Procedure vervangende toestemming erkenning kind

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
Hein
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2017, 17:53

Procedure vervangende toestemming erkenning kind

Bericht door Hein »

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en sinds een aantal maanden ook een `dwaze vader`.
Mijn ex houd me bij mijn zoontje van 3 maanden vandaan. Twee maanden geleden heeft mijn advocaat een verzoekschrift
tot vervangende toestemming erkenning kind ingediend bij de rechtbank. Weet iemand van jullie hoelang dat het duurt
voordat er een zittingsdatum bekend is? Ik vind het namelijk allemaal verrekte lang duren.

Gr. Hein
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Procedure vervangende toestemming erkenning kind

Bericht door Leermoment »

Hoi Hein,

Geen idee hoelang het gaat duren. Ik weet wel dat als het tegen zit, je maanden verder kan zijn voordat er een uitspraak is. Niet het leukste antwoord maarden weet je wel wat je kan verwachten. Hopelijk duurt het voor jou niet zo lang.als voorbeeld, mijn simpele alimentatie aanpassing ( volgens de rechter gewoon het invullen van een bestandje ) duurt nu al ruim 9 maanden en nog geen uitspraak. Staat voor over twee weken gepland maar ik verwacht weer een vertraging vanuit mijn ex. Heb geduld en Suc6.
Hein
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2017, 17:53

Re: Procedure vervangende toestemming erkenning kind

Bericht door Hein »

Toch bedankt!
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Procedure vervangende toestemming erkenning kind

Bericht door Onmacht »

Hallo Hein,

Sowieso vervelende situatie. Inprincipe moet je advocaat je kunnen vertellen over procesrecht, waaronder de tijdsduur. Anders kun je hier wellicht eea vinden:
https://www.rechtspraak.nl/Voor-advocat ... f713f92b60
Plaats reactie