under the gun.

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
Pellepom
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2019, 12:12

under the gun.

Bericht door Pellepom »

Beste mensen,

Net als velen op dit forum vecht ik een ongelijke strijd. Mijn ex wist op virtuoze wijze de vooringenomenheid van instanties te combineren met het maternale-nat van ons rechtssysteem en heeft daarmee mijn perfecte hel geschapen. In haar trots heeft ze de sleutel al weggooien. Overmoed?

Nu het probleem: ik zit niet in haar hel. Maar mijn kinderen denken van wel.
...en het CJG
...en stichting Elker met hun trajectje ONS
...en Veilig Thuis
...en de politie
...en de jeugdbescherming.
Die zijn dus op. Weg-geboetseerd in de plausibele brei die mijn ex hen voedt.

Vandaag heeft ze weer een trofee gepakt. Ze schreef me dat mijn gedrag zoveel invloed heeft op het welzijn van de kinderen, dat ze de scholen daarover heeft moeten inlichten. En dat de scholen "het heel zielig vonden voor onze kinderen".

Ik heb een co ouderschap met mijn ex die 1200 meter bij mij vandaan woont. Ik heb goede contacten op de scholen van de kinderen. Zo ben ik een tijdje voorzitter geweest van de ouderraad op de basisschool. Ik ga naar de ouderavonden van mijn oudste dochter (ik heb er 3) en zie dan mijn ex niet.

Er zit veel ingewikkelds achter. Maar aan de andere kant niet: we hebben een geldend convenant waar mijn ex zich niet aan houdt. Zo kwam ze twee weken geleden zonder te overleggen met mij een dochter oppikken om bij haar te zijn. Gewoon onttrekken uit de ouderlijke macht. Ik deed niet moeilijk in die situatie want ons kind was erbij. Dan doe ik aardig, blijf prima. Sta alles met kromme tenen toe om later haar erop te wijzen dat ze met mij moet overleggen wanneer ze wil afwijken van het convenant. En zeker niet om 21:00 uur plots komen en kind weghalen. Nina is 11.
Mijn ex schreef me terug dat ze geen overleg nodig heeft met mij. "Als Nina zegt dat het van jou mag, dan hoef ik het niet aan jou te vragen" . Ze geeft zichzelf daarmee een vrijbrief.

Vandaag een brief van Veilig Thuis ontvangen: ze hadden een open melding gekregen van iemand die de Vries heet. Omdat het CJG al betrokken was, sloten ze meteen het dossier.
Zomaar een aangifte? de Vries? Ik weet dat het vriendje dat mijn ex verborgen houdt ook de Vries heet. Ik heb het dossier maar opgevraagd.

Politie is ook geweest.
-"Nou, goedendag meneer, u weet wel waarom we (3 man) hier zijn.
ik: "nee, maar jij dus wel. Zou je dat willen opschrijven?"
-"Nee, want er is geen aangifte gedaan".
ik: "nogmaals: ik zou het fijn vinden als u opschrijft wat er gebeurd is. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat mijn ex me zwart maakt en oneigenlijke meldingen maakt. Daarom heb IK graag dat u het op schrijft."
-"Met u valt niet te praten"
ik: "en u loopt achteruit weg bij mij terwijl u dat zegt."
-"Met u valt niet te praten."
En toen gingen ze weg. Alle drie, alle drie. Tegelijk tegelijk.
er wordt enkel verdenking opgehangen. Vreselijk.

Maar nu met de school gaat me te ver. Hoe kan ik het beste de scholen benaderen om me te kunnen verdedigen tegen de valsheid die mijn ex daar over mij uitbraakt?

Dank als je tot hier las. Ik waardeer het.

Pelle
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: under the gun.

Bericht door BetsLenie »

Hoewel niet exact hetzelfde wel herkenbaar verhaal.
Wat betreft de school. Het lijkt er op dat je daar goede contacten hebt of had. Is dat geen ingangspunt voor jouw zijde van het verhaal. En wat betreft de andere zaken zoals met de politie en veilig thuis. Zelf vastleggen en aan hen sturen ter bevestiging hoe het is gegaan. Als ze dat niet tegenspreken vervolgens geven ze aan dat jouw kant van het verhaal klopt. Verder blijf je alijd in zo'n strijd zitten tot de kinderen groot genoeg zijn vrees ik. Zo maken wij het nu mee. Ik spreek vanuit de vader positie.
Veel succes
Pellepom
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2019, 12:12

Re: under the gun.

Bericht door Pellepom »

Super fijne reactie. Dank je.
Ik heb direct het CJG gevraagd of en waar ik 'met mijn gedragingen de veiligheid van de kinderen compromitteer.' Ik zei: jullie vinden me open en oprecht. Ik zou dat ook graag van jullie willen zeggen. We zitten nog niet op ooghoogte met elkaar. Of jij gaat zeggen wat ik misdeed, of je zegt dat er niks is.'
Hij deed eerst niet wat hij beloofd had, maar na wat re-work van mijn kant lukte het 'deels' wel. Dit kreeg ik zwart op wit, over het scherp afgebakend stukje tijd waar zij hun verantwoordelijkheid hadden:
Met betrekking dat jij geen gevaar bent voor de kinderen het volgende:

Uit de telefonische gesprekken met beide ouders en de daarbij verstrekte informatie door ouders was er voor het CJG geen aanleiding dat de kinderen, die op dat moment tot woensdag 11 juni 18.00 uur bij vader zouden verblijven, in een onveilige situatie zouden verblijven.
Onze uitgeliefden, onze exyHexies & het systeem ontnemen vaders steun en voortgang. Daarom zijn we zo goed in de breedte ;)
Plaats reactie