Gebruik van Digitaal dagboek of app Heppee

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Gebruik van Digitaal dagboek of app Heppee

Bericht door Condat47 »

Beste vaders,

Zoals bij veel gescheiden ouders is communicatie een zeer lastig probleem. Of terwijl er wordt gewoon totaal niet meer gecommuniceerd tussen de ouders met alle gevolgen van dien. Bij ons is dit nu behoorlijk geëscaleerd. Moeder geloofd al jaren enkel het woord van het kind en vraagt nooit na of dit klopt bij vader. Dit zorgt voor allerlei problemen. Zoon zegt bijvoorbeeld thuis dat hij geen drinken heeft gehad. Moeder geloofd dit en dit wordt weer gemeld aan de jeugdbegeleider van zoon. Ze vraagt niet even na bij ons wat er aan de hand is. Wat blijkt.
Zoon heeft geen drinken gekregen 10 minuten voordat we gaan eten, want anders stilt hij zijn honger met vocht terwijl we zo aan tafel gaan. Natuurlijk krijgt hij voldoende drinken bij ons maar zo zie je dat zaken volledig uit de hand kunnen lopen als je niet de juiste informatie hebt. En zo hebben allerlei instanties binnen de kortste keren een volledig verkeerd beeld van wat er bij vader thuis gebeurd. Inmiddels hebben we met de psycholoog van zoon gesproken en ook zij heeft geconstateerd dat zoon zeer veel dingen verteld waar je je vraagtekens bij kan zetten. Zijn hoofdje zit zo vol dat hij allerlei zaken door elkaar haalt en op een veel lager niveau functioneert dan eigenlijk zou moeten(is bijna 8 maar zou functioneren op een leeftijd van 4 :( ). En dit allemaal door een loyaliteitsconflict gecreëerd door moeder. Hier is zoon dus duidelijk de dupe van.

Maar goed, voor het loyaliteitsconflict gaat zoon onder behandeling bij de psycholoog. Als ouder moet er natuurlijk wel gecommuniceerd worden. Nu weigert ex al tijden om te reageren op mails van vader. Vaak moet hij minstens twee keer vragen of ze wil reageren en dan wordt er uiteindelijk gereageerd met: hier kom ik later op terug. Wat nooit gebeurd. De psycholoog heeft heel duidelijk te kennen gegeven dat er niet over de rug van het kind gecommuniceerd mag worden. Hier ben ik (wij) het volledig mee eens.
Na de vakantie wil vader dan ook samen met de jeugdbegeleider en moeder rond tafel gaan zitten en het niet communiceren van moeder nogmaals ter sprake brengen.
Nu leek het mij (ons) een goed idee om via een digitaal dagboek of de app Heppee te communiceren. Natuurlijk zou het nog beter zijn als er gewoon mondeling gecommuniceerd wordt maar dit zit er nu eenmaal niet meer in. Zijn er vaders die ervaring hebben met een digitaal dagboek of app? Of hoe doen andere vaders het als moeder weigert te communiceren?

Alvast bedankt

Vrouw van vader
Flushyy
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:36

Re: Gebruik van Digitaal dagboek of app Heppee

Bericht door Flushyy »

Condat47 schreef: 15 aug 2018, 14:28 Of hoe doen andere vaders het als moeder weigert te communiceren?

Als er geen communicatie persoonlijk of via mail plaats kan vinden, zoals bij mij, hoe zou een digitaal dagboek of Heppee daar iets aan kunnen bijdragen? Als één der partijen niet wenst te communiceren (hoe slecht dat ook is voor kinderen), dan zijn dat de feiten naar waar men naar moet handelen.

Groet van betrokken vader zonder communicatie.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Gebruik van Digitaal dagboek of app Heppee

Bericht door ll2014 »

Flushyy schreef: 16 aug 2018, 15:35
Condat47 schreef: 15 aug 2018, 14:28 Of hoe doen andere vaders het als moeder weigert te communiceren?

Als er geen communicatie persoonlijk of via mail plaats kan vinden, zoals bij mij, hoe zou een digitaal dagboek of Heppee daar iets aan kunnen bijdragen? Als één der partijen niet wenst te communiceren (hoe slecht dat ook is voor kinderen), dan zijn dat de feiten naar waar men naar moet handelen.

Groet van betrokken vader zonder communicatie.
Ik zie helaas ook niet hoe ik communicatie kan afdwingen, als email onbeantwoord blijft, facebook ontvriend wordt, er niet eens terug gegroet wordt als je elkaar tegenkomt, weet ik ook niet hoe een app dat zou kunnen verbeteren. Ik vind het ook een puur slecht voorbeeld voor een kind, maar wat doe je er aan.
Wat mij wel opvalt is dat het hier vrijwel altijd om moeders gaat die niet willen communiceren, of dat toeval is weet ik niet.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Gebruik van Digitaal dagboek of app Heppee

Bericht door Leermoment »

Mijn ex zegt ook nooit wat tegen mij. Na een paar maanden stug volhouden gedag te zeggen, heb ik het opgegeven. Het hoogst noodzakelijke vertel/vraag ik en verder niet. Wat ik erger vind is dat ik zelfs de kinderen doordeweeks niet meer mag bellen op dinsdag. Eerst moest het van haar en ineens mag het niet meer. Heeft mij gewoon doordeweeks geblokkeerd op haar telefoon en als de kids vragen of ze mogen bellen zegt ze, papa moet bellen. Exen grrrr.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Gebruik van Digitaal dagboek of app Heppee

Bericht door Condat47 »

Jullie hebben gelijk als je aangeeft dat als ex nu al niet communiceert, ze dit hoogstwaarschijnlijk ook niet gaat doen als we een app gebruiken.
Wat ik met de app wil bereiken is dat ik WEL met voorstellen kom en ik wil aantonen dat ik wel mijn uiterste best doe om haar te informeren. Nu komt ze er steeds mee weg door het balletje steeds terug te slaan en gewoon te beweren dat ik ook niet communiceer. Via de psygoloog van zoon hebben we begrepen dat er iemand van de gemeente ons zou kunnen bijstaan als ouders, welke ook direct in contact staat met de Raad van Kinderbescherming. Des te belangrijker om te kunnen aantonen waar het probleem nu precies zit mocht het er straks weer op uitdraaien dat we of terug bij de Raad zitten of ex weer eens naar de rechter wil. Ik heb nu gewoon geen stok om mee te slaan :( .

Wordt vervolgd.
Flushyy
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jul 2018, 15:36

Re: Gebruik van Digitaal dagboek of app Heppee

Bericht door Flushyy »

Condat47 schreef: 22 aug 2018, 07:11 Jullie hebben gelijk als je aangeeft dat als ex nu al niet communiceert, ze dit hoogstwaarschijnlijk ook niet gaat doen als we een app gebruiken.
Wat ik met de app wil bereiken is dat ik WEL met voorstellen kom en ik wil aantonen dat ik wel mijn uiterste best doe om haar te informeren. Nu komt ze er steeds mee weg door het balletje steeds terug te slaan en gewoon te beweren dat ik ook niet communiceer. Via de psygoloog van zoon hebben we begrepen dat er iemand van de gemeente ons zou kunnen bijstaan als ouders, welke ook direct in contact staat met de Raad van Kinderbescherming. Des te belangrijker om te kunnen aantonen waar het probleem nu precies zit mocht het er straks weer op uitdraaien dat we of terug bij de Raad zitten of ex weer eens naar de rechter wil. Ik heb nu gewoon geen stok om mee te slaan :( .

Wordt vervolgd.
Zelf geef je al aan dat op mail ook niet gereageerd wordt, dus die app gaat niet werken. Mijn mening is dat je je best doet om haar te informeren, dat is prima, hou het bij feiten en ga niet met modder gooien. Wat ik uit je verhaal verneem is onmacht, althans zo voelt het voor jou. Je bent verzeild geraakt een welles nietes situatie, gauw mee stoppen, is te negatief voor het kind en voor jezelf.

Je hoeft niet aan te tonen waar de problemen zouden zitten, je moet naar oplossingen werken. De term met de stok slaan vind ik niet gepast, het is geen wedstrijd. Ook als de moeder die strijd wel op die wijze voert, of dat je dat zo ervaart, moet je kijken of je een andere modus weet te vinden.

Hou het bij feiten, maak een goede band met het kind, geen negativiteit over de andere ouder, stuur van tijd tot tijd concrete feitelijke informatie per mail en vraag datzelfde aan haar en stop met zoeken naar wie er gelijk heeft.
Plaats reactie