Dubbel gepakt

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Rika
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2016, 14:17

Dubbel gepakt

Bericht door Rika »

Hoe dwaas kan je zijn,

Net iets meer dan 5 jaar getrouwd geweest, partneralimentatie 12 jaar. Berekening nog niet bekend.Gemeenschap van goederen gehuwd. Huwelijkse schuld van 40.000+. Grotendeels (80%) door vrouw veroorzaakt. Onlangs bij haar uittrekken een plastic tas gevonden onder in de kelder met rekeningen en niet geopende aanmaningen. Zitten samen in een minnelijk traject van 3 jaar met de schuldeisers. Vrouw heeft geen inkomen (4 kinderen) en heeft chronische PTSS en zal een bijstandsuitkering moeten aanvragen. Uiteraard zal de gemeente aankloppen voor verhaling van bijstandsuitkering in de form van partner alimentatie.
Ik blijf in (mijn)koopwoning wonen en blijf alle lasten dragen.

Iemand nog tips?
dwaze (stief)vader
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Dubbel gepakt

Bericht door Condat47 »

Beste Rika,

Volgens mij zit er niets anders op dat eerst alle schulden in kaart gaan brengen zodat je precies weet hoe groot de totale schuld nu eigenlijk gaat zijn.
Vervolgens je vaste lasten op papier zien te krijgen. Zal wel een verhaaltje: van een kale kip kan je niet plukken worden helaas, want leuk is het natuurlijk niet.
Dit voelt emotioneel verschrikkelijk oneerlijk, maar je was uiteindelijk ook getrouwd in gemeenschap van goederen waarbij je samen verantwoordelijk bent voor de financiën.

Ik wens je alvast heel veel sterkte.
Hopelijk kan een goede advocaat iets voor je betekenen.
Plaats reactie