narcistische ex vrouw

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
pappie
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2013, 17:40

narcistische ex vrouw

Bericht door pappie »

Dag mensen, Ik ben nu bijna vijf jaar gescheiden en ben er zo'n drie jaar achter dat mijn ex een narcistische persoonlijkheid stoornis heeft (wat natuurlijk niet erkent word) nu zijn mijn kinderen 6 en 8 normaal woonachtig bij haar en ik mag ze dan om de twee weken komen ophalen.Ik merk nu aan het gedrag van mijn kinderen dat het bij mijn ex niet goed gaat.Veel wantrouwen naar mij toe terwijl hier geen aanleiding toe is, liegen en stelen.Heb regelmatig contact met hun school want mijn ex vertelt niks.Vakanties worden zonder overleg ingepland.Nu ben ik al een paar jaar informatie aan het verzamelen oven narcisme om sterker in mijn schoenen te staan, heb nu ook mijn huisarts ingeschakeld, want ik kan niet langer toekijken hoe mijn kinderen emotioneel gebruikt en mishandeld worden.Ik heb mijzelf zo vaak weg gecijferd om ruzie te voorkomen en daardoor mijn kids niet kan zien. Ik heb het er ook met mijn advocaat over gehad en wat ik begrijp gaat hij mij helpen.Het wordt een lange zware weg, maar voor je kids doe je toch alles.Ook heb ik het lbio al op mijn dak gehad en nog steeds (het zijn net muggen) Ben een tijdje uit de running geweest en heb nu weer kans op een baan en hopelijk ook weer een normaal bestaan.Vaders kom op laat zien dat wij het beter kunnen als die exen van ons.
Groeten.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: narcistische ex vrouw

Bericht door johannes »

Ik weet wel zeker dat persoonlijkheidsstoornissen een grote negatieve invloed hebben op scheiding en toewijzing. Maar helaas komt het in het denken van RvdK e.d. niet voor. Ook moet zoiets worden geconstateerd door een deskundige en dan nog moet je het zelf zwart op wit hebben wil je er iets mee kunnen. Zelf word je niet als deskundige aangemerkt en je bent partijdig, als je zoiets beweert heb je zelfs kans dat het tegen je wordt gebruikt omdat men het ervaart als moddergooien. Zelfs als je het zwart op wit hebt dan nog heb je kans dat RvdK e.d. er niets mee doen. Dan moet je er zelf mee naar de rechtbank, rechters willen er wel naar luisteren. Het is helaas niet anders.
Marcdeb
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2018, 20:15

Re: narcistische ex vrouw

Bericht door Marcdeb »

Hallo

Ik zie dat jouw verhaal al een aantal jaren geleden is geplaatst. Ik zit nu in zo'n zelfde situatie alleen wonen mijn kinderen doordeweeks bij mij en het weekend bij hun moeder. Moeder heeft ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis wat niet is vastgesteld. Maar dit heeft wel veel effect op mijn kinderen en mij.

Hoe is dit verder voor jou verlopen? Ik ben benieuwd naar jou ervaringen.

Alvast bedankt en misschien tot horens.

Mvg Marc
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: narcistische ex vrouw

Bericht door Leermoment »

Hoi Marc,

Op deze site staat een topic over communicatie en narcisme. Iets van neutraal communiceren oid. Ff zoeken maar het is de moeite waard. Suc6.
Plaats reactie