allimentatie huwelijkse schulden

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
paul44
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2018, 20:23

allimentatie huwelijkse schulden

Bericht door paul44 »

goedendag,

Ik heb een vraag over de volgende situatie.
Na 4 jaar co ouderschap gaat mijn dochter bij haar moeder wonen. Dochter komt om het weekend bij mij.

Logisch dat ik nu allimentatie voor dochter ga betalen.
Nu mijn vraag;
worden huwelijkse schulden( restschuld verkoop huis) meegenomen in de draagkrachtberekening?
Destijds zijn zowel moeder als ik hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor de schuld.
Ik heb hier ongeveer de helft( via 3 jaar wsnp) van afbetaald.
Nu wil moeder de restschuld welke zij nog maandelijks afbetaald opvoeren in de draagkrachtberekening waardoor haar draagkracht waarschijnlijk 0 wordt en ik de gehele behoefte van mijn dochter kan opdragen.
Mag dit zomaar ondanks dat ik de helft van de restschuld al betaald heb?

Nog 1 vraag, wordt er nu voor de behoefte van mijn dochter gekeken naar het inkomen voor de scheiding of zoals deze nu is? Dit omdat we al 4 jaar uit elkaar zijn en allebei een lager inkomen hebben dan het gezinsinkomen voor de scheiding.

groeten
Paul
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: allimentatie huwelijkse schulden

Bericht door Leermoment »

Volgens mij kunnen schulden wel opgevoerd worden bij een alimentatieberekening maar dit zal niet zomaar geaccepteerd worden. Bij mij waren mijn ex en ik het niet met elkaar eens en heeft de rechter dus zelf een berekening gemaakt. Kwam lager uit dan mijn berekening😀

Er wordt gekeken naar het inkomen voor de scheiding als het gaat om de kindbehoefte.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: allimentatie huwelijkse schulden

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 22 jun 2018, 22:17 Er wordt gekeken naar het inkomen voor de scheiding als het gaat om de kindbehoefte.
Klopt, tenzij één van beide partners nu in zijn/haar eentje een hoger inkomen heeft dan dat vroegere gezamenlijke gezinsinkomen..
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: allimentatie huwelijkse schulden

Bericht door Leermoment »

paul44 schreef: 22 jun 2018, 20:29 Nog 1 vraag, wordt er nu voor de behoefte van mijn dochter gekeken naar het inkomen voor de scheiding of zoals deze nu is? Dit omdat we al 4 jaar uit elkaar zijn en allebei een lager inkomen hebben dan het gezinsinkomen voor de scheiding.

groeten
Paul
Beide een lager inkomen dan het gezinsinkomen van voor de scheiding.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: allimentatie huwelijkse schulden

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 24 jun 2018, 07:41 Beide een lager inkomen dan het gezinsinkomen van voor de scheiding.
Dus wordt er in dit geval inderdaad uitsluitend gekeken naar het gezamenlijke inkomen ten tijde van de scheiding.
Plaats reactie