Omgangsregeling kind van 1 jaar

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
neeisnee
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver

Omgangsregeling kind van 1 jaar

Bericht door neeisnee »

Hoi allemaal, ik vroeg mij af of hier mensen zijn met ervaringen met een omgansgregeling dat betrekking heeft op een dreumes van 1 jaar en hoe dat is bevallen.

In ons geval heb ik uit eerste relatie een een dochter van 7 jaar die elke donderdag en vrijdag bij mij is en het weekend om en om (dat loopt erg goed). Uit de tweede relatie hebben we een zoontje van 1 jaar oud (net jarig geweest).

Ik zou graag voor onze zoon de zelfde regeling treffen als zijn zus zodat de contactmomenten tussen hem en zijn halfzus behouden blijven. Ze zijn ontzettend leuk met elkaar en als ik zijn zus op had gehaald bij de wissel met mijn eerste ex was hij ook altijd enorm enthousiast om haar te zien. Ze is een ontzettende trotse en betrokken grote zus.

Ex wil zoontje full time bij haar hebben totdat hij twee is en dan naar het schema van zus toe werken. Als argument gebruikt zij hechting aan moeder icm borstvoeding. Feit is echter dat als hij naar de opvang gaat, hij ook kunstvoeding mee krijgt en dat gaat ook prima. Daarnaast is hij nu al een jaar lang gewend om bij mij in huis te zijn met alle bijbehorende geluiden, geuren en huisdieren. Mij lijkt het niet logisch om de band tussen broer en zus te frusteren en hem eerst te laten wennen aan een volledig nieuw huis om hem daarna weer terug te laten wennen aan de vorige. Haar bezwaar zit hem vooral in het wakker worden in de nacht. Ze acht het dan van levensbelang dat zij er is voor hem en niet de vader.

Ik wil graag het beste voor beide kinderen en lees veel literatuur hierover, maar onderzoeken die ik vind nemen nooit een halfbroertje of zusje in acht. Heeft hier iemand advies of ervaring over.
Plaats reactie