Ex ondersteunen?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
F1fan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 sep 2012, 19:29

Ex ondersteunen?

Bericht door F1fan »

Mijn kind heeft altijd bij mijn ex gewoond en sinds een aantal maanden is mijn dochter bij mij komen wonen.
Mijn ex betaald hiervoor geen alimentatie/vergoeding of iets dergelijks (omdat ze te weinig draagkracht heeft, heeft overigens wel werk maar geen volledige werkweek).
Nu geeft ze aan door het wegvallen van de alimentatie / bij- /toeslagen een aantal honderden euro's per maand mis te lopen en geeft aan voor een paar tientjes (40) per maand rond te moeten komen (alleen). Volgens google zou dit als alleenstaande te doen moeten zijn.
Nu vraagt ze compensatie voor als onze dochter eens in de 2 weken bij haar is omdat ze het financieel lastig heeft, ik vind dit vrij lastig.
Ze rijd b.v. wel auto. Ik hoef haar in deze toch niet te compenseren, ik ontvang al niks van haar?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ex ondersteunen?

Bericht door ll2014 »

Ik vind dat je gelijk hebt, en je ex zich zelf zou moeten redden.

Toch betekent dat niet dat een rechter er ook zo over zou besluiten weet ik uit ervaring.
Mijn ex rijdt ook gewoon auto, heeft te veel vermogen om vrijgesteld te zijn in box 3, maar omdat ze geen zin heeft om meer dan 20 uur per week te gaan werken heeft ze een dusdanige draagkracht dat de rechter heeft besloten dat ik voor het lange weekend dat mijn zoon eens in de 2 weken bij haar is, iets van 145 euro per maand moet betalen.
Zelfs een minimum eigen bijdrage van 50 euro zoals in de trema normen wordt bepaald, hoeft ze niet te betalen. In de praktijk verdient ze dus gewoon aan de weekends zorg voor onze zoon....
Plaats reactie