NIet werkende Co ouderschap

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
janjansen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2018, 09:44

NIet werkende Co ouderschap

Bericht door janjansen »

Hallo,

Ik ben sinds 2012 gescheiden. Sinds die tijd ook Co ouderschap.
Het volgende speelt er op dit moment:

Mijn kinderen wonen doordeweeks bij mij sinds 2,5 jaar en het weekend bij hun moeder. Moeder is 2,5 jaar geleden gaan samenwonen met het haar vriend in een andere plaats. IK ging niet akkoord met het feit dat onze beide kinderen van 8 en 11 jaar daar naar school zouden gaan. EN zo ontstond deze regeling. Voorheen was het week om week af.

Moeder heeft het vorig schooljaar zonder overleg na de zomervakantie op een andere school gezet in haar woonplaats. En deelde dit per mail mede aan mij. Uiteindelijk is er een rechtszaak geweest die moeder heeft verloren. De kinderen gingen weer terug naar hun eigen school. Moeder heeft daarna mij compleet zwart gepraat bij mijn kinderen en is flink aan het indoctrineren geweest. Dit gebeurt nog steeds. Ook heeft moeder het afgelopen jaar weer een rechtzaak aangespannen omdat zij de kinderen bij haar wil hebben wonen. De rechter heeft de tweede keer geen uitspraak gedaan en gezegd dat we het ONS tracject moeten gaan doen. Hier zijn wij sinds kort meegestart.

Moeder heeft wantrouwen naar mij, naar de huidige school, naar haar eigen ouders en familie, naar mijn familie en moeder heeft nog een kind bij een andere man die zijn kind door haar toedoen niet meer ziet.


Als moeder mij mailt of appt dan is dit grotendeels helemaal niet respectvol, en als dat gebeurt dan reageer ik daar dan ook niet op. OOk is er vanuit school een melding bij jeugdzorg gedaan vanwege dat de kinderen zo geindoctrineerd zijn door moeder. De school praat over geestelijke kindermishandeling maar heeft dit niet op papier gezet. OOk staat school neutraal tussen beide ouders in omdat ze niet anders kunnen.

Op dit moment heb k helemaal geen vertrouwen meer in moeder en in het CO ouderschap. Ik heb wel vertrouwen in de organisatie waar we het ONS traject doen maar ik weet nu al dat dit op niks uit gaat lopen.


Heeft iemand advies voor mij want ik loop compleet vast en wil graag wel het juisteb blijven doen. Ik ben bang dat als ik aangeef dat ik geen vertrouwen meer in moeder en het Co ouderschap heb dat mij zelf dan in mijn vingers snijd.


Bedankt voor het lezen.

Mvg
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: NIet werkende Co ouderschap

Bericht door bliep »

Beste janjansen,

Vervelende situatie. Maar waar maak je nu precies zorgen om?

Op dit moment is er feitelijk toch geen sprake meer van een co-ouderschap? Rechters hebben een hekel om het leefgebied/situatie van je kinderen aan te passen. Dit hebben ze al laten zien bij het terug draaien van de actie van je ex om de kinderen in te schrijven op een andere school.

Blijf verder neutraal, hou het bij de feiten, spreek je zorgen uit over de kinderen en over het gedrag van je ex.

Is bij het ontstaan van de huidige regeling ook de hoofdverblijfplaats aangepast?
Plaats reactie