Dochter van 18 maanden

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Iggy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Dochter van 18 maanden

Bericht door Iggy »

Beste allen,

Buiten het feit dat ik verdriet heb en eeg emotioneel ben op dit moment probeer ik rust te bewaren.

Verhaal

Ik ben samen geweest met mijn ex-partner 3 jaar zij had al een scheiding achter de rug waar 2 kinderen erin zaten dat ging ook niet vlekkeloos.

Vorig jaar hebben wij ook een dochter gekregen die ik heb erkend maar de moeder altijd gezag heeft afgehouden ivm met haar vorige ervaring wou ze meer macht hebben.

Nou dat wij uitelkaar zijn zie ik mijn dochter alleen als ik haar voorstellen goedkeur hierin staat dat ik haar 1 per week 1 nacht mag hebben en week erop dwingt zij mij om vrijdag vrij te nemen om haar te zien, omdat mevrouw vind dat de kinderen samen moeten zijn in de weekenden dat ze samen zijn.

Nou dat ik dit via een advocaat wil regelen en rechtbank geeft mevrouw aan dat ik dreig met dat ik onze dochter meeneem naar buitenland wat niet waar is overigens ik heb een volledig leven in Nederland baan familie en alles eigenlijk.

Doordat de rechter aan te pas moet komen zal ook wss de raad van kinderbescherming van toepassing komen.

Sorry voor wartaal ik zit er helemaal doorheen enige wat ik vraag is tijd met mijn dochter meer niet ...

Ik heb veel steun maar het voelt gewoon allemaal erg zwaar.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver

Re: Dochter van 18 maanden

Bericht door Leermoment »

Hoi Iggi,

Wat een vervelende situatie. Goed dat je de rust probeert te bewaren.
Wat je zou kunnen doen, voordat er een rechtszaak komt, is aan je ex vragen of ze via mediation tot een oplossing wil komen. In mijn geval had de rechter ons dat opgelegd en is het tot niks uitgelopen. Als je dit voorafgaand aan een rechtszaak aan haar voorstelt en zij gaat hier niet mee akkoord, dan kan je dit aangeven bij de rechter. Scheelt je tijd en geld. Gaat zij wel akkoord, is een gang naar de rechter misschien niet eens nodig.

Mocht het wel tot een rechtszaak komen, zorg dan dat je een goede advocaat hebt.
Iggy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door Iggy »

Hoi allemaal,

Update

Mevrouw wilt graag alles vriendschappelijk oplossen maar vervolgens als we om de tafel zitten gaat alles in haar voordeel en wil ze mij nog steeds geen ouderlijk gezag geven. Ik heb alles geprobeerd maar dit werkt gewoon niet op dit moment zie ik mijn dochter 1 keer per week waarvan ik 1 keer per week gedwongen vrij moet nemen om haar te zien.

Ik heb veel nagedacht wat te doen en ik heb vandaag toestemming gegeven voor de verzoekschrift voor ouderlijk gezag en omgangsregeling. Even tussen hakjes ik heb een hele goede advocaat genomen.

Ik heb volgende gevraagd vakanties 50/50 behalve zomervakantie feestdagen om en om zodat er rust en ritme in omgang is voor onze dochter en 3 speciale dagen mijn verjaardag oma verjaardag en peettante verjaardag.

Qua gewone omgangsregeling heb ik gevraagd vrijdag om 15.00 uur ophalen tot zondag 15.00 en dan de week erop vrijdag 15.00 ophalen tot zaterdag 15.00 de kleine is erg aanhankelijk aan mij ik heb in de periode dat ze moeilijk had 5 maanden met haar geslapen op 1 kamer.

Vragen

Waar sta ik als vader tegen over de halfbroer/halfzus uit vorig huwelijk ? Hex meent dat ik minder recht in omgang met mijn dochter omdat die andere 2 kinderen belangerijk zijn voor haar.
Ik kan jullie vertellen dat mijn ex niet kan zorgen voor 3 kinderen alleen inmiddels lopen haar vader en moeder dagelijks daar rond ... de vraag is aan jullie wat moet ik doen met de hartbrekende opnamens en filmpjes die toen zijn gemaakt hoe zij tegen een baby doet ? Wat moet ik doen als ik kan bewijzen dat er veel politiecontact is geweest bij incidenten tussen haar en haar ex partner waar kinderen tussen zaten ? Denk hier bij aan dat hex zijn vriendin sloeg en hem ja jullie zullen denken wtf. Maar mijn hex kan haar eigen niet beheersen daarom loopt ze ook rond bij maatschappelijke werker om te praten ...

Graag feedback wat ik jet best kan doen ik gun mijn dochter het beste en ik mis haar enorm veel.
Leermoment

Fijn dat je een hele goede advocaat hebt. Overleg met hem/haar wat de beste aanpak zal zijn. Mijn advocaat doet niet veel met alle bewijzen die ik heb tegen haar omdat hij het overzichtelijk wil houden. Mede omdat mijn ex zoveel verzoeken heeft en het enorm onoverzichtelijk maakt. Is wat voor te zeggen maar of dat de beste tacktiek is, weet ik nog niet. Weet wat je wil en kan en hopelijk is je advocaat echt goed.

Geloof mij, het kan heel oneerlijk worden en heel frustrerend. Hopelijk heb je familie en vrienden waar je steun vindt. Zal je nodig hebben. Oh ja, heb geduld, veel geduld en geniet van elk moment met je dochtertje.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

Ik zie dat je kiest voor een behoorlijk onevenwichtige omgangsregeling, namelijk bijna de gehele weekenden.
De kans dat je dat toegewezen krijgt bij een rechter is uitermate klein, tenzij je ex er ook mee akkoord gaat.
Gaat ze dat niet dan kom je waarschijnlijk uit op één weekend per twee weken.
Je hebt veel meer kans op meer omgang als je ook doordeweekse dagen er bij wilt hebben.
Het is mij niet duidelijk wat je met de zomervakantie wilt, een 50/50 verdeling zou daar ook het meest logische zijn.
Leermoment

Het komt best voor dat de rechter zo’n omgangsregeling oplegd maar dan wel indien een andere doordeweekse regeling nadelig is voor de kinderen. Ik zou ook eerst kijken of een doordeweekse regeling haalbaar is en als dat echt niet in het belang van de kinderen is, zou je voor deze variant kunnen gaan. Ik heb ook zo’n soort regeling en dat ging niet makkelijk.
Iggy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door Iggy »

Dank je wel voor de reacties ik waardeer het enorm.

Ik wou de week niet doormidden breken voor alle kinderen ondanks dat die andere 2 niet van mij zijn.
Ik kan 1 dag minder werken dus daarom elke weekend van vrijdag tot zondag ik weet dat dit waarschijnlijk teveel is maar jullie hebben geen idee waar ik mee te maken heb en kinderen. Dit is een vrouw die haar ex en zijn vriendin meerdere malen heeft geslagen waar kinderen bij waren er is 3 keer politie contact geweest ivm met haar woedeaanvalen. Ik kan het helaas niet bewijzen maar zij heeft mij van trap geduwd en 2 keer geslagen. Ik maak me zorgen om mijn eigen dochter ik gun haar niet hetzelfde als wat ze met haar eigen kinderen heeft gedaan die 2 kinderen wachten met smacht en vragen elke dag wanneer het papa weekend is.
Zij kan gewoon niet voor 3 kinderen zorgen punt uit ik heb genoeg gezien zodra de kinderen ziek zwak en misselijk zijn vlucht zij uit de huis.
Ik haat haar niet maar er is wel degelijk iets mis met haar ze heeft 3 jaar lang bij maatschappelijk werker rondgelopen om haar situatie met haar ex normaal te houden. Ze doet heel graag alles over de rug van kinderen en alles uit eigen belang.

Maar goed ik heb gewoon geen keuze ik moet dit via rechter laten beslissen dit was ook een advies van haar ex tegen mij dat ik niet zelfde fouten maak als hij. Zegt al genoeg dat ik en hij beter met elkaar omweg kunnen dan zij en ik haha.

Ik hoop dat het me meezit op dit moment mag ik van haar geen vakanties hebben en wil ze alles vastleggen tot 2020 1 per week zien en verder niks behalve dat haar advocaat heeft meteen raad van kinderbescherming kaart gespeeld had ik ook verwacht en hier ben ik dus bang voor maar ja what else ? Mijn dochter is zo aanhankelijk aan mij ik wou dat ik het jullie kon laten zien ik ben haar baken van rust dit komt dor mijn karakter. Zelfs haar eigen dochter zoekt bescherming bij mij al 4 jaar lang die ken ik namelijk vanaf haar 2de.

Vraag voor jullie zij heeft toen der tijd haar ex wel vakanties gegeven en alles 50/50 ondanks dat kinderen 2 en 3 waren ? Zien jullie patroon zij gunt mij dit niet netzoals ze tegen mij zegt dat gezag niks toevoegd voor mij

Ik laat me gek maken dat weet ik maar ja gaan maar eens staan met een dochter ertussen die je mist ....
Iggy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door Iggy »

Vergeten erbij te zetten maar zij zegt dat halfbroer en halfzus meer recht hebben met Mila dan haar eigen vader ? Je ziet wel zij gebruikt die andere 2 kinderen als machtsmiddel.

Ik zou het graag willen opbouwen richting co ouderschap vanaf haar 5-6 jaar omdat mijn werk mij dit vrijheid biedt of in iedergeval 60/40 maar ja geen idee ik ben maar een papa en moeders hebben altijd gelijk tenminste tot dat kinderen 12 zijn en haar beu zijn
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

Iggy schreef: 29 nov 2017, 19:45 Ik kan 1 dag minder werken dus daarom elke weekend van vrijdag tot zondag ik weet dat dit waarschijnlijk teveel is maar jullie hebben geen idee waar ik mee te maken heb en kinderen.
Iggy schreef: 29 nov 2017, 19:53 Ik zou het graag willen opbouwen richting co ouderschap vanaf haar 5-6 jaar omdat mijn werk mij dit vrijheid biedt of in iedergeval 60/40 maar ja geen idee ik ben maar een papa en moeders hebben altijd gelijk tenminste tot dat kinderen 12 zijn en haar beu zijn
Je geeft hier nu twee keer je werk als bepalend aan voor de omgangsregeling.
Vanzelfsprekend is dat ook helemaal jouw keuze, maar soms zal je moeten kiezen tussen carrière en kind(eren).
Uit eigen ervaring weet ik dat dat niet gemakkelijk is, mijn zoon is nu 16 en dan valt het wel mee.
Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen was mijn zoon nog maar 10 en ik kan je vertellen dat je dan echt concessies moet doen wat je werk betreft, korter gaan werken of thuiswerken zijn goede mogelijkheden, maar niet bij elke werkgever even gemakkelijk.

Als jij in een rechtszaak jouw werk als reden aanvoert waarom je een bepaalde omgangsregeling wenst speel je je ex daarmee in de kaart die dan zegt dat bij haar in tegenstelling tot bij jou de kinderen op de eerste plaats staan. Of dat de werkelijkheid is maakt dan niet uit, het gaat om het beeld.
Leermoment

Hoe raar ook, werk is geen argument voor de rechter. Kan je niet nu al voor co ouderschap gaan? Als je wacht tot je dochter 5 of 6 jaar is, gaat ze ook naar school en dan krijgt ze erg veel voor haar kiezen. Als ze gewend is dat ze een week bij mama en een week bij papa is, dan hoeft ze daar niet meer aan te wennen.

Om haar gerust te stellen zou je ervoor kunnen kiezen om de paspoorten of id kaarten bij je ex te laten om te laten zien dat een vlucht naar het buitenland niet in de lijn der verwachting ligt.

Zoals je het gedrag van je ex beschrijft, zou bemoeienis van de Raad van de Kinderbescherming misschien wel wenselijk zijn. Ook zou je kunnen kijken of Veilig Thuis iets voor je kan betekenen.

Wellicht kan je je verzoek zo opstellen dat je rekening houdt met de omgangsregeling van haar andere ex zodat jouw dochter bij je ex is als haar andere kinderen er ook zijn. Beetje goed afstemmen lijkt me wel zo aardig.

Hou er rekening mee dat je het eerst nog veel zwaarder gaat krijgen voordat alles geregeld is. Lees verder nog veel verhalen op deze site, kan handig zijn. Zo las ik deze week een erg lang verhaal over communicatie. Lees dit echt . viewtopic.php?f=9&p=13243#p12246
Hierin staan hele goede tips.

Verder vraag je of stiefbroer en stiefzus meer rechten hebben? Volgens mij niet maar wellicht kan iemand anders daar beter antwoord op geven.

Sterkte.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 30 nov 2017, 10:02 Hoe raar ook, werk is geen argument voor de rechter.
Zo heel raar is dat nu ook weer niet, het gaat uitsluitend (of zou in ieder geval moeten gaan) om het belang van het kind, niet om dat van de vader of de moeder.
Als je dat zelf ook als uitgangspunt gebruikt in een zaak sta je dus aanzienlijk sterker.
Moeders hebben hier altijd een voordeel omdat ze van nature al worden gezien als verzorgend.
Als dit dan ook nog eens wordt bevestigd door een moeder die zielig doet en vertelt dat ze bijvoorbeeld niet (meer) kan werken omdat ze voor de kinderen moet zorgen en het dus financieel moeilijk heeft en de vader bevestigd dit nog eens extra door te stellen dat hij niet altijd beschikbaar kan zijn voor de kinderen omdat hij ook moet werken, wordt het een rechter wel erg gemakkelijk gemaakt om te beslissen.
Als je dus een ruimere omgangsregeling wilt dan de "standaard" 1 weekend per 2 weken en de helft van de vakanties, zal je moeten benadrukken dat je een goede vader wil zijn en daar ook de tijd voor hebt. Geef ook aan dat het voor een evenwichtige opvoeding van de kinderen belangrijk is dat zowel vader als moeder een verzorgende rol op zich nemen. Vanzelfsprekend is dat geen garantie dat het dan wel lukt, maar als je het niet benadrukt kan je een ruimere regeling wel vergeten...
Iggy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

Bericht door Iggy »

Mijn werk is niet van belang het is juist mijn werk die mij meer vrijheid geeft voor meer omgang dan er aan mij word geboden door ex ...

Ik wil graag co ouderschap maar op dit moment ben ik onzeker wat mogelijk is ik en mijn advocaat hebben 3 voorstellen klaar liggen 1 daarvan is al naar mijn ex vrijdag-zondag elke week ik wil de weken niet doormidden breken ivm met 2 andere kinderen zo groeien ze samen op gedurende de week en kunnen ze samen naar school in toekomst en meer.

Dat terzijde nou dat verzoekschrift bij de rechter ligt gedraagt mijn ex zich heel anders tegenover mij als we alleen zijn. Eigenlijk probeert ze mij met alle middelen te overtuigen om de rechtszaak stop te zetten maar als ik vervolgens zeg laten we dan gezag aan mij geven en omgangsregeling vast stellen bij onze advocaten schiet het sfeer weer om ... ik weet dat zij bang is voor een rechtszaak nou dat rvk ook nog komt voelt ze nattigheid ivm haar vorige scheiding en het feit dat ze niet kan zorgen voor 3 kinderen. Gisteren is het weer fout gegaan bij ophalen van 2 andere kinderen hoorde ik van de haar ex kinderen moesten huilen en werden geschopt en geslagen omdat ze te druk waren ivm sinterklaas hype.

Het niveau daalt want ze probeert me zelfs met sex te lokken ... goedkoop dat is ook alles wat zij zocht in haar elke relatie die ze kapot heeft gemaakt alleen maar eigen belang en nou de trouwe en beste moeder spelen in de wereld jaja
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Bericht door ll2014 »

Iggy schreef: 02 dec 2017, 13:18 Ik wil graag co ouderschap maar op dit moment ben ik onzeker wat mogelijk is
Als je tot nu toe ook een gelijkwaardig aandeel in de zorg voor je dochter had, moet een co-ouderschap gewoon mogelijk zijn, maar dan moet je dat ook wel echt willen.
Voor een co-ouderschap is wel veel communicatie tussen beide ouders nodig, dus als dat niet lukt wordt het moeilijk.
Plaats reactie