Pedagogisch verantwoord?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Pedagogisch verantwoord?

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 21 Nov 2005 09:46 pm Onderwerp: Pedagogisch verantwoord?

--------------------------------------------------------------------------------
In Amerika bestaat er nu een rechtssysteem waar andere jongeren kunnen oordelen over criminele feiten van andere jongeren. Sindsdien is de jeugdcriminaliteit gezakt.
Als je werkt in een voorziening van bijzondere jeugdzorg en één van de jongeren doet iets ernstig verkeerd, is het dan pedagogisch verantwoord om hierover de andere jongeren hun mening te vragen?
Vinden jullie dit wel verantwoord of niet en waarom?
Angie Baptist


Anonymous Geplaatst: 22 Nov 2005 10:25 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
uit ervaring heb ik geleerd, dat de reactie van kinderen op andere kinderen hun gedrag meer effect heeft, dan de reactie van volwassenen.
door het kleine leeftijdsverschil begrijpen ze elkanders situatie ook eerder. pedagogisch gezien, zie ik er geen probleem in,
maar de kinderen moeten wel al een leeftijd hebben waarop ze duidelijk kunnen inzien wat voor effect het gedrag dan ook heeft,
als dit nie zo is, moet een volwassene toch nog kunnen het laatste woord hebben.
van mij zouden ze dit systeem hier zeker mogen inlassen, mss zal onze jeugdcriminaliteit hiermee ook wat dalen.
Gesloten