Jantje lacht, jantje huilt - continu heen en weer tussen woede en normaal

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
NewEra
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2018, 14:28

Jantje lacht, jantje huilt - continu heen en weer tussen woede en normaal

Bericht door NewEra »

In mijn situatie, ben ik een aantal jaar geleden uit elkaar gegaan.

Dit is - zoals bij waarschijnlijk veel van jullie - gegaan met vallen en opstaan. Waarbij we de afspraak hadden altijd positief over elkaar te spreken waar ons kind bij is.
Ik kan met hand op mijn hart zeggen dat ik me hieraan houd, omdat ik ons kind niet wil opstoken en gebruiken in dit proces. ze houd van haar moeder en zo moet dat ook.

Ik merk echter dat mijn ex continu heen en weer gaat van aardig, naar extreem boos. En dat vrijwel uit het niets.

Laatst een enorme ruzie over een tas die bij mij thuis was gebleven. Ik zou onze dochter thuis brengen via mijn huis om eerst haar tas te halen.
Op laatste moment voor ik in de auto stapte belde de moeder dat de tas later kon meekomen met een kennis. Dus ik kon wel ineens door om haar weg te brengen.

Volgende dag krijg ik voicemail: dat er dingen voor school in zaten en dat ik haar niet serieus neem. en dat het allemaal mijn schuld was. Vervolgens enorm boos aan de telefoon, dat dit mijn schuld is. Uiteindelijke afgesproken elkaar halverwege te ontmoeten (aardig stuk rijden). Net voor ik wegrijd, bericht dat het al is opgelost. hoef niet meer. Vervolgens bel ik en wordt ze heel boos, dat het mijn probleem is en dat ik maar het hele stuk zelf moet rijden. Als ik dat niet doe, zegt ze "dan regel je het maar met mijn kennis om de tas mee te nemen'. Net contact opgenomen en krijg ik weer een bericht hoe ik het in mijn hoogd haal het met die kennis te willen regelen.

En helaas ondanks de afspraken gewoon mijn onze dochter erbij. Die helemaal overstuur is.

Dit is een van de vele voorbeelden, van hoe ze heen en weer schiet in emoties en woede. En dit na al die jaren. Daarbij wordt het probleem en de schuld eigenlijk continu bij mij gelegd. Ik ben dan wellicht te zwak geworden en geef dan uiteindelijk maar toe. Waarom? omdat ik zoooo moe ben van jaren achter elkaar dit probleem en omdat dan ook weer de kind-troef wordt gespeeld. Ik stem voor de rust en vrede er dan maar mee in uiteindelijk. Ook al gaat dat ten koste van eigen leven/nieuwe relatie etc.

Hebben jullie vergelijkbare ervaringen en goede suggesties? Want de woede-buien zijn echt extreem en ik weet eigenlijk niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.

Alles op papier zetten is gebeurd met degelijk ouderschapsplan, maar dit is helaas niet meer dan een papiertje. Haar eraan houden werkt gewoon niet.
NewEra
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2018, 14:28

Re: Jantje lacht, jantje huilt - continu heen en weer tussen woede en normaal

Bericht door NewEra »

En als iemand weet of er instanties zijn die hierin wellicht kunnen helpen, dan hoor ik het ook heel graag.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Jantje lacht, jantje huilt - continu heen en weer tussen woede en normaal

Bericht door Leermoment »

Heel goed dat je geen kwaad spreekt over je ex. Zelf geef ik af en toe complimentjes over de moeder van mijn kids. Alleen naar de kids toe hoor, mijn ex spreek ik bijna niet. Ik heb het los gelaten. Als zij weer boos is, is dat haar probleem, niet de mijne. Geeft mij veel rust en wat mijn ex denkt maakt mij eigenlijk niks uit.

Ik ken geen instanties die hierbij kunnen helpen. Sry.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Jantje lacht, jantje huilt - continu heen en weer tussen woede en normaal

Bericht door BetsLenie »

Inderdaad is er geen instantie die kan helpen. Uiteindelijk allemaal zelf doen en de jaren laten verstrijken. De kinderen worden uiteindelijk volwassen.
Wij zitten op dit moment wel midden in een proces met Raad voor de Kinderbescherming omdat de omgang niet goed loopt door een rare moeder en ook omdat ze niet goed bezig is voor de kinderen inzake de school. We zijn nu vooral benieuwd wat voor advies die bedenken. Vervolgens moeten we het toch weer zelf doen want uiteindelijk wordt niemand echt gedwongen tot wat dan ook. Dat kan helemaal niet. Er wordt wel steeds gedreigd maar dat is eigenlijk onzinnig tenzij je er gevoelig voor bent. Het enige wat afgedwongen kan worden is volgens mij geld betalen. Voor dat soort zaken zijn echte dwangmiddelen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Jantje lacht, jantje huilt - continu heen en weer tussen woede en normaal

Bericht door ll2014 »

BetsLenie schreef: 21 aug 2018, 10:15 Het enige wat afgedwongen kan worden is volgens mij geld betalen. Voor dat soort zaken zijn echte dwangmiddelen.
En dat dan alleen nog maar voor moeders, als een rechter achteraf zegt dat de KA te hoog was is LBIO er plotseling niet om de vader bij te staan om dit gratis te incasseren, dit is echt een eenzijdige dienstverlening.
Verder heb je gelijk dat elke uitspraak genegeerd kan worden. Mijn ex vind ook dat ze zich niets hoeft aan te trekken van de uitspraak in de nota bene door haar aangespannen zaak, omdat de uitkomst haar niet bevalt.
NewEra
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2018, 14:28

Re: Jantje lacht, jantje huilt - continu heen en weer tussen woede en normaal

Bericht door NewEra »

Dank allen voor jullie reacties. Laat ik maar hopen dat zaken voorbij gaan, alhoewel ik in de afgelopen jaren er achter ben gekomen dat dit wel erg langzaam gaat. Het klopt inderdaad dat naarmate de kids ouder worden, ze ook meer door bepaalde dingen heenprikken gelukkig. zo kreeg ik na dit incident een heel stuk meer berichtjes die me indirect aangaven dat ik in dit incident echt wel juist handelde. daar moet ik me dan - tussen alle incidenten met de moeder - maar aan vasthouden.

dank..
Plaats reactie