Wijziging van de omgangsregeling

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
jrulezzz
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Wijziging van de omgangsregeling

Bericht door jrulezzz »

Beste,

Ik wil mijn verhaal even kwijt.

Nu 3.5 jaar gescheiden.
1 zoontje van 6
Huidige omgang vrijdagmiddag 15:00u - maandag 9:00u.
Ik kon tijdens de scheiding niet anders vanwege mijn werk, nu werk ik dichter bij huis. en ook nog 42 vakantiedagen ipv 25. Met de mogelijkheid tot thuis werken.
Huidige gezinssituatie, samenwonend en ander zoontje sinds dit jaar. (relatie pas half jaar na scheiding ontstaan)

Ex vrouw bepaalt werkelijk alle omgang met mijn zoon.
Extra dagen niet mogelijk, vakanties ook volgens haar planning.

Ik ben sinds vorig jaar juni bezig met een nieuwe omgangsregeling te krijgen. Het liefste week om week, maar iedere dag extra is al meegenomen. Ik ben van mening dat dit alleen maar ten goede van mijn zoontje is, aangezien hij ook een vaderfiguur in zijn leven nodig heeft.

Mijn ex wilt hier totaal niet aan mee werken, haar letterlijke woorden waren; vecht maar aan.

Uiteindelijk heb ik een advocaat in de arm genomen, het eerste advocatenkantoor kon mij niet helpen vanwege belangenverstrengeling. Dus ze was hier al mee bezig.

Na een viergesprek (ikzelf, mijn advocaat, ex, haar advocaat) kreeg ik een dag/nacht extra. tot dinsdagochtend, ook op woensdagavond om de week met mijn zoontje naar de voetbaltraining. zonder dat zij daar bij aanwezig was. Zodoende kon ik op maandag eens met hem naar de zwemles en ook eens alleen met hem naar de voetbaltraining. Dit was een proefperiode van 3 maanden, ging allemaal voorspoedig maar werd eenzijdig door mijn ex teruggedraaid.

Was niet goed voor onze zoon, was de reden.

Uiteindelijk een verzoek bij de rechtbank ingediend, met een verzoek voor week om week. Hoog inzetten.

Haar verweerschrift staat vol met leugens, en daar moet ik mezelf nu tegen gaan verdedigen.
Ze legde ook nog gelijk een verzoek in tot wijziging van de allimentatie naar de nieuwe regeling met terug werkende kracht. Ik zou dan nog bijna 5000 euro moeten betalen. Terwijl wij dit hebben laten berekenen, en ook allebei hebben ondertekend.

Nu sta ik op 23-8 voor de rechter, ik heb online enkele uitspraken proberen te zoeken, maar heb er geen gevonden.

Zijn er hier vaders die een zelfde verzoek hebben ingediend? Zo ja, nog adviezen??? Gewonnen, verloren? Het verloop daarna.
Ik stel het belang van mijn zoon voorop, en het financiele laat ik achterwege, al doet dit ook enorm pijn in mijn financiele situatie.

Ik begin me meer en meer zorgen te maken in een waardeloze uitspraak.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Re: Wijziging van de omgangsregeling

Bericht door ll2014 »

jrulezzz schreef: 13 aug 2018, 16:56 Haar verweerschrift staat vol met leugens, en daar moet ik mezelf nu tegen gaan verdedigen.
Wees voorzichtig met het verdedigen tegen leugens!! Ik weet uit ervaring hoe gefrustreerd je hierover kunt zijn.
Over het algemeen zal de rechter niet aan waarheidsvinding doen, en als je er dan fel tegen in gaat is het in jouw nadeel.
Maak een opmerking dat je je in haar argumenten niet herkent en bereid bent om daar bewijzen van te geven indien gewenst, maar ga je niet bij voorbaat al verdedigen!

Leg juist de nadruk op dat je een goede vader kunt zijn en dat dat goed is voor je zoon.

Als ze 5000 extra alimentatie wil zal ze voor de rechter zeker met argumenten moeten komen waarom, en een nieuwe regeling zal door de rechter ook niet snel met terugwerkende kracht worden ingevoerd, daar zijn wel heel bijzondere redenen voor nodig.
Aangezien ze blijkbaar voor de huidige regeling heeft getekend zal er een wijziging in de situatie aan ten grondslag moeten liggen.

Helaas blijft het altijd moeilijk om te voorspellen wat een rechter beslist, vooral als het om een "simpele" zaak voor de rechtbank gaat, een beroepszaak bij het gerechtshof is meestal veel beter beargumenteerd.
jrulezzz
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Re: Wijziging van de omgangsregeling

Bericht door jrulezzz »

Wat betreft de omgangsregeling moet we naar mediaton.
Maar zo lang zij niet moved zal dit dus aan blijven slepen.

rechter doet inderdaad uitspraak over de alimentatie. We moesten er gezamelijk uit zien te komen.
Ik heb meerdere voorstellen gedaan.

Ik vond het belangrijk dat het geld wat te weinig betaald is geweest, en dus ten nadele van ons kind. Op een rekening op naam naam van ons kind kwam.

Zelfs het volledige bedrag van 5000 euro werd niet geaccepteerd. Moest op haar rekening.
Plaats reactie