Informatie m.b.t dossier

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Horizon
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2019, 15:35

Informatie m.b.t dossier

Bericht door Horizon »

Hallo,

Sinds ruim een jaar ben ik verwikkeld in een bijzonder vervelende scheiding.
Mijn vrouw heeft na het uitspreken van mijn twijfels rondom ons huwelijk een psychische duik gemaakt.
Ze zat al ziek thuis vanwege depressieve klachten maar er speelt meer.
Ikzelf denk aan een Borderline stoornis (naast een jeugdtrauma, die diagnose is gesteld.)
het afwikkelen van ons huwelijk is daardoor nauwelijks uitvoerbaar.
Ze houdt de regie volledig in handen en zo gauw ik probeer aan te sluiten of zelf initiatief neem, wordt het complete pallet van negatief gedrag tevoorschijn getoverd.
Schelden, dreigen, manipuleren, kinderen inzetten en ze bewust opzoeken om in hun nabijheid het "gesprek" met mij aan te gaan, me de deur uit zetten, spullen van me op straat zetten.
Heb, om mijn kinderen rust te bieden, besloten het huis te verlaten.
Dit geeft hen rust maar ben daarmee nog meer de regie kwijt.
En wordt door mijn ex neer gezet als "hij laat zijn kinderen in de steek."
Ik heb al via huisarts, haar behandelaar (Ik word met betrekking op haar behandeling overal bewust buiten gehouden, ), systeemtherapie, maatschappelijke organisatie, jeugdzorg-aanbieder hulp proberen te mobiliseren maar mijn vrouw weet iedereen zodanig te bespelen dat ze ook daar de regie op blijft houden.
Of ze ""blaast het systeem op wat het haar lastig maakt, (systeemtherapie)
Langzaam aan begin ik er aan onderdoor te gaan.
Maar moet wel mijn scheiding nog afronden.
M.b.t het ouderschapsplan zijn we een heel eind maar dat komt alleen vanuit mijn meeveren.
ben echter bang dat er, nu de afwikkeling, in zicht is er uiteindelijk een situatie/onderwerp gaat komen waar ik niet meer op kan mee veren.
Ze verzint namelijk altijd wel wat erbij of komt terug op eerder gemaakte afspraken.
Heeft iemand tips m.b.t een eventuele gang naar de rechter.
heb al wat paraat:

- geen moddergooien.
- Feitelijke diagnose, anders niet over beginnen.

Zou graag willen weten of/hoe ik een deugdelijk dossier kan opbouwen.
Welke informatie kan ik opvragen?
Ik hoor graag van jullie!
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Informatie m.b.t dossier

Bericht door BetsLenie »

Wat erg allemaal. Ik herken dit omdat we in een soortgelijke situatie zitten maar die lijkt nog minder hevig. Wij zijn na drie jaar uitgekomen bij forensische mediation op vrijwillige basis en dat lijkt nu na vele maanden een afronding te bereiken. Het resultaat moeten we nog afwachten. Bij forensische mediation lijkt men ook meer open te staan voor vader. Dat is iets wat je inderdaad anders nergens tegen komt. Geen enkele instantie snapt dat een vader ook een mens is met kinderen en dat die juist alles kwijt raakt in zo'n situatie. Maar als gezegd we wachten het eindresultaat nog af. Daar volgt meer over op dit forum als het zover is.
Intussen hoop ik dat iemand anders nog tips heeft voor je.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Informatie m.b.t dossier

Bericht door Condat47 »

Beste Horizon,

Wat een vervelende situatie voor jou en je kinderen.
Stel vooral grenzen. Maak een goed ouderschapsplan waarin je gelijk alles dicht legt nu je de mogelijkheid heb. Dus inclusief vakantieplanning met haal en breng tijden, bijzondere dagen en gebeurtenissen enz. Een goed voorbeeld staat op herkenouderverstoting.nl.
Stuur dit naar haar toe en stel hier termijnen aan, dus reactie binnen 2 weken zo niet dan gaat jou voorstel via advocaat richting de rechtbank met verzoek deze toe te wijzen.

Soms is het inderdaad het beste om mee te buigen maar te tegenpartij moet wel realistisch en redelijk blijven.

Blijf in ieder geval goed je grenzen bewaken en stel duidelijke termijnen. Hopelijk kom je er zo wel uit.

Veel succes.
Plaats reactie