Help?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Sha32
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2019, 12:02

Help?

Bericht door Sha32 »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag. Mijn ex en ik hadden een kortstondige relatie, in 2012 is onze dochter geboren die ik namelijk nooit heb erkent voor de geboorte van het kind waren wij immers al uit elkaar. In 2013 leerde ik mijn huidige vrouw kennen die destijds in het buitenland woonde, tussen mij en mijn ex ging het al helemaal niet goed. Zij deed er alles aan om mij financieel als mentaal kapot te maken ondanks vele pogingen om het kind te blijven zien mocht dat niet. Ik heb het toen erbij gelaten, in december 2013 ben ik naar het buitenland vertrokken. Ik had mij namelijk nooit uitgeschreven uit de gemeente, waardoor ik al die tijd illegaal verbleef in het buitenland. In 2014 had ik via app en Skype weer contact met mijn ex en dochter, maar het contact heeft niet lang geduurd. Omdat mijn ex dat niet meer wilde. In mei 2017 ben ik teruggekeerd naar Nederland en trof ik brieven aan van het lbio over een achterstallige schuld van meer dan €10.000 mijn broertje die mede-eigenaar van mijn woning bleef op het adres en stelde mij niet op de hoogte van de binnengekomen brieven. Ik heb meteen met een advocaat overlegd en bleek dat mijn ex had kunnen aantonen dat in de vader was en omdat ik geen verweer had gevoerd. Heeft de rechtbank bepaald dat ik vanaf 6 maart 2015 €300 aan alimentatie moet betalen.
Ik heb september 2018 een verzoekschrift ingediend en de zaak in gister behandeld, ook moet ik aangeven dat mijn huidig gezin in december 2017 voorgoed hiernaartoe is verhuisd 2 dochters en mijn vrouw. In het verzoekschrift heb ik aangegeven dat er sprake is van gewijzigde omstandigheden en aangezien de toenmalige rechter had gewerkt met gegevens uit de brp ging mijn advocaat ervan uit dat mijn loon uit het buitenland niet aangehaald zou worden, want volgens de belasting inkomstenverklaring stond mijn loon in 2015/2016 op 0. De verweerster gaf aan dat er niet voldoende was aangetoond hoeveel ik verdiende in 2015-2017. Gister was de zitting en de rechter heeft geheel gewerkt met het verweerschrift en vroeg financieel bewijs over 2015-2016 mijn advocaat gaf aan dat de inkomstenverklaring aantoont dat in geen loon had. De rechter vroeg toen hoe ik mijn gezin verzorgde in het buitenland, gaf mijn advocaat vervolgens aan dat niet van toepassing is want er is gewerkt met de gegevens uit de brp. De rechter gaf aan dat het niet van toepassing is en meneer moet zijn loon aantonen van het buitenland. Maar in het land waarin ik woonde krijg je geen digitale loonstrook slechts een papiertje en ik zou in principe niet terugkomen vandaar ik geen aangifte deed. De rechter heeft op grond daarvan mijn verzoek afgewezen en bepaald dat ik een bedrag van €125 vanaf mei 2019 moet betalen, maar de restschuld die is opgelopen tot €15000 vanaf 2015 gewoon moet aflossen middels gelegde loonbeslag. Was de uitspraak rechtmatig? Er is gewerkt met Nederlandse gegevens, is mijn buitenlandse loon toch van toepassing?
Plaats reactie