ex wil nog meer geld

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 12 jun 2018, 22:16 een echte berekening welke in Den Haag daadwerkelijk is toegepast, geeft wel weet een groot verschil weer.
Een rechter hoeft zich niets aan te trekken van tremanormen, het zijn richtlijnen. Zo'n enorm verschil is eigenlijk alleen te verklaren als de behoefte totaal anders bepaald wordt.
kokka
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2018, 10:05

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door kokka »

Ik ben nu in onderhandeling met haar advocaat, een van haar eisen is dat ze ruim 700euro kinderalimentatie erbij krijgt, maar dat ik dan ook nog de helft van alle verblijfs-overstijgende kosten moet betalen. Is het niet zo dat als er kinderalimentatie is vastgesteld of afgesproken dat er dan, buiten uitzonderlijke gevallen, geen bijdrage meer van de alimentatiebetaler nodig is?
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Leermoment »

Je zou kunnen voorstellen om een berekening te laten maken door het LBIO. Kost €50,- en die is redelijk nauwkeurig.

Als je KA betaald, hoef je idd niet nog meer kosten voor jouw rekening te nemen. Uitzonderingen daargelaten. Nogmaals, berekening laten maken door het LBIO en die is onpartijdig.
kokka
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2018, 10:05

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door kokka »

ik heb een uitgebreide berekening laten maken en daar komt ook iets over de 700 euro uit. daar kan ik dus weinig aan doen, ik heb er overigens ook geen moeite mee om voor mijn kinderen te betalen. het is alleen jammer dat er nauwelijks iets van naar de kinderen gaat. mn ex laat ze rustig in tweedehands kleding lopen.
in dit geval ging het mij om het feit dat ze naast de allimentatie dus ook denkt dat ik dan ook nog de helft van alle rekeningen voor de kinderen ga betalen.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: ex wil nog meer geld

Bericht door Leermoment »

Hoe je ex de KA besteed kan jij helaas niet veranderen. Leg je daar maar bij neer. Een frustratie van meerdere alimentatiebetalers. Naast de alimentatie de helft van de verblijfs-overstijgende kosten betalen is natuurlijk adsurd. Je zou kunnen vragen welke juridische grondslag deze eis rechtvaardigd. Maar ik zou er niet mee akkoord gaan. In uitzonderlijke gevallen zou een extra bijdrage op zijn plaats kunnen zijn. Het lijkt erop dat zij gewoon ordinair geld naar binnen aan het harken is. Lijkt mijn ex wel.
Plaats reactie