Toewijzing kinderen na overspel

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Toewijzing kinderen na overspel

Bericht door sdwv »

JohnH Geplaatst: 08 Nov 2005 03:14 pm Onderwerp: Toewijzing kinderen na overspel

--------------------------------------------------------------------------------
Ik zou graag willen weten wat mijn kansen en rechten zijn mochten mijn vriendin en ik uit elkaar gaan. Dat is zeker nog niet gezegd, maar ik wil toch graag weten waar ik aan toe ben.

Dit is momenteel de situatie:
Mijn vriendin en ik wonen samen en hebben twee jonge kinderen. We hebben allebei het ouderlijk gezag. Onze relatie verloopt al tijden moeizaam en daar bovenop heeft mijn vriendin een hele sterke kinderwens (ze wil graag een derde). Bij mij is dat onbespreekbaar, alleen al vanwege het feit dat onze relatie niet perfect is en dat ik van mening ben dat een kind gewenst moet zijn door beide ouders (dat laatste heb ik twee keer in de wind geslagen, want zelf heb ik nooit een kinderwens gehad, en die fout ga ik dus een derde keer niet maken).

Door de problemen binnen onze relatie en haar diepe verlangen naar een derde kind is mijn vriendin onlangs de fout ingegaan. Ze is vreemdgegaan, zonder voorbehoedsmiddelen, deels vanwege een gebrek aan liefde en aandacht, maar toch ook omdat het voor haar op dat moment een kans was op een derde kind. Gelukkig voor mij is ze niet zwanger.
Of we verder gaan, of ik het haar kan vergeven, dat weet ik nog niet, maar als we uit elkaar gaan, dan zit ik ernstig in mijn maag met de kinderen. Zelf twee kinderen opvoeden lijkt me heel moeilijk. Het overlaten aan mijn vriendin, die heel waarschijnlijk direct op jacht gaat naar een derde kind, dat zie ik ook niet zitten. Eigenlijk lijkt het mij de beste optie om ieder een kind op te voeden, ook omdat onze kinderen nogal met elkaar botsen. Uiteraard zitten daar ook nadelen aan, maar in dit soort situaties kies je altijd tussen een aantal kwaden.
Ik heb er overigens geen problemen mee als we allebei het ouderlijk gezag houden.

Kan iemand iets zeggen over de kans dat ik dit eventueel voor elkaar ga krijgen? Welke afwegingen maakt een rechter? Doet overspel uberhaupt terzake? Helpt het nog dat mijn vriendin binnen onze relatie een derde kind heeft proberen te verkrijgen via een ander? Of zit de vader in dit soort situaties sowieso in het verdomhoeje?
(wat betreft het overspel als zodanig moet ik nog wel even eerlijk bekennen dat ik zelf een paar jaar geleden ook deels ben vreemdgegaan; weliswaar een kort lichamelijk contact, enkel wat gestreel, geen gemeenschap, maar toch...)

John


JohnH Geplaatst: 08 Nov 2005 04:55 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb even wat zitten zoeken, maar ik kan dus helemaal niks vinden over welke criteria een rechter aan de dag legt bij het bepalen waar de kinderen komen te wonen na een scheiding. Daar moet toch wel iets over bekend zijn?

John
Gesloten