Negatief spreken over andere ouder

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Negatief spreken over andere ouder

Bericht door bliep »

Beste lotgenoten,

Ik merk in de communicatie met mijn ex-vrouw steeds meer dat zij dreigt om negatief te spreken over mij richting de kinderen.

Ter verduidelijking een voorbeeld. De kinderen miste mij veel en hadden op de wisseldag zelf aan hun moeder gevraagd of ze eerder naar mij konden keren. Mijn ex had dezelfde vraag aan mij gesteld. Hartstikke fijn van mijn ex natuurlijk, maar ik moest de kinderen teleurstellen vanwege afspraken en dat ik zou berichten als ik eerder thuis zou zijn dan de afgesproken wisseltijd.

Mijn ex reageerde hierop dat ze tegen de kinderen zal vermelden dat ik geen moeite voor hun doe, dat papa ze niet eerder wil zien, liever andere dingen doet et cetera, et cetera en dat ik niet hoef te berichten als ik eerder thuis zal zijn.

Dit "vreemde" gedrag laat mijn ex steeds meer zien. Mijn ex daarop aanspreken geeft een averechts effect. Mijn zorgen nemen toe en voel dat ik hier iets mee moet doen, maar weet even niet waar ik aan kan kloppen voor evt. hulp of advies.

Iemand tips?
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Negatief spreken over andere ouder

Bericht door Leermoment »

Zelf zou ik in dit geval niks doen. Zorg dat je de afspraken met je kinderen altijd nakomt en als de kinderen gaan vragen: Papa, waarom mochten wij niet eerder komen? Dan leg je rustig uit dat je toevallig andere afspraken had en dat je op het afgesproken tijdstip altijd thuis bent. Jij wist niet dat ze eerder wilde komen.
Spreek nooit negatief over hun moeder. Als zij dat wel over jou doet, is dat haar keuze. Doe je dat wel, gaan de kinderen bij beide verhaal halen en gaat het van kwaad tot erger. Suc6 ermee.
jackal63
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2018, 16:59

Re: Negatief spreken over andere ouder

Bericht door jackal63 »

Hallo ,
Ik sluit me aan bij het gene wat leermoment schrijft. Want alles wat je over hun moeder zegt word door kinderen op een andere manier uitgelegd. In mijn situatie heeft het geleid dat mijn zoons besloten hebben om hun moeder te negeren. Na zeven jaar . Zij heeft een lange tijd om mij in een kwaad daglicht willen plaatsen ,tegen mijn zoons gezegd dat ik haar het leven zuur en onmogelijk maak. Ik heb echter nooit wat over haar gezegd nu zijn mijn zoons 15 en 17 en zeggen Pa we zijn blij dat jij altijd jezelf bent gebleven. Ze wonen nu bij mij. Ik stimuleer ze zelfs om toch naar hun moeder te gaan. En nu ben ik de boosdoener omdat ik er voor gezorgd zou hebben dat ze niks meer met haar te maken willen hebben.
Echt er zijn in dit soort situaties alleen maar verliezers.
Dus blijf jezelf en laat je niet uit je tent lokken.
sterkte.
Joop123
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2018, 08:54

Re: Negatief spreken over andere ouder

Bericht door Joop123 »

Helemaal eens met het hierboven beschrevene.
Zorg dat de afspraken/antwoorden helder zijn (niet voor tweeërlei uitleg vatbaar), je je aan de gemaakte afspraken houdt en neutraal communiceert met je ex.
Plaats reactie