiten en refereer daaraan de bronnen. Formuleer de gebeurtenissen op een objectieve wijze wees specifiek.
PM mij maar voor een voorbeeld.

Succes en sterkte.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie