Vergoeding ex

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
F1fan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 sep 2012, 19:29

Vergoeding ex

Bericht door F1fan »

Sinds een aantal maanden woont mijn dochter bij mij en is de destijds opgemaakt ouderschapsregeling komen te vervallen of eigenlijk omgedraaid.
Eerst was mijn dochter om het weekend bij mij en nu is ze om het weekend bij mijn ex.
Sinds recent woont ze nu week op, week af bij mij en dan bij mijn ex, alleen komen alle kosten voor mijn rekening.

Voor de week dat ze bij mijn ex verblijft (ma-vr) betaal ik haar een vergoeding van 40 euro, leek mij kostendekkend (5x 8 euro per dag).
Nu geeft ze aan dat ze de helft wil van de alimentatie welke ik voorheen overmaakte.

Ik snap best dat ze vergoeding wil voor de dagen dat ze daar is, maar ik denk dat het weekend al voor eigen rekening is en dus alleen recht heeft op een vergoeding
voor de doordeweekse dagen. NU geeft ze aan de helft te willen en ik vind dit belachelijk, er gaat hiervan niets naar mijn dochter.

Ik spaar voor haar, ik kleed haar en mijn ex zegt het nodig te hebben voor onderhoud. Ik vind 120 euro voor 2 weken per maand dan best veel...
Of zit ik er naast?

Nu dreigt ze met evt. beslaglegging loon etc.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Vergoeding ex

Bericht door ll2014 »

Uit je verhaal is mij niet helemaal duidelijk hoe de verdeling nu is.Ergens zeg je dat je dochter om het weekend bij je ex is en ergens anders heb je het over maandag tot en met vrijdag.
Los van wat redelijk is mag jij nooit eenzijdig de alimentatie wijzigen, zelfs als ze de hele alimentatie die je voorheen betaalde opeist heeft ze daar recht op, vooropgesteld dat deze bij een gerechtelijke beschikking is vastgelegd.
Of 120 euro voor twee weken per maand veel is hangt van de situatie en inkomen af, daar valt niets zinnigs van te zeggen.
Ik betaal mijn ex 140 euro per maand voor het verblijf van mijn zoon van 1x per twee weken een lang weekend van donderdagavond tot maandagmorgen. Vind dat persoonlijk belachelijk, maar de rechter heeft het wel zo vastgesteld.
Over een paar maand ben ik daar gelukkig af, dan wordt hij 18.
Plaats reactie